Toon posts:

ga ik stom bezig zijn???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe bak, en een herrie dat ie maakt. Ik maak mij zorgen dat de buren gaan klagen over de herrie van de voeding.

Idee is nu dat ik de zijplaten van mijn kast eraf laat en vervang door een dun doekje tegen het stof. Vervolgens zet ik de fan in mijn voeding volledig stil.
Ben ik erg stom bezig als ik dit ga doen? En als het wel kan, waar moet ik dan precies op letten om te kunnen zien dat het fout gaat, zodat ik het oververhitten voor kan zijn.

Ik denk dat ik met het geluid van mijn videokaart en cpu wel kan leven. En anders zien we dat dan wel weer.

Als iemand goede suggesties heeft, dan zijn die natuurlijk ook welkom.

dank dank dank

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. De fan van je voeding volledig stil zetten lijkt me nou niet de beste oplossing..

Misschien dat hij het nog wel een hele tijd zou volhouden, maar toch..

Vervang de fan door een stiller exemplaar, of laat hem op 7V draaien.. Dat is in ieder geval beter!

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
ja,

jij gaat stom bezig zijn als je de voedingsventilator weg haalt.

Bij de weg.. ik weet niet wat voor'n PC je hebt maar het is niet ALTIJD slim om je kappen van de kast af te doen.

Sommige computers hebben namelijk een speciale luchtcirculatie in de kast die niet gaat werken als de kap los is.

Wees gezegend tweak broeder.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Heel veel apparaten zijn zo ontworpen dat ze kunnen werken met een bepaalde warmte afgifte. Maar hier word wel altijd rekening gehouden met een fan die over de koellichamen blaast, haal jij die fan weg (of je zet hem stil) dan zou dat ding wel eens zichzelf op gaan stoken omdat de warmte niet meer snel genoeg afgevoerd kan worden. En dan is het dus bye bye voeding.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Helemaal gelijk, je goet er niet verstandig aan om die fan uit te zetten. Hij zit er (waarschijnlijk) niet voor niets.

Je kan natuurlijk ook nog een andere fan kopen als die truuk met 7V (van -Twynn-) niet goed werkt. Maar zet hem NIET *D uit!

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp ik het goed als ik denk dat mijn voeding langzaam doorbrand als ik de fan stil zet? Maar de rest van mijn systeempje zou het wel overleven, of niet?

Ik heb ooit een systeempje gehad en daar had de voeding niet eens een fan. Hoe kan dat dan??

Off topic: Klopt het dat het "300 Watt" van mijn voeding betrekking heeft op wat de voeding levert, en niet op wat mijn voeding trekt aan de 220Volt kant?

Verwijderd

Hoe kan een voeding nou zo'n herrie maken dat de buren er last van hebben, koop anders een nieuwere stille als het zo'n probleem is.

Verwijderd

Kappen eraf halen is ook niet gezond voor electro magnitische stralen. Daarvoor dienen die kappen ook voor een stuk, om die rommel uit je pc te houden...
Je moet maar eens de kappen eraf halen, en je gsm op een meter afstand leggen en die laten afgaan. Je zult je harddisk horen ratelen en tikken...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je buren last hebben van de herrie die je voeding maakt dan is volgens mij je voeding stuk??!
Of heb je een megawatt voeding oid..??

Wees consequent, maar niet altijd

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

Op dinsdag 11 september 2001 13:55 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. De fan van je voeding volledig stil zetten lijkt me nou niet de beste oplossing..

Misschien dat hij het nog wel een hele tijd zou volhouden, maar toch..

Vervang de fan door een stiller exemplaar, of laat hem op 7V draaien.. Dat is in ieder geval beter!
ga ik in mee...

Verder is het idd niet 100% als je buren last hebben van je voeding, koop dat wat anders, bouw een minder lawaaierige fan in, of laat hem op 7V draaien, maar eruit halen lijkt me minder geschikt. Vaakt maar btw de combo op je cpu meer herry maar toch.

• smallboy
  • Laatst online: 08:02

smallboy

N/A

Vraag aan je buren of ze er echt last van hebben. Die herrie wordt misschien veroorzaakt door iets wat mee gaat trillen ofzo. Dat was bij mij met mijn cd rom speler. Maar er lag dus een overig voedingskabeltje tegenaan dat ik daar dus heb weggehaald. Toen was het over.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

SmidsY

hallo!?.............

schijt aan de buren zou ik zeggen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 11:52 schreef SmidsY het volgende:
ha ! met jouw valt te praten :P

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Op dinsdag 11 september 2001 14:12 schreef grifti het volgende:
Off topic: Klopt het dat het "300 Watt" van mijn voeding betrekking heeft op wat de voeding levert, en niet op wat mijn voeding trekt aan de 220Volt kant?
Een 300W voeding levert aan de uitgang 300W. Het rendement ligt meestal tusen de 70 en de 90%, dit betekent dat je voeding bij vollast op zichzelf wel zo'n 50 tot 100W warmte kan maken... en dat die dan dus tot 400W trekt van de 230V.

In een standaardconfig mag je rekenen op een 20 tot 30-tal W warmte in je voeding. Als je de fan weghaalt, gaat je voeding erg snel gaan oververhitten.

• smallboy
  • Laatst online: 08:02

smallboy

N/A

Op woensdag 12 september 2001 11:52 schreef SmidsY het volgende:
Blij dat jij niet naast me woont :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Meer lawaai dan mijn delta 8x8 4000rpm maakt jouw voeding niet ze.

Want die van mij doet kast meetrillen en dat versterkt alles nog es 2x

en mijn buren zijn nog niet komen klagen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

gewoon een stiller ( bijv. sunon ) koelertje erinzetten ipv dat herrieding van nu..

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

wat dacht je van waterkoeling voor voeding :?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Als je de fan van je voeding uitgooit heb je binnenkort nog bozere buren aan de deur wegens waterschade. Dikke kans dat de boel dan in de fik gaat vliegen door oververhitting (zeker als je m 24/7 laat draaien).

Kappen van je PC halen weinig kwaad. okay er kruipt stof in maar verder valt het allemaal wel mee. Ik draai al 2 jaar zonder de kappen er op en heb geen problemen. Sja, je bent eens te lui ze terug te doen en dat hou je zo 2 jaar vol :Z

Succes ermee :)

P.S Als het een oude voeding is die je hierin gebruikt die al menig stofdeeltje heeft mogen happen dan is schoonmaken van je voeding wel eens aan te raden voor noise reduction. Kijk wel heeeel goed uit waar je met ja handen aan gaat zitten want voor je het weer doet ie het niet meer :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

kwee nie hoor, maarruh net een nieuwe bak en giga herrie, tsjaa ....
khebook net een nieuwe die geat as een speer met een comfie zoem erbie >:) >:)
Pagina: 1