Samsung debloat software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
De header zegt het eigenlijk al. Debloatware voor Samsung tablets en telefoons?!

Het zal ondertussen wel enige tijd geleden geweest zijn dat ik in een topic, hier op Tweakers, daar iets las over een stukje software waaarmee je op Windows ,vrij eenvoudig zonder ABD, bloatware en software van je tablet/telefoon kon verwijderen. Er was geen root voor nodig. Alleen het installeren van de Samsung USB drivers. Er was zelfs een site vermeld met een lijst die je zonder je zorgen te maken kon verwijderen.

Helaas ben ik de site kwijt en ook het topic waar dat in vermeld werd

Heb al een algemene search via mijn vriend gedaan en ook een search op Tweakers. Helaas krijg ik het maar niet boven water..

Ik weet, het is een schot in de ruimte, maar er is wellicht iemand die mij een duwtje kan geven? De goede richting op uiteraard

Beste antwoord (via RCBL op 06-08-2024 15:41)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik gebruik adb control prima GUI (kan ook wel adb blind typen) maar toch handig en heeft functie detect bloatware en je kunt dingen aanvinken) optie om ze te bevriezen (disable) en uninstall.

Gratis gebruik is er veel mogelijk, donatie aan de developer wat uitgebreider.
https://adbappcontrol.com/en/

XDA Ben ik voorbij want het is een grote puinzooi van reclame en on-overzichtelijke meuk geworden, back in the day zat ik er dagelijks.

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je kan gewoon de individuele apps disablen?

https://github.com/Tom4tot/Galaxy-S24-Debloat-Script

en anders kan je zoiets proberen. Genoeg te vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 06-08-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het alleen voor telefoons en tablets is, zit je eigenlijk aan custom ROMs vast. Voor laptops en andere aparatuur zul je dan zelf een script moeten maken om de rotzooi te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wat mij helpt is de notificaties van de apps die ik niet kan deïnstalleren maar ook niet gebruik, uit zetten op systeemniveau.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

418O2 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:38:
je kan gewoon de individuele apps disablen?
Er wordt best veel meegeleverd out of the box wat niet nodig is, om elke keer (bij elke factory reset moet je het weer doen) al die apps te gaan disablen, gaat hem denk ik ook niet worden. Liefste ben je de app in zijn geheel kwijt, dan kan het ook niet stiekem weer enabled worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
CH4OS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:40:
[...]
[..] om elke keer (bij elke factory reset moet je het weer doen) al die apps te gaan disablen, gaat hem denk ik ook niet worden. [..]
Even reeel, hoe vaak doe je nou een factory reset? :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DonJunior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:42:
Even reeel, hoe vaak doe je nou een factory reset? :X
Bij Samsung, toen ik althans nog Samsung had (al is dat wel intussen de nodige jaren geleden), heb ik wel regelmatig een factory reset moeten doen, ja. Geen idee hoe dat tegenwoordig is, van een OnePlus 7T Pro ben ik dit jaar overgestapt op iPhone, dus dit is tot in elk geval ergens 2019 nog geweest. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 06-08-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan "gewoon" via adb apps verwijderen, ook kun je via adb meer dingen doen. Genoeg over te vinden.

Ooit weleens een clean script gebruikt maar die verwijderde zelfs de default launcher... Dus pas op.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

prutser001 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:49:
Je kan "gewoon" via adb apps verwijderen, ook kun je via adb meer dingen doen. Genoeg over te vinden.

Ooit weleens een clean script gebruikt maar die verwijderde zelfs de default launcher... Dus pas op.
Mits de app niet in de systempartitie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Dank aan degenen hierboven. MaareEven voor de goede orde. Ik ben bekend met ABD, met root, met flashen, etc en hoe ik apps kan verwijderen. Het XDA stadium ben ik echter allang voorbij. Dus hoe, wat etc zoek ik niet echt naar. Ik zoek dat programmaatje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
CH4OS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Bij Samsung, toen ik althans nog Samsung had (al is dat wel intussen de nodige jaren geleden), heb ik wel regelmatig een factory reset moeten doen, ja. Geen idee hoe dat tegenwoordig is, van een OnePlus 7T Pro ben ik dit jaar overgestapt op iPhone, dus dit is tot in elk geval ergens 2019 nog geweest. ;)
Ik heb mijn s21 ultra net vervangen (bij launch gekocht). Ik heb 0x een factory reset gedaan.

Men blijft een beetje hangen in het denken aan de S7 met heel veel nare trage bloatware en trage samsung UI, dat is echt niet meer zo

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik gebruik adb control prima GUI (kan ook wel adb blind typen) maar toch handig en heeft functie detect bloatware en je kunt dingen aanvinken) optie om ze te bevriezen (disable) en uninstall.

XDA Ben ik voorbij want het is een grote puinzooi van reclame en on-overzichtelijke meuk geworden, back in the day zat ik er dagelijks.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
42dpi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:16:

Dat was m dus.. Up and running..Top!
Is dus niet een specifieke tool voor de Samsungs, maar universeel voor Android toestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2-VrgQV7HrfCmj65_3ir14F9R4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XOpZFRfjiFzoNbS6zfnobbB9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door RCBL op 07-08-2024 09:58 ]

Pagina: 1