Lading vogelpoep op katoenen tent, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik sta met het gezinnetje op de camping. Heerlijk maar de duiven zijn een beetje ziekjes.
Er zit een behoorlijke lading duivenpoep op de katoenen tent. Heeft iemand goede tips om het te verwijderen? Ik dacht zelf:

hard laten worden en dan met lauw warm water de restjes eraf vegen (afgezien dat het dak vd tent vrij hoog is).

Excuus wanneer iemand dit vies vind maar hier een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlHm9YBdV2qTa4VqpQfH6QR8JHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgVZzlMV1NbuBWz4akwkR3fQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-06 04:20
Ik zou zo snel mogelijk water over gooien en reinigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
Hard laten worden, afborstelen, daarna met veel lauw water. Nooit zeep. Vervolgens accepteren dat je vermoedelijk wel zal blijven kunnen zien, zie het als een inwijding van je tent ;)

Zie ook punt 5 van tips van kampeermeneer

(Die zegt trouwens hoe eerder hoe beter, restjes weghalen met een lepel kan ook voordat het hard is. Ik wacht zelf altijd tot het iets harder is omdat het dan makkelijker wegveegt)

[ Voor 45% gewijzigd door jurjen_g op 05-08-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Nu online
Xavier001 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:51:
Ik zou zo snel mogelijk water over gooien en reinigen
Dat is vrij lastig, we zijn gaan zwemmen en toen we terug kwamen zat het erop. Denk dat ik een van deze nodig heb een even op wish.com kijken😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 14:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het lost gelukkig makkelijk op met (lauw) water. Hoe verser het is, des te makkelijker het te verwijderen is zonder restsporen. Het donkere is restanten plantmateriaal, dat bijt niet in. Het witte deel, ureum, doet dat wel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Nu online
FooLsKi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:04:
Het lost gelukkig makkelijk op met (lauw) water. Hoe verser het is, des te makkelijker het te verwijderen is zonder restsporen. Het donkere is restanten plantmateriaal, dat bijt niet in. Het witte deel, ureum, doet dat wel.
Kindjes moeten eerst even de nacht slapen. Morgenvroeg om 0600 kan ik aan de slag (enigszins helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:54
Als je pech hebt, dan staat je tent onder de favo slaapboom van de duif. Zodra de duif gaat slapen, dan ga je hem verjagen. Net zo lang tot de duif een andere boom zoekt. Gooi met takken, bidons, tuinstoelen alles mag O-) .

Meteen water erop spuiten, dan kan je aardig wat verwijderen. Niet wrijven of boenen. De rest kan eraf als het droog is. Vaak wel restsporen. Niks aan te doen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Iets harder laten worden en het grove spul met een stukje karton afschrapen. De rest laten zitten, zon en regen doen de rest wel.

Al het overige doet meer kwaad dan goed. Geen idee of je in Frankrijk bent maar spoelen met leidingwater is geen goed idee vanwege het chloorgehalte in het water (je krijgt zo'n witte waas uiteindelijk ).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06 12:42

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hard laten worden inderdaad, en met een harde borstel/nagelborste eraf halen.

PS: wij hebben een roofcover bij onze tent, wellicht wat voor jullie ook?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47

Mad-Matt

TheDoctor#2181

het eerste poepje doet de meeste pijn, daarna merk je het niet meer.

Maar alle tips zijn al gegeven, succes straks :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 14:28
Hard laten worsten en eventjes er over met een zachte borstel. Rest doet regen + zon wel. Het is en blijft een tent, geen kunstwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fugitive2008 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:00:
[...]

Dat is vrij lastig, we zijn gaan zwemmen en toen we terug kwamen zat het erop. Denk dat ik een van deze nodig heb een even op wish.com kijken😉
Are you still there?
Naptime!
Misschien een van deze voor een wat stillere aanpak?

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-08-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:30

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien het gebrek aan inzet én serieuze antwoorden van TS, gaat hier een slotje op. Het had nl. ook prima in [Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 gekund.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.