3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Meestal, bij water gerelateerde problemen, is er sprake van kalk.
Hierdoor loopt alles vast en werkt er niets meer. (uiteindelijk)
Wat is de leeftijd van de kraan?
Hoe hoog is het kalkgehalte in je water in je regio?
Je kan ervoor kiezen de kraan uitgebreid te ontkalken.
Even 1 0f 2 dagen je kraan laten weken in een oplossing voor ontkalken.
of je koopt een nieuwe....
Hierdoor loopt alles vast en werkt er niets meer. (uiteindelijk)
Wat is de leeftijd van de kraan?
Hoe hoog is het kalkgehalte in je water in je regio?
Je kan ervoor kiezen de kraan uitgebreid te ontkalken.
Even 1 0f 2 dagen je kraan laten weken in een oplossing voor ontkalken.
of je koopt een nieuwe....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hardheid is 4,5, kraan is 4 jaar oud. Ik kan hem inderdaad ontkalken, maar hoe zorgt dat ervoor dat de klep niet vast slaat bij het openen van de kraan? Dat stukje snap ik niet omdat de kraan gemonteerd wordt met een functionerende klep, dan komt er druk op die de klep open zou moeten duwen maar dan zit die dicht...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Soms gaan zulke stopkranen spontaan kapot, heb het ook wel eens gehad. Gewoon direct vervangen
.
My favorite programming language is solder.
Nu heb ik de kraan open gemonteerd, water erop, er komt wat lucht uit en dan ineens niks meer. Draai je de kraan los dan staat er waterdruk op. Klepje zat weer vast. Ik wou dit testen omdat ik dacht, misschien is de luchtdruk die eerder op werd gebouwd bij het aanzetten van de hoofdkraan zo groot dat die terugsloeg in een dichte kraan en de klep dicht drukt. Maar nu dit niet werkt vraag ik mij af of dat dan misschien toch niet komt door kalk, water wil er doorheen maar de druk wordt hoog omdat er geen water doorheen komt en drukt van de andere kant de klep dicht. Ik haal een andere kraan en leg deze in een oplossing. Eens zien of het nog op te lossen is, dan hebben we een reservekraan.
Bedankt voor jullie input.
Bedankt voor jullie input.
Ecodan warmtepomp