Geisoleerde kruipruimte met water op vochtscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:51
Ik moest afgelopen week weer eens in mijn kruipruimte zijn om een kabel te trekken en ik kwam een plas water tegen op de bodemfolie. Niet de bedoeling natuurlijk.

Huis: tussenwoning uit 1958 op zandgrond 6m boven NAP in omgeving utrechtse heuvelrug
Vloer: grotendeels houten balken. De Hal is een nehobo vloer
Isolatie: 2 jaar geleden laten isoleren. Tussen de balken zit steenwol. Onder de nehobo vloer zit PIF. En overal ligt vochtscherm.
Ventilatie: voor zitten 2 originele kleine roosters + 2jr geleden bij geplaatste ventilatie buis.Achter zit een aanbouw met ook 2 ventilatieopeningen. De ruimtes onder t huis hebben wel redelijk ruime openingen.

Het water ligt in de hal onder de rioolbuis. De buis was niet nat. Ik vermoed dat t condens is die van de buis komt. Maar lekkage kan natuurlijk ook. Het water stonk niet naar urine oid (maar is grotendeels verdund natuurlijk).

Is er een manier om er eenvoudig achter te komen waar dit water vandaan komt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 18:42

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Ik zou proberen het geheel droog te maken en vervolgens met enige regelmaat (wekelijks of zo) eens een kijkje nemen of er ergens condensatie optreedt en waar zich het eerst water verzamelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 10:55
Wat ligt er onder de bodemfolie? De grond? Zou ook prima grondwater kunnen zijn, afhankelijk van de exacte situatie. Je zou in de buurt eens rond kunnen vragen of anderen het ook zien.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ_Latitude op 06-08-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:51
De grond inderdaad. Onze kruipkelders lopen niet onder (zand & +6m NAP)

[ Voor 13% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 06-08-2024 08:27 ]