Opzoek naar 2 laptops voor verschillende doeleinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elyon
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-08 18:40
Laptop 1

Tekst weggehaald omdat ik nog even goed moet nadenken over wat ik precies wil

◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Laptop 2

Voor iemand anders zoek ik een laptop die ze af en toe mee kan nemen. Haar huidige laptop is te groot en te zwaar. Ik weet niet of het relevant is maar het is daar heel erg warm. Ze heeft een voorkeur voor Chrome.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral typen. Google docs, emailen, muziek luisteren, studeren.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal €400

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Af en toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Haar voorstel:
HP Chromebook x360 14a-ca0940nd
Omdat die nu €297 is. Maar ik ben bang dat die te langzaam is. Wat is de levensduur van zo'n laptop?

[ Voor 56% gewijzigd door elyon op 09-08-2024 09:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elyon
Laptop 2 is intussen gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is een tablet met een klein en handzaam toetsenbordje geen betere optie wellicht? :)

Of is dat de laptop die reeds gevonden is? Je geeft aan dat Laptop 2 gevonden is, maar dat staat ook nog in de topicstart.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elyon
Jaa sorry ik moest dat nog aanpassen. Ik was mijn wensen voor laptop 1 zo vaak aan het wijzigen dat ik het maar heb weggehaald 😂 maar laptop 1 is dus nog niet gevonden..

Dit was de tekst over laptop 1:

Laptop 1

Ik zoek een degelijke laptop voor privé gebruik die ik af en toe kan gebruiken voor thuiswerken. Van mijn werk kreeg ik alleen een hele oude, grote desktop die veel ruimte inneemt in mijn kleine woning. Mijn privé laptop is na bijna 15 jaar (en meerdere reparatie rondes) kapot. Ik vind duurzaamheid heel belangrijk maar ik ben geen doe-het-zelfer, en moet dus iemand betalen voor eventuele reparaties in de toekomst.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral internetten. Daarnaast websites maken, muziek luisteren, heel af en toe ticketing software waarbij ik 60+ tabs tegelijk open. Het scherm moet groot genoeg zijn om twee vensters tegelijk te zien. Ik vind het niet erg als het traag is, want ik heb veel geduld, maar ik wil niet dat de laptop overvraagd wordt.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal €1000, liefst een heel stuk minder. Ik heb korting via abn cs.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Nee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Mijn voorkeur gaat uit naar een Oled scherm omdat ik het idee heb dat dat rustiger is voor mijn ogen, maar ik weet eigenlijk niet of dat klopt. Ik heb vaak last van vermoeide ogen.

Ik kom hierop uit (maar twijfel ook over veel andere):
- ASUS Vivobook 17 X1704ZA-AU045W
- Lenovo V17 G4 IRU - 83A2000WMH QWERTY
- ASUS TUF Gaming A17 FA707NU-HX023W
Ik neig nu naar de ASUS TUF, maar waarschijnlijk alleen omdat ik gevoelig ben voor prijsdalingen/kortingen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elyon
Ik vind nu Oled niet meer belangrijk, maar multitasken het meest belangrijk en dat ik het makkelijk kan aansluiten op een ander scherm. In de pricewatch krijg ik ook elke dag hele andere resultaten 😅 bij Oled ben ik bang dat ik het niet langer dan 5 jaar kan gebruiken

[ Voor 14% gewijzigd door elyon op 08-08-2024 18:04 ]