Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voor een maat van mij een nieuwe Game PC aan het samenstellen, systeem zal voor 90% gebruikt worden om te gamen, en de andere 10% voor YouTube/Word/Productiviteits dingen.
Vroeger was ik zelf wat actiever binnen het desktop koopadvies forum, maar ik houd me tegenwoordig niet meer zo veel bezig met de nieuwste componenten/benchmarks, dus ik wil graag even een sanity check voor mijn build
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor het systeem is €1500-1750, hij zal wel weer een aantal jaar meegaan, dus het moet gewoon in een keer goed zijn (er zal over 5 jaar eerder een nieuw systeem komen dan dat er upgrades komen), binnen dit budget natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, scherm, de randapparatuur. Geen PC componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32GB ram, een X3D processor (van de generatie 7xxx), ik twijfel nog tussen Nvidia en AMD voor de GPU. PC gaat wel naar een persoon die niets geeft om raytracing etcetera, pure rasterizing perfomance is dus king.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor het merk met de beste price to performance ratio
Ga je overklokken?
PC gaat set en forget zijn, dus neen.
Wat verwacht je van ons?
Zoals hierboven ook al vernoemd, ik ben gewoon zelf niet meer zo up to date met de huidige trends binnen de PC building wereld. Ik heb de BBG guides als voorbeeld gebruikt, en wil eigenlijk een PC bouwen tussen de 4k en 1440p build in.
Ik heb naar mijn idee hiermee gewoon een razendsnelle PC neergezet die nog een paar jaar prima mee kan draaien. Dit zonder de laatste, duurste, procenten op te zoeken, zo'n type build moet het worden.
Ik ben voor een maat van mij een nieuwe Game PC aan het samenstellen, systeem zal voor 90% gebruikt worden om te gamen, en de andere 10% voor YouTube/Word/Productiviteits dingen.
Vroeger was ik zelf wat actiever binnen het desktop koopadvies forum, maar ik houd me tegenwoordig niet meer zo veel bezig met de nieuwste componenten/benchmarks, dus ik wil graag even een sanity check voor mijn build
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor het systeem is €1500-1750, hij zal wel weer een aantal jaar meegaan, dus het moet gewoon in een keer goed zijn (er zal over 5 jaar eerder een nieuw systeem komen dan dat er upgrades komen), binnen dit budget natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, scherm, de randapparatuur. Geen PC componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32GB ram, een X3D processor (van de generatie 7xxx), ik twijfel nog tussen Nvidia en AMD voor de GPU. PC gaat wel naar een persoon die niets geeft om raytracing etcetera, pure rasterizing perfomance is dus king.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor het merk met de beste price to performance ratio
Ga je overklokken?
PC gaat set en forget zijn, dus neen.
Wat verwacht je van ons?
Zoals hierboven ook al vernoemd, ik ben gewoon zelf niet meer zo up to date met de huidige trends binnen de PC building wereld. Ik heb de BBG guides als voorbeeld gebruikt, en wil eigenlijk een PC bouwen tussen de 4k en 1440p build in.
Ik heb naar mijn idee hiermee gewoon een razendsnelle PC neergezet die nog een paar jaar prima mee kan draaien. Dit zonder de laatste, duurste, procenten op te zoeken, zo'n type build moet het worden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6 | € 599,- | € 599,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,99 | € 91,99 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 86,30 | € 86,30 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 113,10 | € 113,10 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.688,19 |
[ Voor 5% gewijzigd door tjallo op 06-08-2024 19:02 ]