Problemen met hotspot internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik gebruik mijn mobiele internet met hotspot naar mijn laptop. Dat gaat normaal altijd prima, maar nu niet meer. Er is wel verbinding, maar geen internet. Wel beveiligd, zegt ie er dan nog bij. 😂
Ik heb niet ‘bewust’ Iets aan mijn instellingen veranderd.
Wat zou er kunnen zijn?

Ik heb al het netwerk laten vergeten en opnieuw verbinding gemaakt, alles opnieuw opgestart en mobiel internet werkt verder prima.

Ik hoop zo dat iemand me kan helpen met hoe ik dit kan fixen…
Als er meer info nodig is hoor ik dat graag. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij doet mijn laptop ook weleens raar icm hotspot. Kabeltje kan helpen, heb je dat al geprobeerd?

En vragen naar de bekende weg;
Heb je al een ander apparaat verbonden met de hotspot? En doet die het wel of doet die het ook niet?

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Ok, ik heb mijn laptop weer aangeslingerd om tips uit te kunnen proberen en ... hij doet het 'gewoon'. Ik begrijp er niks van - maar ik ben wel blij (en voel me rot dat ik het hier gevraagd heb, maar het werkte al meerdere dagen niet)...

Ik snap het niet - eerder gaf 'ie aan wel verbinding maar geen internet (letterlijke tekst), zag idd dat ze verbonden waren, deed kabel hetzelfde en wilde mijn telefoon ook niet met mijn werklaptop.

Maar hey, happy voor nu. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Ik geef mijn topic toch nog een schop, want ik heb weer hetzelfde probleem. Eerder vanmiddag prima verbinding, nu ‘geen internet, wel beveiligd’. Ik probeer via kabel/ Bluetooth maar dat werkt ook niet, zodra ik het riedeltje van verbinden doorlopen heb, geeft ie aan verbinding te hebben, dan een foutmelding en dan begint het weer opnieuw…

Wat kan ik doen? Ik heb op dit moment niet makkelijk een ander apparaat voorhouden om te vergelijken of het daar wel mee werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:20
Via wat heeft je telefoon nu internet? Wifi of datanetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18
Heeft je telefoon wel bereik?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-06 23:59
Drivers, bios op de laptop
Helpt bij mjj 100% bij storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hotspot op je tel. Daar je ww aanpassen (1 of !) achter het orgineel. Dan moet je op de laptop nieuw wifi ww invullen vaak wil dat wel oplossen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Mijn telefoon heeft gewoon bereik en normaal mobiel internet, via WiFi hotspot werkt het dus soms wel en soms niet. (Edit ik loop te goochelen met termen. Ik heb geen ‘gewoon’ internet alleen mobiel) Er is wel altijd verbinding met mijn laptop, maar niet altijd internet. Via Bluetooth werkte dat helemaal niet, viel ook de verbinding weg.
Wachtwoord veranderd en netwerk opnieuw laten verbinden helpt helaas ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door merelmerel op 08-08-2024 19:32 ]

• Ronald McDuck
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-03 17:10
Ik en mijn zoon hadden na overstap naar 50+ mobiel beiden geen werkende hotspot meer.

Laptop maakte wel verbinding maar kreeg geen internet verbinding. (verbonden, geen internet)

Android :

Ga hiervoor naar de instellingen.
Tik hier op 'Verbindingen',
hierna op 'Mobiele netwerken'
met als laatste 'Namen toegangspunten'.

bij Operatortype mobiel virtueel netwerk (MNVO) moet er SPN staan !!

Herstart de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Ik heb nu nog heel af en toe internet, ik kan er niet meer op vertrouwen...

Bedankt, ik heb geen Android maar ik ga eens zoeken.

Ik kwam trouwens ook nog online iemand tegen met exact hetzelfde probleem, alleen ben ik niet snugger genoeg voor de mogelijke oplossing...

https://community.kpn.com...maar-geen-internet-509091
'Had het gevonden. Het ligt aan een ISP server issue met domeinserver(s). Heb het opgelost door in de tools de toegang op statisch te zetten met de standaard instelling op DNS van 8.8.8.8 . Dan werkt het wel. Geen chique oplossing maar het werkt.'

• merelmerel
Ondertussen wil 'ie wel contacten met een andere Iphone met hotspot, maar niet met mijn telefoon. Tenminste, maakt wel contact maar 'geen internet'... Ik snap het gewoon niet en ik vind het zo onpraktisch...

• merelmerel
Ronald McDuck schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:02:
Ik en mijn zoon hadden na overstap naar 50+ mobiel beiden geen werkende hotspot meer.

Laptop maakte wel verbinding maar kreeg geen internet verbinding. (verbonden, geen internet)

Android :

Herstart de telefoon.
Ik heb exact dit maar weet niet waar dit staat op een iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Sorry dat ik dit topic zo een rotschop geef maar het werkt nu nooit. Eerst nog 'af en toe', 'zomaar ineens', en nu blijft ie dezelfde melding geven. (geen internet, wel beveleigd)

Met andere telefoons werkt het hotspotten wel, alleen met mijn eigen telefoon niet. Er is niks veranderd ten opzichte van toen het nog feilloos werkte...

Het is precies zoals in deze reactie - maar vooralsnog kan ik geen gelijke instellingen vinden in mijn Iphone...
Ronald McDuck schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:02:

Android :

Herstart de telefoon.
Pagina: 1