Welke soort beits (oa merk) voor tuinpoort en tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17:55
Wij willen onze 2 tuinpoorten en tuinhuis dekkend zwart beitsen. (Tuinpoorten zijn nu nog neutraal (dwz alleen geïmpregneerd). Tuin huis is donkerbruin gebeitst ooit.

nu kwam ik 2 soorten beits tegen op waterbasis en op oplosmiddel basis. (Nooit geweten dat er bij beits ook deze mogelijkheid was). Normaliter doen we buiten schilderwerk met Sikkens Rubbol SB en binnen met Sigma allure.

Maar wat zijn nu goede beits merken en welke soort (ze geven overal aan dat ze geschikt voor buiten zijn). Doel is namelijk zo lang mogelijk meegaan en zo'n groot mogelijk interval tussen beits beurten.

Ik kwam veel Tenco tegen als merk maar ken het verder niet. Iemand ervaringen

Ik heb 1* het vorige tuinhuis gebeitst met ceta bever (de 5 jarige variant..) maar huis is verkocht dus heb niet kunnen ervaren of het ook jaren meegaat.....

Prijs is onbelangrijk....(Tijd kost meer dan een blikken verf)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Remmers HK Lazuur is voor zover ik weet het beste merk/product op dit vlak.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07
Jotun Demideck is volgens de lokale schilder hier dan weer het allerbeste, dus zoals altijd... zoveel schilders, zoveel meningen.

Heb er zelf overigens geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17:55
Ik heb Remmers Induline 310 GW gitzwart gebruikt.

In gebruik is het iig super fijn spul en echt pikzwart. Hoe het in de tijd zich zal houden moet nog blijken maar kwa gebruik ben ik iig al tevreden (en op waterbasis dus kwast makkelijk schoon te maken)