Doucheafvoer onder uitloop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 19:39
Beste tweakers,

Thuis bezig met een verbouwing, waarbij ik de toilet op de b.g. heb omgebouwd naar een kleine badkamer (ruimte is iets groter).

Ik wil de oude afvoer van het toilet gebruiken als douche afvoer. Het idee is om iets van een doucheput met ingebouwde sifon direct in de bestaande afvoer 110 mm te steken, zie foto hieronder. Ik hoef dan alleen maar een klein zand cement vloertje t.b.v. afschot te smeren. In de kruipruimte hoef ik dan niks te veranderen.

Eventueel kan ik ook zelf een sifon bouwen in de kruipruimte en dan een hele basic douche afvoer zonder stankafsluiter nemen. Ik hoor namelijk hier en daar dat die ingebouwde sifons al vrij snel dicht lopen en wekelijks moet zo'n putje weer schoon gemaakt worden.

Heeft iemand hier ervaring met bijvoorbeeld zo'n easydrain put met onder uitloop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S15ZlzfntZLMWX07svwGybl7TQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XWhciG9TUZ62fSrFzkHfhXf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42
Voor een tijdelijke situatie had ik een wasbak met een sifon ca. 75 cm verderop.
Mijn ervaring was dat dat stukje buis tussen wasbak en sifon al gauw flink ging stinken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren