Edit: Autocorrect foutje in titel, moest zijn: Feedback / check gezocht nieuw systeem
Ben even out geweest wegens ziekte.
Heb volgend systeempje uitgezocht en zou graag jullie input horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb geen vaste prijs voor ogen, maar denk dat 1500 euro exclusief GPU een mooi (ruim) bedrag is?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik ga mijn GPU nu nog niet vernieuwen maar meenemen uit mijn huidig computer, ook wil ik 1x SATA HDD en 1x SATA SSD meenemen.
Twijfels?
Jawel, ondanks ik toch al even hiermee bezig ben (toegegeven lange periode niet wegens geen zin, tijd, energie wegens werk en ziekte). Ben ik toch nog altijd behoorlijk aan het twijfelen. Ben ook wel een behoorlijke twijfelaar van nature, het gaat immers toch wel om een investering.
Moederborden:
ASRock Taichi Lite: toekomstbestendigheid + USB4, maar prijs is duur (indien verkrijgbaar)
Asus ROG Strix B650E-F Gaming Wifi: Ideaal compromis, wel geen USB4 wel USB3.0 G2x2
Asus TUF Gaming B650-plus Wifi: Goedkoopste, minimaal maar oké, geen USB4 of 3.0 G2x2
Voedingen:
Ik heb nog een Cool Master V550 Gold liggen die niet in gebruik is. Echter las ik dat deze niet meer voldoende zal zijn en ik beter kijk om iets nieuw te kopen (de CM kan dan naar V&A of in huidige computer een oude Earthwatt vervangen). Ik twijfel tussen 1000W gaan (met nieuwe GPU's in het vooruitzicht misschien geen luxe) of toch 850W te nemen.
be quiet! Dark Power 13 1000W: Is wel wat aan dure kant...
be quiet! Dark Power 13 850W: 850W variant, nog steeds prijzig, goede scores bij hwbusters
be quiet! Pure Power 12 M 1000W: Alternatief van de Dark Power 13 1000W die ook goed scoort
be quiet! Pure Power 12 M 850W: Idem maar 850W (en dus ook stuk goedkoper)
Cooler Master V850 Gold i Multi: Scoort ook goed, zeer goed op de 20-80w efficiëntie
Cooler Master GX II Gold 850: Denk de goedkoopste PSU, beste 20-80w efficiëntie, rest van score ook oké
Ik sta open voor alle feedback en nieuwe inzichten.
:potato:
Ben even out geweest wegens ziekte.
Heb volgend systeempje uitgezocht en zou graag jullie input horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Allround computerwerk (huis-tuin-en-keuken zaken)
- Gamen (hoofdzaak waarom ik vernieuw)
- Video/film hobby (fotobewerking, video- en animatiefilm)
Ik heb geen vaste prijs voor ogen, maar denk dat 1500 euro exclusief GPU een mooi (ruim) bedrag is?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik ga mijn GPU nu nog niet vernieuwen maar meenemen uit mijn huidig computer, ook wil ik 1x SATA HDD en 1x SATA SSD meenemen.
- GPU: uitvoering: MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X 8G OCV1 LHR
- SATA SSD: uitvoering: Crucial MX500 2,5" 1TB
- SATA HDD: uitvoering: Seagate Desktop HDD, 2TB
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | Reeds Gekocht | Reeds Gekocht |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 248,95 | € 248,95 |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart RGB | Reeds Gekocht | Reeds Gekocht |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Reeds Gekocht | Reeds Gekocht |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3040G32GX2-FX5 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 13 1000W | € 269,20 | € 269,20 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 132,99 | € 132,99 |
Totaal | € |
Twijfels?
Jawel, ondanks ik toch al even hiermee bezig ben (toegegeven lange periode niet wegens geen zin, tijd, energie wegens werk en ziekte). Ben ik toch nog altijd behoorlijk aan het twijfelen. Ben ook wel een behoorlijke twijfelaar van nature, het gaat immers toch wel om een investering.
Moederborden:
ASRock Taichi Lite: toekomstbestendigheid + USB4, maar prijs is duur (indien verkrijgbaar)
Asus ROG Strix B650E-F Gaming Wifi: Ideaal compromis, wel geen USB4 wel USB3.0 G2x2
Asus TUF Gaming B650-plus Wifi: Goedkoopste, minimaal maar oké, geen USB4 of 3.0 G2x2
Voedingen:
Ik heb nog een Cool Master V550 Gold liggen die niet in gebruik is. Echter las ik dat deze niet meer voldoende zal zijn en ik beter kijk om iets nieuw te kopen (de CM kan dan naar V&A of in huidige computer een oude Earthwatt vervangen). Ik twijfel tussen 1000W gaan (met nieuwe GPU's in het vooruitzicht misschien geen luxe) of toch 850W te nemen.
be quiet! Dark Power 13 1000W: Is wel wat aan dure kant...
be quiet! Dark Power 13 850W: 850W variant, nog steeds prijzig, goede scores bij hwbusters
be quiet! Pure Power 12 M 1000W: Alternatief van de Dark Power 13 1000W die ook goed scoort
be quiet! Pure Power 12 M 850W: Idem maar 850W (en dus ook stuk goedkoper)
Cooler Master V850 Gold i Multi: Scoort ook goed, zeer goed op de 20-80w efficiëntie
Cooler Master GX II Gold 850: Denk de goedkoopste PSU, beste 20-80w efficiëntie, rest van score ook oké
Ik sta open voor alle feedback en nieuwe inzichten.
:potato:
[ Voor 0% gewijzigd door Marsmillo op 05-08-2024 20:16 . Reden: Autocorrect ]