Hulp zadel hometrainer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS1980
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoi,

Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar ik weet niet goed waar ik nog mogelijke hulp kan vinden. Ik heb een redelijk oude hometrainer (ProForm 745 EKG), maar die nog perfect goed werkt. Het enige probleem is dat het zadel zeer pijnlijk is. Na nog geen 10 minuten doet mijn achterwerk echt enorm pijn en niets helpt.

Ik heb al 4 verschillende soorten zadeldekjes geprobeerd, alsook fietsbroekjes. Maar helemaal niets helpt. Ook zitvlees kweken helpt niet, want na vb. 2 maanden dagelijks fietsen, blijft het even pijnlijk. Het ligt denk ik ook deels aan de vorm van het zadel en het feit dat het gewoon versleten is misschien?

Nu het probleem is hoe het zadel op de hometrainer bevestigd is. De foto is uit de handleiding van de hometrainer genomen, daarop kan je zien dat het zadel met pinnen vast zit op een ijzeren plaat en deze ijzeren plaat zit met een schuifmechanisme (om het zadel vooruit of achteruit te zetten) vast op de stang om hoger en lager te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WwOY68l9cTEplSBG9lMrBW32vA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cdtmvs3NpBG11qtilZr7f8tx.jpg?f=user_large

Ik ben reeds naar een fietswinkel geweest, maar ook zij kunnen mij niet helpen. De zadels die in verkoop zijn, zowel online als in winkels, zijn (natuurlijk) met een gewone bevestiging via een zadelpin enzo. Ik heb zelfs eens geprobeerd om een ander zadel met koorden vast te maken aan die ijzeren plaat, maar dat was niet echt handig en zelfs iet echt veilig te noemen.

Dus dacht ik, ik kom eens hier horen of hier misschien iemand enig idee of tip heeft hoe ik dit kan oplossen. Ik zou een nieuwe hometrainer kunnen kopen met comfortabeler zadel, maar ik vind dat een beetje geldverspilling omdat de hometrainer ondanks zeer vele Jaren oud, verder nog echt helemaal perfect in orde is.

Alvast bedankt!
Evy :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
Wellicht wat laten lassen?

Of een hele korten zadel pin? Die je dan alsnog kan klemmen?

of: https://www.decathlon.nl/...fort-zwart/_/R-p-X8361488
En dan de gaatjes in de plaat op de juiste plek boren?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS1980
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Christoxz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:45:
Wellicht wat laten lassen?

Of een hele korten zadel pin? Die je dan alsnog kan klemmen?

of: https://www.decathlon.nl/...fort-zwart/_/R-p-X8361488
En dan de gaatjes in de plaat op de juiste plek boren?
Bedankt, deze was blijkbaar niet meer te verkrijgen. Maar ik heb een andere gezien bij Decathlon die zoals mijn hometrainer 4 pinnen heeft. Ik heb deze nu besteld (zou wel pas eind volgende week toekomen) en zal kijken of die ten eerste past en ten tweede comfortabeler zit.

Een korte zadelpin klemmen zie ik niet in hoe dat zou kunnen. En iets lassen lijkt me ook eigenlijk moeilijk. Ik heb ook al zitten rondkijken of er bij de huidige modellen van hometrainers geen soortgelijke mechanismen zijn van buizen ofzo die in mijn hometrainer zouden kunnen passen, waar je dan andere zadels op kan zetten. Maar spijtig genoeg is alles zo volledig anders dan 30 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Pak een standaard zadelpen en je zadelpen van je hometrainer. Loop naar je lokale handige henk, metaalbewerkingbedrijf waar je iemand kent of werkspot.nl.

Geef de beste man/vrouw de beide items en leg je situatie uit. En dat zou eigenlijk niet meer moeten zijn dan "die op die"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
BS1980 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Bedankt, deze was blijkbaar niet meer te verkrijgen. Maar ik heb een andere gezien bij Decathlon die zoals mijn hometrainer 4 pinnen heeft. Ik heb deze nu besteld (zou wel pas eind volgende week toekomen) en zal kijken of die ten eerste past en ten tweede comfortabeler zit.

Een korte zadelpin klemmen zie ik niet in hoe dat zou kunnen. En iets lassen lijkt me ook eigenlijk moeilijk. Ik heb ook al zitten rondkijken of er bij de huidige modellen van hometrainers geen soortgelijke mechanismen zijn van buizen ofzo die in mijn hometrainer zouden kunnen passen, waar je dan andere zadels op kan zetten. Maar spijtig genoeg is alles zo volledig anders dan 30 jaar geleden...
Lassen kan je uiteraard laten doen.

Betreft de korte zadelpin, die zou je eventueel kunnen klemmen met 28, dan wel niet met een langere bout die door de zadel pin heen gaat, en dan vast klemmen met een moer en veerringen.

Ideaal is anders, maar zijn eventuele mogelijkheden!

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 22:15
Klein stuk zadelpen op midden op de plaat lassen.
Pagina: 1