Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 17:24

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste allen,

Ik bezig over genoeg zelfreflectie om toe te geven dat ik iets doms heb gedaan (wat ook menig keer op GoT is gepost voor advies xD), maar dit keer gaat het niet over mijzelf.

Een kennis van mij heeft een auto gekocht, waarvan een deel wordt betaald met eigen middelen, en een deel wordt betaald door een autofinanciering. De auto is dus gekocht onder voorbehoud van financiëring.

Nu krijgt mijn kennis bedenkingen over de auto en hij wil er mogelijk vanaf zien. Als de koper de overeenkomst annuleert, hoort daar een annuleringsboete bij. Nu zaten we denken, het financieringtraject moet nog in gang worden gezet. Aangezien het een ontbinende voorwaarde is en daarmee een 'kostenloze annulering' vroegen we ons af of het wellicht mogelijk is om de financiering bewust te laten mislukken, en zo ja, hoe.

Lang verhaal kort: kan een koper zelf het financieringstraject laten falen?
Als je bijvoorbeeld bepaalde documenten weigert aan te leveren, wordt dat gezien als mislukte financiering of ontbinding van de overeenkomst?

Ik snap heel goed dat jullie kunnen denken dat dit niet netjes is en het voor de verkoper lullig is. Een van de redenen dat mijn kennis 'spijt' heeft is omdat hij naar eigen zeggen behoorlijk onder druk is gezet om ter plekke te tekenen en is bezweken. Als ik het verhaal mag geloven hoeven we geen medelijden te hebben met de verkoper. Wij hebben eerst via consumentenorganisaties en juridisch advies geinformeerd over het 'onder druk gezet worden' een argument is om onder een koop uit te komen, helaas stellen ze allen, getekend is getekend, en als de verkoper geen bedenktijd in haar algemene verkoop voorwaarden heeft, dan heb je pech.

[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Je vraagt om manieren om onder een overeenkomst uit te komen, waar dat volgens de voorwaarden niet meer kan. Dat betekent dat je een grijs gebied opzoekt en uit ervaring wordt het dan snel een topic waarin fraude besproken wordt. Daar is Tweakers niet het goede platform voor.

🔒

Dit topic is gesloten.