Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 21:34
Beste medetweakers,

Momenteel zitten wij midden in een verbouwing waardoor we geen warm water hebben (boiler staat uit omdat alle verwarmingen ontkoppeld zijn)

voor een nood douche heb ik geen plaats, wat is een oplossing die ik tijdelijk kan toepassen om toch te kunnen douche zonder al te veel installatie werk.

Zo zie ik bijvoorbeeld doorverwarmers, maar als ik het goed begrijp laten deze niet genoeg warm water door voor de douche en heb ik hier krachtstroom voor nodig?

een andere optie is een eclectische boiler tijdelijk plaatsen op de badkamer, alleen weet ik niet of ik deze zomaar kan aansluiten.
Kan ik gewoon de elektrische boiler plaatsen, deze koppelen op een koud water kraan en vervolgens stroom erop en water laten warmen (bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/Min...-verwarming/dp/B097MZ1H6M

Heb ook een camping douche gevonden, die moet dan in een emmer water, echter warmt deze niet op dus dan heb ik alleen koud water

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Een kort circuit bij de cv ketel maken.
Als er maar een expansievat en overstortventiel in het circuit zitten.
Of als je een Intergas hebt alleen op warm water zetten via de instellingen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
edsandje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:50:
Een kort circuit bij de cv ketel maken.
Als er maar een expansievat en overstortventiel in het circuit zitten.
Of als je een Intergas hebt alleen op warm water zetten via de instellingen.
Heb helaas geen intergas, Ik ben echt niet thuis in dit soort materie.
Heb je iets meer info over hoe ik simpel een circuit zou kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Simpelweg gezegd de aanvoer en retour onder de ketel aan elkaar koppelen zodat je dat circuit kan vullen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 22:33
hoe lang duurt dit en is het niet gewoon op te lossen met een washandje en een emmer warm water? In theorie kun je in je badkamer wat dingen klussen. bijv:

https://www.boilergarant....er-50-liter-anti-kalk-dun

stekker er aan en in het stopcontact. Uitgaande kant op een douchekraan met slang. Moet je nog wel de koudwateraanvoer zien aan te sluiten op je kraan van de wastafel, dat kan heel simpel zijn maar soms ook heel moeilijk. Er moet ook nog een overdrukbeveiliging tussen dus dat wordt alweer wat meer werk. Ik zou het in een ochtendje kunnen prutsen maar heb redelijk wat loodgieterswerk gedaan. Heb je dat niet dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

dus wederom: hoe lang/veel heb je het nodig en wat mag het dan kosten? (in tijd/moeite/geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:16
Merkelbeek schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:41:
(boiler staat uit omdat alle verwarmingen ontkoppeld zijn)
Lijkt mij dat je eea toch zo moet kunnen schakelen/afsluiten dat je warm water alleen naar de waterleidingen gaat en niet naar de verwarming. Dat is een apart circuit.
(Blijkbaar heet de oplossing ook kort circuit.)
Als je daar zelf geen idee van hebt hoe, zou ik een offerte aanvragen bij een loodgieter (of CV-installateur). Misschien zijn het maar een paar simpele handelingen en hoeft er geen leiding of niks aangebracht te worden. Lijkt me goedkoper dan andere oplossingen.

Maar je hebt het over een boiler. Om wat voor soort boiler hebben we het dan? Warmtepomp-boiler? Of bedoel je toch een gas-CV-ketel?

En anders, kostentechnisch, zou ik zelf kiezen voor een washandje of zo. Campingdouche kan natuurlijk wel werken, want je hebt, neem ik aan, warm water mbv een waterkoker. Emmer water op temperatuur brengen en je kunt die campingdouche gebruiken.

Een doorstromer is denk ik niet zinvol in je situatie.
En als je toch gaat voor een elektrische boiler, dan zijn dit goedkope: https://www.boilers.shop/nl/producten/elektrische-boilers/
Of tweedehands op Marktplaats.
Om een beetje fatsoenlijk te kunnen douchen lijkt me 50L wel het minimum. Ik heb zelf 80L en ik kan een klein kwartier lekker warm (heet, rond lichaamstemperatuur) douchen.
(Maar als je al een boiler hebt, is het nogal gek om een boiler te moeten kopen hiervoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
Truus01 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Lijkt mij dat je eea toch zo moet kunnen schakelen/afsluiten dat je warm water alleen naar de waterleidingen gaat en niet naar de verwarming. Dat is een apart circuit.
(Blijkbaar heet de oplossing ook kort circuit.)
Als je daar zelf geen idee van hebt hoe, zou ik een offerte aanvragen bij een loodgieter (of CV-installateur). Misschien zijn het maar een paar simpele handelingen en hoeft er geen leiding of niks aangebracht te worden. Lijkt me goedkoper dan andere oplossingen.

Maar je hebt het over een boiler. Om wat voor soort boiler hebben we het dan? Warmtepomp-boiler? Of bedoel je toch een gas-CV-ketel?

En anders, kostentechnisch, zou ik zelf kiezen voor een washandje of zo. Campingdouche kan natuurlijk wel werken, want je hebt, neem ik aan, warm water mbv een waterkoker. Emmer water op temperatuur brengen en je kunt die campingdouche gebruiken.

Een doorstromer is denk ik niet zinvol in je situatie.
En als je toch gaat voor een elektrische boiler, dan zijn dit goedkope: https://www.boilers.shop/nl/producten/elektrische-boilers/
Of tweedehands op Marktplaats.
Om een beetje fatsoenlijk te kunnen douchen lijkt me 50L wel het minimum. Ik heb zelf 80L en ik kan een klein kwartier lekker warm (heet, rond lichaamstemperatuur) douchen.
(Maar als je al een boiler hebt, is het nogal gek om een boiler te moeten kopen hiervoor.)
Ik bedoel iets zoals dit https://www.slimmeheater....iening-30-80-liter-zwart/ hiervoor heb ik geen CV ketel nodig toch? kan direct op de koud water kraan en aan de andere kant komt warm water? of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
Geef nou eens antwoord op de gestelde vragen, dat helpt de tweakers die reageren ook. Op deze manier wordt het niks met je vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:16
Merkelbeek schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Ik bedoel iets zoals dit https://www.slimmeheater....iening-30-80-liter-zwart/ hiervoor heb ik geen CV ketel nodig toch? kan direct op de koud water kraan en aan de andere kant komt warm water? of zie ik dit verkeerd?
Zoals @Fr33z aangeeft, het helpt als jij meer info geeft over je huidige situatie.
En zoals @Fr33z eerder al aangeeft vwb het aansluiten van een elektrische boiler (waar hij een link voor deelt, waar ik een link voor deel en waar je nu zelf ook een link voor deelt):
Fr33z schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:12:
stekker er aan en in het stopcontact. Uitgaande kant op een douchekraan met slang. Moet je nog wel de koudwateraanvoer zien aan te sluiten op je kraan van de wastafel, dat kan heel simpel zijn maar soms ook heel moeilijk. Er moet ook nog een overdrukbeveiliging tussen dus dat wordt alweer wat meer werk. Ik zou het in een ochtendje kunnen prutsen maar heb redelijk wat loodgieterswerk gedaan.
Dus ja/nee. Kan direct op koud water en aan de andere kant komt warm water (het is eigenlijk een hele grote waterkoker). Maar er komt net iets mee bij kijken dan alleen stekker erin, koud water erin, warm water eruit. Zo is de overdrukbeveiliging heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Kan degene die de verbouwing doet niet even tijdelijk iets regelen?
Zo'n boiler is een optie echter moet er wel een inlaatcombinatie op de koude kant.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
TS geeft blijlbaar nooit info maar stelt alleen maar meer vragen/halve ideetjes. Dus dit topoc gaat geen antwoord geven waar iemand iets mee kan :+
Pagina: 1