Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 21:51
Ik heb al enige tijd een OLED804 en die combineer ik met een Bose Soundbar 900. De laatste tijd echter wordt het volume constant verhoogd. Dit gebeurt volledig random en is met geen mogelijkheid in te perken. Meerdere HDMI-CEC opties geprobeerd in de Bose app, geen opties in het menu van Philips om hier iets mee te doen.

Wie heeft de gouden tip en oplossing? _/-\o_

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit heb ik vaker gehoord bij Bose soundbars.. wat gebeurt er als je `m aansluit via een andere aansluiting, bijvoorbeeld optisch?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 21:51
Ik ben inmiddels iets verder. De boosdoener bij Philips tv's lijkt de Ziggo Go app te zijn. Het probleem speelt namelijk bij Philips tv's sinds de laatste firmware in combinatie met alle mogelijke soorten soundbars (Bose, Sonos etc.). Lijkt ergens een fout in de HDMI-CEC te zitten.

Na het verwijderen van de Ziggo Go app werkt het hier (tenminste één avond) weer naar behoren.

Overigens vind ik optisch niet echt een optie, omdat ik het gemak van één afstandsbediening wel kan waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door KoningPaulus op 07-08-2024 09:21 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 14:55
Ik heb mijn Sonos optisch aangesloten maar kan wel alles via een één afstandsbediening bedienen. Dit heeft er, denk ik, weinig mee te maken. Of dit moet iets Sonos specifiek zijn.

En het is het testen waard lijkt me om het probleem verder te isoleren. Ook al ben je niet van plan optisch te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Muna34 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:19:
Ik heb mijn Sonos optisch aangesloten maar kan wel alles via een één afstandsbediening bedienen. Dit heeft er, denk ik, weinig mee te maken. Of dit moet iets Sonos specifiek zijn.

En het is het testen waard lijkt me om het probleem verder te isoleren. Ook al ben je niet van plan optisch te gebruiken.
Dit is veelal mogelijk ja. Ik heb het ook jaren met 1 remote gedaan: volume op soundbar via optische kabel, televisie zelf bedienen en via hdmi-cec de shield bediend. Ging prima! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A