Ergotron HX tilt adjustment lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42
Voor mijn nieuwe werkplek heb ik de Ergotron LX's vervangen voor HX's. Probleem is dat de monitoren veel te ver naar achteren gekanteld zijn. Bij de veer zit een schroef waarmee je de tension op de veer kan instellen maar die lijkt nauwelijks effect te hebben. Ik vermoed dat mijn schermen te licht zijn, wat ik vreemd vind omdat ik op het werk exact dezelfde monitorarm heb met een monitor die niet heel veel zwaarder is.

Mijn ene scherm is 5 kg en de andere 6.3 kg

Wie heeft raad?

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gJghrXvk/d1ca519f-3c3d-4659-a3cf-1dfeac7890b5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zBr7TgbC/82b0bf21-c6db-4083-a9e4-c2370b269916.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nielsgeode op 05-08-2024 18:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Erg vreemd.. dus als je de schermen met war kracht recht buigt dan klappen ze weer achterover? Ik herken dit niet bij m'n eigen HX. Ik had er onlangs tijdelijk een 24" scherm van hooguit een paar kg aan hangen en dat ging goed.

Heb ook nog nooit de veer gesteld moet ik zeggen, voor zowel m'n 10kg OLED als een hele lichte tijdelijke monitor ging het goed.

Edit: ik lees het op pagina 14 (stap 9) dat je inderdaad de veer kan stellen voor tilt adjustment. Nooit geweten :+

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 05-08-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
stin00 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:52:
Erg vreemd.. dus als je de schermen met war kracht recht buigt dan klappen ze weer achterover?
Correct en tevens juist. Ik heb twee gebruikte exemplaren bij Amazon besteld en die gedragen zich identiek. Ze hebben wel de HD pivot. Misschien is dat het probleem?

Toevoeging: de HD pivot heeft een dikkere veer en kan minder ver naar achteren gekanteld dan de gewone. Hier staan ze beiden op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRnMixx.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door nielsgeode op 05-08-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nielsgeode schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:59:
[...]

Correct en tevens juist. Ik heb twee gebruikte exemplaren bij Amazon besteld en die gedragen zich identiek. Ze hebben wel de HD pivot. Misschien is dat het probleem?

Toevoeging: de HD pivot heeft een dikkere veer en kan minder ver naar achteren gekanteld dan de gewone. Hier staan ze beiden op:

[Afbeelding]
Jep de HD Pivot is de boosdoener, ik wist niet dat je deze had. Die is echt bedoeld voor monitoren van minimaal 10 tot 20kg. Je monitoren zijn veel te licht voor de HD Pivot en zullen altijd omhoog tilten.

Ik zou voor de normale versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
stin00 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Jep de HD Pivot is de boosdoener, ik wist niet dat je deze had. Die is echt bedoeld voor monitoren van minimaal 10 tot 20kg. Je monitoren zijn veel te licht voor de HD Pivot en zullen altijd omhoog tilten.

Ik zou voor de normale versie gaan.
Zou ik die normale adapter los kunnen kopen? Ik had een goeie deal met deze en heb geen zin alles weer in te pakken en terug te sturen.

@stin00 Ik heb net even met Ergotron US gechat en die beweren dat ook de normale niet-HD bracket ongeschikt is voor schermen van 5 kg.... Weet je zeker dat je de Ergotron HX hebt en niet de LX? Welk scherm gebruik je daarmee?

[ Voor 18% gewijzigd door nielsgeode op 05-08-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nielsgeode schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Zou ik die normale adapter los kunnen kopen? Ik had een goeie deal met deze en heb geen zin alles weer in te pakken en terug te sturen.

@stin00 Ik heb net even met Ergotron US gechat en die beweren dat ook de normale niet-HD bracket ongeschikt is voor schermen van 5 kg.... Weet je zeker dat je de Ergotron HX hebt en niet de LX? Welk scherm gebruik je daarmee?
Jup, Ergotron HX met een LG 42C2 OLED eraan. Deze was een maand weg voor reparatie, had er tijdelijk een oude 24" iiyama aan hangen (zoiets: uitvoering: Iiyama B2483HS-B3 Zwart ).

Heb niks aangepast en gewoon omgewisseld, werkte perfect.

Deze heb ik: uitvoering: Ergotron HX Desk Monitor Arm Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 05-08-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
stin00 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Jup, Ergotron HX met een LG 42C2 OLED eraan. Deze was een maand weg voor reparatie, had er tijdelijk een oude 24" iiyama aan hangen (zoiets: uitvoering: Iiyama B2483HS-B3 Zwart ).

Heb niks aangepast en gewoon omgewisseld, werkte perfect.

Deze heb ik: uitvoering: Ergotron HX Desk Monitor Arm Zwart
Ik heb inmiddels het part number van de niet-HD bracket; 06-409-216
Morgen maar even met Ergotron bellen.

Andere (heel misschien) gedachte is om de 2 monitoren om te wisselen voor 1 curved wide monitor. Echter, ik doe veel met fotografie en mijn Benq SW271 heeft LUT's onboard (en is een AdobeRGB scherm). Ik heb geen AdobeRGB wide monitors met LUT's kunnen vinden.... :'(

Edit: de tech support in de VS zei dat de niet-HD bracket alleen met monitoren van minimaal 9,1 kg overweeg kan. Zou het kunnen dat dat de spec is van de wel-HD bracket?

[ Voor 8% gewijzigd door nielsgeode op 05-08-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nielsgeode schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:39:
[...]

Ik heb inmiddels het part number van de niet-HD bracket; 06-409-216
Morgen maar even met Ergotron bellen.

Andere (heel misschien) gedachte is om de 2 monitoren om te wisselen voor 1 curved wide monitor. Echter, ik doe veel met fotografie en mijn Benq SW271 heeft LUT's onboard (en is een AdobeRGB scherm). Ik heb geen AdobeRGB wide monitors met LUT's kunnen vinden.... :'(

Edit: de tech support in de VS zei dat de niet-HD bracket alleen met monitoren van minimaal 9,1 kg overweeg kan. Zou het kunnen dat dat de spec is van de wel-HD bracket?
De minimale spec van de normale bracket is gewoon wat overtrokken, geen idee waarom. Genoeg mensen die een monitor van 5 tot 6kg eraan hangen, bijv: https://www.reddit.com/r/...nitor_arm_for_lg34gn850b/ . Vandaar dat het mij ook lukte dus.

De HD-bracket is wel echt alleen voor zeer hoge gewichten geschikt. Maar dat heb je zelf al ondervonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
stin00 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

De minimale spec van de normale bracket is gewoon wat overtrokken, geen idee waarom. Genoeg mensen die een monitor van 5 tot 6kg eraan hangen, bijv: https://www.reddit.com/r/...nitor_arm_for_lg34gn850b/ . Vandaar dat het mij ook lukte dus.

De HD-bracket is wel echt alleen voor zeer hoge gewichten geschikt. Maar dat heb je zelf al ondervonden :+
Klopt :+

Heb even de bracket van mijn werk naast de huidige bracket gelegd. Voor mij is het verschil tussen de gewone en de HD versie bijna niet te zien. Kijk ik hier nu naar 2x de HD versie?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pr7nWmhn/9d0d9afd-a492-43fd-a9c9-ebc30c0a9c5c.jpg
Pagina: 1