Ik ben in de race voor een nieuw systeem.
Deze zal zelden of nooit gebruikt worden als game pc, maar meer als productie systeem. (geen specifieke software)
De bedoeling van het nieuwe systeem is dat er een grote stap mee maak.
Mijn huidige "oude" systeem met 2 monitoren.
En mijn tot nu toe gekozen onderdelen voor het nieuwe systeem.
Van mijn huidige systeem neem ik alleen mee een ssd (de samsung 980 pro) en een hdd van 4tb
Eventueel overweeg ik nog een bluray brander die in het oude systeem zit mee te nemen.
Waarom deze keuze:
Ik heb op basis van mijn (verouderde) kennis een systeem samengesteld dat me een flinke stap vooruit zet.
- De processor is in ieder geval een stuk sneller
- Het moederbord heb ik gekozen na het lezen van de best buy guide
- De videokaart die ik had is wel tamelijk verouderd, van de 4070 super denk ik dat deze mijn nieuwe 49 inch monitor wel bij zal houden
- De monitor is een lastig iets, eerder koos ik voor oled maar daarvan zijn de letters enzo blijkbaar niet zo scherp
- De koeler, tja ik weet niet goed of deze voldoende de processor zal koelen (wil eigenlijk geen waterkoeling)
- Geheugen is gekozen na aanleiding van de asus qvl lijst
- Voeding is ruim bemeten, maar deze neem ik ook weer mee naar volgende systemen
- De crucial ssd gekozen omdat deze sneller is dan de gen.4 ssd's
- De samsung ssd heb ik in mijn oude systeem, deze verhuist naar het nieuwe systeem
Ik wil in ieder geval dicht in de buurt blijven van de prijzen zoals die staan vermeld.
Een beetje ruimte is er altijd maar moet wel verantwoord zijn natuurlijk.
Overklokken gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren
Wat vinden jullie ervan ?
Heb ik een goede keuze gemaakt of zeggen jullie nou nee dit of dat moet je beslist niet doen.
Deze zal zelden of nooit gebruikt worden als game pc, maar meer als productie systeem. (geen specifieke software)
De bedoeling van het nieuwe systeem is dat er een grote stap mee maak.
Mijn huidige "oude" systeem met 2 monitoren.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 463,53 | € 463,53 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 93,38 | € 93,38 |
1 | Voedingen | Cooler Master V Series V850 | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 65,81 | € 65,81 |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 96,99 | € 96,99 |
Totaal | € 719,71 |
En mijn tot nu toe gekozen onderdelen voor het nieuwe systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 354,99 | € 354,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X OC Edition | € 717,99 | € 717,99 |
1 | Monitors | LG 49WQ95C-W Wit | € 1.171,89 | € 1.171,89 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 113,10 | € 113,10 |
1 | Voedingen | Seasonic Vertex GX-1200 | € 203,85 | € 203,85 |
1 | SSD's | Crucial T705 (zonder heatsink) 1TB | € 207,64 | € 207,64 |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 96,99 | € 96,99 |
Totaal | € 3.150,34 |
Van mijn huidige systeem neem ik alleen mee een ssd (de samsung 980 pro) en een hdd van 4tb
Eventueel overweeg ik nog een bluray brander die in het oude systeem zit mee te nemen.
Waarom deze keuze:
Ik heb op basis van mijn (verouderde) kennis een systeem samengesteld dat me een flinke stap vooruit zet.
- De processor is in ieder geval een stuk sneller
- Het moederbord heb ik gekozen na het lezen van de best buy guide
- De videokaart die ik had is wel tamelijk verouderd, van de 4070 super denk ik dat deze mijn nieuwe 49 inch monitor wel bij zal houden
- De monitor is een lastig iets, eerder koos ik voor oled maar daarvan zijn de letters enzo blijkbaar niet zo scherp
- De koeler, tja ik weet niet goed of deze voldoende de processor zal koelen (wil eigenlijk geen waterkoeling)
- Geheugen is gekozen na aanleiding van de asus qvl lijst
- Voeding is ruim bemeten, maar deze neem ik ook weer mee naar volgende systemen
- De crucial ssd gekozen omdat deze sneller is dan de gen.4 ssd's
- De samsung ssd heb ik in mijn oude systeem, deze verhuist naar het nieuwe systeem
Ik wil in ieder geval dicht in de buurt blijven van de prijzen zoals die staan vermeld.
Een beetje ruimte is er altijd maar moet wel verantwoord zijn natuurlijk.
Overklokken gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren
Wat vinden jullie ervan ?
Heb ik een goede keuze gemaakt of zeggen jullie nou nee dit of dat moet je beslist niet doen.