Ipad air 2 scherm gebarstte, maar touch werkt nog.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 19:12
Vraagje aan mijn mede-tweakers.

Mijn zoon heeft zojuist zijn ipad air 2 laten kletteren. En ondanks de screenprotector is toch het scherm op vele plekken gebarst. Gek genoeg werkt het touch mechanisme nog wel op alle plekken waar de barsten zitten.

Nu overweeg ik om hem te laten maken. Mijn vraag is tweeledig.

1:Wat moet er worden vervangen? Is het glas en de lcd waarschijnlijk kapot of alleen het glas?

2: Ik kan niet solderen danwel heb de tools niet rt in huis. Dus dat wordt denk ik wel een kansloze missie om dit zelf te proberen?

Bij voorbaar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het scherm zit geplakt aan het frame, met hete lucht en veeel geduld kun je deze los krijgen. Doe wel een veiligheidsbril op. Er zijn diverse tutorials te vinden hoe je dit kunt doen.

De digitizer (touch) en LCD zitten aan elkaar vast (gelamineerd), dus deze moet je dan samen kopen. Het kán apart, maar dat is een werkje voor de zeer gevordere techneut. Dat vereist ook specialer gereedschap.

Persoonlijk denk ik dat reparatie het niet waard is, hoe oud is het model.. bijna 10 jaar?

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 06-08-2024 13:12 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Laat dit een les zijn dat hij zuinig op spullen moet zijn en repareer het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
PD2JK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:10:
Het scherm zit geplakt aan het frame, met hete lucht en veeel geduld kun je deze los krijgen. Doe wel een veiligheidsbril op. Er zijn diverse tutorials te vinden hoe je dit kunt doen.

De digitizer (touch) en LCD zitten aan elkaar vast (gelamineerd), dus deze moet je dan samen kopen. Het kán apart, maar dat is een werkje voor de zeer gevordere techneut. Dat vereist ook specialer gereedschap.

Persoonlijk denk ik dat reparatie het niet waard is, hoe oud is het model.. bijna 10 jaar?
Ja, hij is al 7 jaar oud denk ik nu. Ik zie dat het 70 euro kost bij Mediamarkt om te repareren als ze de lcd niet hoeven te doen. Dat vind ik het opzich nog wel waard. Het is een 128gig model. Die zijn toch al weer 250 euro refurbished.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBers
Boerenlater schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:44:
Laat dit een les zijn dat hij zuinig op spullen moet zijn en repareer het niet.
Parenting advise op tweakers. Wie had dat gedacht.
Ik vind persoonlijk dat na 7 jaar de ipad een keer laten vallen, dat hij best zuinig is op zijn spullen :)
We gaan de reparatie 50/50 splitten om hem een gevoel van waarde te geven.