Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:44
Goedemiddag allen,

Ik zit al een tijdje te overwegen om mijn vloer te laten isoleren (jaren 50 huis, NeHoBo vloer) om de vloerverwarming een handje te helpen om lekker behaaglijk te blijven.

Na veel topics doorlezen en een aantal isolatieboeren op bezoek te hebben gehad ben ik gevoelsmatig nog geen stap verder, mede door wat interessante issues;

(Bekend) probleem 1: Elke isolatieboer roept wat anders. De ene roept tonzon, de volgende parels op de bodem en de andere PUR/Icynene. Deelprobleem; ik weet echt niet wat nou de deal is met spuitisolatie; goed of slecht? Beide kampen zijn overtuigd van hun gelijk. Gevoelsmatig lijkt spuitisolatie mij de beste move, vooral met de "gevoelige" NeHoBo vloer.

Probleem 2: De kruipruimte is nu droog (logisch), maar vrij nat in de natte periodes van het jaar, met heel zelden uitschieters naar bijna tot de rand van het kruipluik vol staan. Ik denk persoonlijk dat geen enkele bodemfolie/tonzon/parel daar iets tegen in gaat brengen....

Probleem 3: De kruipruimtes zijn niet geheel afgesloten van de kruipruimtes van de buren....

Iemand hier met dezelfde of vergelijkbare situatie die me een richting op kan sturen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben geen technieker. Wel veel bouwers over de vloer gehad. Ene loodgieter zei PUR is hopeloos, als je iets moet fixen kan je nergens bij. Andere loodgieter zei, ik zou altijd PUR kiezen. Ik heb PUR gekozen vanwege de objectief goede isolatiewaardes; die ene keer in 15 jaar dat een loodgieter iets moet fixen kost dat maar wat extra. Tonzon gaat ook kapot als je erbij moet, lijkt mij, en is dan niet zomaar weer gefixt. Nog los van dat ik niet geloof dat losse gordijntjes net zo goed isoleren als PUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-05 13:48
we hebben vorig jaar de vloer ook laten na isoleren (broodjes vloer 40 M2) dit hebben we laten doen met spuit pur.

onze kruipruimte is 100% van het jaar droog (woon op een berg ja in nederland)
Moet zeggen dat dit me erg goed bevalt, na het isoleren de keuken nog verbouws en moest meerdere leidingen onder het huis aanpassen, pur weg snijden en aanpassen en met bouwmarkt pur weer aangevuld.

maak vooraf fotos van het plafond is mijn advies waar leidingen lopen, die ga je nooit meer zien en dan is het gokken :D

parels lijkt me echtellende, je sleept de helft er uit wanneer je er in en uit gaat en als het niet goed is afgescherm kan een hoop bij de buren terecht komen.

geen idee hoe het zit met jou hoeveelheid water. misschien tijd voor een dompelpomp?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteriso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-08-2024
Isoleren met echte pur kan gewoon. Let op met Icinene, dit zuigt veel water op.