Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 10:02
Na een uitgebreide zoekactie inclusief google foto zoeken hoop ik dat iemand hier onderstaande beugels/klemmen herkent en nog beter waar er meer van te bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tIwGXYMiHRqySfMmqqnOiWSVXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cydb6H87fjnJGOMnMBlyNcea.jpg?f=user_large

Setje zonnepanelen overgenomen om een oost west opstelling op de schuur te testen, echter blijken er wat klemmen te missen waardoor ik maar 2/3 kan installeren.
Zonde natuurlijk, en ook zonde om een volledig nieuwe montageset te bestellen aangezien verder alles overcompleet is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 22:14
Dit ziet eruit als een oudere versie van een moduleklem. Lijkt me dat de moderne variant ook gewoon prima in de montage profielen passen. Zoek eens op "tussenklem" of "moduleklem", ik denk dat daar wel wat tussen past wat in je dak profiel past.

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Solarstell, nu Bluebase, gebruikte iets soortgelijks.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
Bedankt voor de reacties tot zover!
Helaas nog niks gevonden wat lijkt te passen.

Onderstaand een foto van het profiel waar ze in moeten ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEz9Mm_stF1FX8rlTc4s3T9LuFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdF5i0E5t1RcgxnjLPPycTVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:13

martijn v o

Certified by Enphase.

Zier eruit als een Mupro of Flamco rail en die schuifmoer ook.
Is het niet om twee railen aan elkaar te maken?
https://www.wasco.nl/artikel/14922111

[ Voor 23% gewijzigd door martijn v o op 06-08-2024 11:58 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
Komt kwa schuifmoer zeker in de buurt, echter kan ik de complete set hier nog niet vinden.
Dat zwarte plaatje die daadwerkelijk op het paneel komt is natuurlijk wel belangrijk, de juiste bout bij een schuifmoer vinden is goed te doen.

Betreft echt de klemmen voor de panelen, rails en koppelstukken zijn in overvloed aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken eigenlijk meer èèn fabrikant die met van die ruitvormige metalen plaatjes werkt: Valk Solar. Maar dit ziet eruit alsof het van voor 2016 is (tot zo ver gaat mijn Solar kennis ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dit ziet eruit alsof je dit prima van losse delen kan namaken.
Schuifmoer, bout, veerring en een stuk platstaf met een gat erin.
Wat is de coating van dat stuk platstaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
@DjVe dat zou maar zo kunnen, zoals gezegd het is overgenomen om te gaan kijken of dit een interessante opstelling is ivm schaduwvorming etc.

@jeroen3 platstaf? Je bedoelt dat zwarte plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

@RGHoeksma96 Misschien kom je verder met de zoekterm glijmoer? Verder lijkt me iedere paneelklem te voldoen, in plaats van dat zwarte plaatje.

A'dam PVOutput

Pagina: 1