Sinds februari dit jaar hebben wij onze vorige Siemens vaatwasser vervangen voor een Siemens SN65YX00AE met autoOpen dry functie. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar na een software/firmware update (althans dat vermoeden heb ik) gaat de deur voor de laatste 5 minuten niet meer open terwijl dit in de app wel zo staat geconfigureerd. Iemand die hetzelfde ervaart en de oplossing weet?
Kun je die functie handmatig aanzetten in de app? (kun je de deur op afstand openen)
Anders Siemens bellen voor een garantieclaim.
Anders Siemens bellen voor een garantieclaim.
Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined
Bij mij werkt het nu ook niet meer na de update. Ik denk dat dit te maken heeft met de optie variospeed plus. Als ik deze optie niet gebruik, gaat de deur de laatste 5 minuten wel automatisch open.
Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen! Voorheen deed hij dat wél met Variospeed Plus…Starsailor schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:53:
Bij mij werkt het nu ook niet meer na de update. Ik denk dat dit te maken heeft met de optie variospeed plus. Als ik deze optie niet gebruik, gaat de deur de laatste 5 minuten wel automatisch open.
Ah, zelfde hier. gebruikte idd ook variospeed.
Vaag dat ze dat deur openen eruit hebben gehaald.
Vaag dat ze dat deur openen eruit hebben gehaald.
Na update ook andere gedrag, alleen bij eco 50 graden gaat deur nog open bij einde programma terwijl geconfigureerd is dat het bij alle programma's moet. Gebruik nooit variospeed.
[ Voor 7% gewijzigd door dikke100 op 09-10-2024 00:03 ]
Dikke100
Ik heb sinds gister een Siemens vaatwasser en kom er nu achter dat deze functie niet werkt. Ik voel mij best bekocht. Hebben jullie inmiddels al een oplossing gevonden of gekregen??
Werkt het nooit bij jou?
Hier alleen niet met Variospeed.
Hier alleen niet met Variospeed.
Dat de deur niet open gaat bij Variospeed staat nu ook in gebruiksaanwijzing. Bij mij gaat de deur bij andere programma's alleen open als ik start van apparaat zelf en niet vanuit de app. Misschien is daar een goede reden voor, al kan ik het niet bedenken.
Hierbij de uitleg van Siemens
Bedankt voor uw bericht. Graag geef ik u een reactie.
U geeft aan dat de vaatwasser de deur niet meer opent bij andere programma's naar een update. De fabriek heeft dit doen besluiten omdat het ten eerste veel energie verbruikt en de kortere programma's veel langer laat draaien dan nodig is.
In onze oudere modellen was dit altijd zo en dat is de rede dat ze dit hebben teruggedraaid. Helaas zal dit niet hersteld kunnen worden zoals het was.
Het spijt mij dat ik u geen ander antwoord kan geven.
Hierbij de uitleg van Siemens
Bedankt voor uw bericht. Graag geef ik u een reactie.
U geeft aan dat de vaatwasser de deur niet meer opent bij andere programma's naar een update. De fabriek heeft dit doen besluiten omdat het ten eerste veel energie verbruikt en de kortere programma's veel langer laat draaien dan nodig is.
In onze oudere modellen was dit altijd zo en dat is de rede dat ze dit hebben teruggedraaid. Helaas zal dit niet hersteld kunnen worden zoals het was.
Het spijt mij dat ik u geen ander antwoord kan geven.
Dikke100
Pfoe, belabberd geschreven mailtje van Siemens.
Pagina: 1