Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een oude telefoon uit de lade gepakt omdat ik die ergens voor wilde gaan gebruiken. Na opladen werkte het toestel volledig maar stond vol met apps en bestanden die niet meer nodig zijn. Ik heb daarom een factory reset uitgevoerd. Had ik dat maar niet gedaan want nu blijkt het onmogelijk om op een google account in te loggen. Ik ga naar instellingen -> accounts ->account toevoegen -> google -> vul mail adres in -> vul wachtwoord in -> vervolgens wordt er gevraagd of ik een telefoonnummer wil toevoegen waarbij ik 3 opties heb:
- Nu toevoegen
- Overslaan
- Meer opties

Het maakt niet uit welke van de drie opties ik kies het inlog proces gaat niet verder.

Omdat het niet lukt om in te loggen lukt het ook niet om de play store of services te updaten.

Hoe zorg ik er voor dat ik toch kan inloggen?

Ik heb via de pc al een telefoonnummer toegevoegd aan het account, maar dat heeft niet geholpen. Ik krijg op mijn mail adres wel mailtjes van google dat ik ben ingelogd op het toestel.
Het betreft een vrij oude android variant 5.1.1
Ik heb geprobeerd om via apk mirror de playstore te updaten maar die site wil niet goed laden omdat chrome verouderd is (en die kan ik niet updaten omdat ik niet kan inloggen op de playstore |:( )

Ik zie even niet hoe ik uit deze patstelling (updaten om te kunnen inloggen - moeten inloggen om te kunnen updaten) moet komen. Heeft iemand misschien tips?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het probleem is dat je oude Android-versie de nieuwere TLS (SSL) protocollen niet ondersteunt. Ik heb recent hetzelfde probleem gehad. Je zit in een catch22 omdat nieuwere apps die dat zouden kunnen omzeilen, de oude Android-versie niet ondersteunen.

Je zult in een archief moeten gaan duiken, terug in de tijd, om oudere, nog net werkende versies van apps te vinden en je zo vooruit te werken. Ik heb dat niet gedaan, aangezien het apparaat te oud zou zijn om nog echt te kunnen gebruiken.

edit:
Hoewel, misschien dat je nog via sideloading een oude, maar net nieuw genoege versie van Chrome kunt installeren en je zo verder omhoog kan werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 05-08-2024 22:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:49
Mogelijk dat het werkt als je een recente versie van de Google Account Manager en Play Store sideload. Dit werkte onlangs nog met Android 4 toestel: hcQd in "Apps installeren op Android 4.x zou dat nog moeten werken?"

Bedenk wel dat je ook rootcertificaten mist waardoor veel sites niet werken. Eventueel kun je deze zelf toevoegen.

Andere optie is een custom rom installeren, ik zag dat er in ieder geval een niet officiële Lineage 18.1 op xda, dat komt overeen met Android 11.

[ Voor 17% gewijzigd door hcQd op 06-08-2024 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Zoals boven aangegeven heeft het te maken met de leeftijd van je Android versie. Een versie wordt gegarandeerd 5 jaar ondersteunt, daarna stopt die garantie, sommige apps werken nog wat langer door, afhankelijk wat ze nodig hebben.
Android 5 is van ongeveer 10 jaar geleden.
Gelukkig is het redelijk makkelijk om op Sony telefoons custom roms te draaien, en is daar ook nog een community voor:
https://xdaforums.com/c/sony-xperia-z1.2507/

Als je die tijd ervoor wil nemen, ga rustig inlezen in de topics, wat te doen, en in welke volgorde. Bereid alles voor en houd aantekeningen bij van de stappen. Aangezien het waarschijnlijk je eerste keer is, reken op een halve dag werk om dit voor elkaar te krijgen, maar dan kan de telefoon weer een tijdje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Allemaal bedankt voor je reacties.

Het is gelukt om er een recente Firefox en de APKmirror app op te zetten. Ik heb zo een aantal versies van play services kunnen proberen maar nog geen variant gevonden die werkte. Ik heb vervolgens een oudere versie van Waze geïnstalleerd (dat was waar het me om te doen was om dat mijn standalone navigatie met levenslange updates niet meer wil updaten) om er achter te komen dat oude versies van Waze niet meer werken en je minimaal Android 7 nodig heb :-( .

Misschien dat ik nog een custom rom ga proberen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn