Ik zit met een probleempje.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
[ Voor 21% gewijzigd door MisterEagle op 05-08-2024 00:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 05-08-2024 00:05 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
[ Voor 16% gewijzigd door anboni op 05-08-2024 00:39 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 33% gewijzigd door indexample op 05-08-2024 07:10 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ook een goed punt. Met een geboortedatum en een postcode kom je heel ver bij sommige instantiesQwerty-273 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 03:26:
Vergeet ook niet de mens zelf, staat bij de huisarts de ex ergens op papier als partner, en een loslippige assistent/telefoniste die slechts een onderwerp deelt zonder details maar deze door de ex verder ingevuld worden op basis van zijn opgebouwde profiel van haar. Of een vriend/vriendin die (onwetend) ook details deelt met deze persoon.
Naast al deze technische adviezen, adviseer ik ook twee sociale adviezen, welke jullie eigenlijk al (b)lijken te doen:Klippy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:25:
Goede tips al. Het hoeft niet altijd heel drastisch, zorg vooral voor goede passwords en reset alles nog een keer.
Fedora40 KDE
Maar als de info bij de stalker binnen twee dagen daar al was, dan is dit geen aannemelijke mogelijkheid. De stalker zal niet elke dag bellen met "heb je nog nieuws over mijn vriendin?". Kans dat de stalker zonder aanleiding even naar de huisarts belt is volgens mij niet zo groot. Dan is toegang tot mailbox wat waarschijnlijker.sovereignthrone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:21:
Wellicht ook nog een stukje social engineering: als hij zo geficeerd is op haar, en haar waarschijnlijk goed kent, is het niet zo moeilijk om via social media als iemand anders contact te zoeken.
Dat je een nieuwe telefoon hebt is natuurlijk zo verteld tegen een online kennis. Daarnaast is het soms ook makkelijker om zware dingen van je af te schrijven als je iemand niet goed kent (zie mensen op reddit die hun diepste (soms verzonnen) geheimen van hun schouders afwerpen.
[...]
Ook een goed punt. Met een geboortedatum en een postcode kom je heel ver bij sommige instanties
Ik heb geen ervaring met Gmail, maar waarschijnlijk kun je alle app-wachtwoorden in je Google-account inzien en verwijderen. Zo werkt het bij je Microsoft-account in ieder geval wel.ouweklimgeit schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:00:
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat hij IMAP toegang heeft tot de mailboxen, daarvoor wordt over het algemeen een app-specifiek wachtwoord gebruikt en niet het reguliere wachtwoord. Dus bij een reset blijft het IMAP account gewoon werken, ook wanneer 2FA ingeschakeld wordt.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik ga er (mogelijk onterecht) van uit dat voor haar hotmail 2fa aan staat. Je kan dan in de authenticator app ook terugkijken (recente activiteit) wanneer er vanaf waar (ongeveer locatie + ip) is ingelogd. Niet schrikken van veel mislukte pogingen om in te loggen vanaf allerlei plekken, dat lijkt standaard bij hotmail zo te zijn, staan er bij mij ook tientallen in per dag.MisterEagle schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
In gmail kan je zien, rechts onderin een icoontje even uit mijn hoofd gezegd, op welke locaties je bent ingelogd. Daar kan je vrij snel achterhalen of extern wordt meegelezen dan.. Volgens mij doet hotmail automatisch e-mailen naar je als je inlogd op een niet bekende locatie. Maar dat weet ik neit zeker.
Edit: onderin je mail in gmail staat wanneer je laatste login is en daarbij staat details, daar kun je op klikken voor een popup met je laatste sessies, locaties etc.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik weet niet of er hier iets verplicht is voor de huisarts. Email is in principe vertrouwelijk. Helaas is er de kans dat iemand je een mailtje stuurt met onderwerp "Positief bevonden Chlamydia" en acht collega's deze pop-up zien tijdens de teams meeting of als je telefoon op tafel ligt.gielie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:10:
Een bericht van de huisarts over een diagnose niet beveiligd versturen?
Dit vind ik op zijn minst opmerkelijk, dit kan een directe berisping opleveren, is dit echt gebeurd?
De huisartsen waar ik de afgelopen jaren bij aangesloten heb gezeten werkten allen met een digitaal patiëntendossier (dat is toch al verplicht vanwege EPD) en deden alle vormen van communicatie naast de telefoon via dat portaal. Dat kan je enkel bereiken via inloggegevens en daarnaast 2F via SMS.... dus dat ze zulke mails versturen, dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen - ook i.v.m. AVG -. Misschien wel dat de 'stalker' zich als partner heeft voorgedaan en zij mogelijk samen bij dezelfde huisarts ingeschreven hebben gestaan.jnr24 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Ik weet niet of er hier iets verplicht is voor de huisarts. Email is in principe vertrouwelijk. Helaas is er de kans dat iemand je een mailtje stuurt met onderwerp "Positief bevonden Chlamydia" en acht collega's deze pop-up zien tijdens de teams meeting of als je telefoon op tafel ligt.
Het is prachtig hoe mensen dan lekker in hun bubbeltje zitten te werken en dan onderwerpen gebruiken als "Afspraak erectieproblemen" ipv "Afspraak"![]()
Bij de balie waar ik stond zag ik gewoon een prachtig gelamineerd A4tje liggen met het wachtwoord voor de assistenten. Ik stond er met mijn telefoon ivm mijn agenda, een foto had ik makkelijk kunnen maken. Toen ik er wat van zei werd het omgedraaid en onder het toetsenbord gelegd..
gielie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:10:
Dit vind ik op zijn minst opmerkelijk, dit kan een directe berisping opleveren, is dit echt gebeurd?
Hier zijn zeker wel richtlijnen voor.jnr24 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Ik weet niet of er hier iets verplicht is voor de huisarts. Email is in principe vertrouwelijk. Helaas is er de kans dat iemand je een mailtje stuurt met onderwerp "Positief bevonden Chlamydia" en acht collega's deze pop-up zien tijdens de teams meeting of als je telefoon op tafel ligt.
Als u heeft vastgesteld dat u de medische gegevens aan de betreffende persoon mag verstrekken, is de volgende stap om te bekijken of dat via e-mail kan. Bij verzending via e-mail bestaat het risico dat de gegevens bij onbevoegden terechtkomen. Gebruikt u bijvoorbeeld Gmail, dan heeft Google toegang tot de vertrouwelijke patiëntinformatie in uw e-mailberichten.
Gebruik alleen gewone e-mail als er in uw mail (of de bijlage) geen vertrouwelijke persoonsgegevens staan, zoals patiëntgegevens. Gebruik anders beveiligde e-mail.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
[ Voor 14% gewijzigd door Vogel666 op 05-08-2024 12:43 ]
Een verborgen device kan natuurlijk net zo makkelijk aan een hotspot netwerk of netwerk van de buren gekoppeld zijn. Dan blijft de verbinding in stand.Vogel666 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:02:
• Verander je Wifi SSID en wachtwoord. Alle spycams en andere 'gadgets' gekoppeld aan je wifi waar jij niet van op de hoogte bent zijn dan afgesloten van communicatie
•
• Koppel je deurbel aan een nieuw account
• scan je auto/fiets/jassen/handtassen op verstopte airtags (en blijf dit doen)
[/list]
Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
~
Dan zou het via de DigiD moeten verlopen. Je hebt geen inzicht in andermans gegevens als deze personen 18 jaar of ouder zijn. Ook al is het dezelfde polis.JJ Le Funk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:16:
Misschien is er een lek via de zorgverzekeraar, dus dat ex-vriend daar sinds de relatie (toen dit misschien handig was, bijvoorbeeld om een rekening na te lopen en te betalen) toegang heeft tot haar gegevens en zo de behandelingen en medicijenen een beetje kan nalopen.
En als je je eigen apparatuur niet vertrouwd dan raak je die paranoia pas kwijt na vervanging vermoed ik.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
dan moet ze even nakijken op https://mijn.digid.nl hoeveel en welke apparaten allemaal gekoppeld staan aan haar account.Drardollan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:28:
[...]
Dan zou het via de DigiD moeten verlopen. Je hebt geen inzicht in andermans gegevens als deze personen 18 jaar of ouder zijn. Ook al is het dezelfde polis.
~
Ik kan niet gaan lopen surfen tijdens mijn werk.... Dus het blijft tot de avonden beperkt. Maar dit topic is net 24 uur oud. Zo raar is het toch niet dat de TS dan nog niet gereageerd kan hebben?Room42 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:40:
Ik voel wel de behoefte op wat reacties van de TS, @TomsDiner.
Mijn huisarts doet het zelf ook, ik kan vragen stellen via whatsapp... Dus buiten Zorgmail om.gielie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:10:
Dat laatste weet ik. Ik beheer mailservers voor bedrijven, en enkele duizenden inlogpogingen uit derde wereldlanden zijn mij niet vreemd. Maar MFA staat niet aan, staat nu op mijn lijstje.nietorigineel schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:19:
[...]
Ik ga er (mogelijk onterecht) van uit dat voor haar hotmail 2fa aan staat. Je kan dan in de authenticator app ook terugkijken (recente activiteit) wanneer er vanaf waar (ongeveer locatie + ip) is ingelogd. Niet schrikken van veel mislukte pogingen om in te loggen vanaf allerlei plekken, dat lijkt standaard bij hotmail zo te zijn, staan er bij mij ook tientallen in per dag.
Die moet idd ook toegevoegd worden.Evos schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:12:
Een veel gebruikte methode is het meelezen via Whatsapp web, laat haar eens alle ingelogde apparaten checken en weggooien,.
Leuk van die semi-beschuldigingen, ongefundeerd, en ingepakt als een "plot twist" want dan mag het. Wat wil je dat ik er op zeg? Weet je wat: laat maar. Nou, trouwens... Ik denk dat ik het anders ingepakt had. Want ja: er zullen ongetwijffeld mensen meelezen die zelf stalker zijn. (Overgens vinden de meeste stalkers zich geen stalker) Maar dit topic geeft een stalker misschien wel wat inspiratie waar zwakke plekken liggen.Anoniem: 361276 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:02:
Plot twist TS is de stalker zoals hij aangeeft ". Ik heb een zwak voor mensen die diepe dalen hebben meegemaakt." En is hij niet blij dat zij nog de apparatuur van die ex gebruikt, met zijn betere IT kennis zal het niet moeilijk zijn om iemand digitaal wat angst in the boezemen en dan zelf als reddende engels te komen opdraven.
Je bedoelt het goed, en ergens wil ik er niet op reageren, omdat die hoek niet de bedoeling is van dit topic. Daarom stond in de startpost ook al dat er geen aangifte was. Maar mede omdat veel Tweakers dit een goede tip vinden doe ik het toch. Want stalkings-slachtoffers horen deze tip te vaak. En worden er nog moedelozer van.kjiratsiekoedel schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:49:
Ga naar de politie. Die hebben hier afdelingen voor. Soms helpt een gesprek tussen stalker & politie al.
De stalker schrijft dit imho juist aan haar om haar duidelijk te maken dat hij alles van haar weet.... Dus ik denk dat dat hier niet speelt.indexample schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:07:
Even advocaat van de duivel:
Je zegt dat je een paar berichten van hem hebt gelezen. Kan het niet zo zijn dat zij toch nog wel dingen tegen hem verteld? Alleen dit niet tegen jou toegeeft?
(Mensen met een moeilijker verleden hebben soms ook een complexere gedachtegang)
Ik snap dat mijn opmerking zo over kwam, maar dat was niet de bedoeling. Ik bedoelde meer dat het topic nu zo ver op speculatie liep dat (meer) input van jou eigenlijk fijn zou zijn, om de richting van het topic weer terug op de rails te krijgen.TomsDiner schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:
[...]
Ik kan niet gaan lopen surfen tijdens mijn werk.... Dus het blijft tot de avonden beperkt. Maar dit topic is net 24 uur oud. Zo raar is het toch niet dat de TS dan nog niet gereageerd kan hebben?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
No hard feelings.Room42 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:41:
[...]
Ik snap dat mijn opmerking zo over kwam, maar dat was niet de bedoeling. Ik bedoelde meer dat het topic nu zo ver op speculatie liep dat (meer) input van jou eigenlijk fijn zou zijn, om de richting van het topic weer terug op de rails te krijgen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
[ Voor 6% gewijzigd door ibmpc op 06-08-2024 04:22 ]
Ik heb het nergens over een macbook; geen idee of de laptop van apple is of niet. Maar dan nog;Anoniem: 361276 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:55:
[...]
Dan zou die ex een zakelijke macbook prive aan zijn vriendin hebben gegeven met een werk account erop lijkt me niet dat een bedrijf dat toestaat. Daarnaast kan je een MacBook die managed is niet herinstalleren bij het gedeelte waar de macbook (of iphone ect) gaat valideren komt het bedrijfsaccount/naam op en is het onmogelijk om een prive iCloud account in te vullen. Zou wel mooi zijn anders jatten ze je macbook resetten inloggen en gaan, zo werkt dat niet natuurlijk.
Je kan wel controleren of ze netjes de certificaten (+chain) krijgt die hoort bij de websites, op mijn werklaptop gaat bijna al het verkeer door een proxy en krijg ik in de browser bij 99% van de websites een chain waar de proxy tussen staat als uitgever van het certificaat, en dat werkt gewoon omdat het rootcertificaat van mijn werk vertrouwd wordt.TomsDiner schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:
Wifi
Dit schoot me vandaag ook te binnen. Haar router is redelijk nieuw, ze doet alles draadloos (kan niet anders), maar Pineapples kunnen geen https meelezen, toch? Tenzij er fake-certificaten geplaatst zouden zijn, maar dan doen de echte sites het niet meer. (die kunnen het fake-certificaat niet ontsleutelen). Https is zo algemeen, dat ik denk dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.
Maar als TS daar dan met zijn telefoon op de Wifi op komt, gaat het natuurlijk wel opvallen dat alle certificaten ongeldig zijn.Transportman schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:15:
[...]
Je kan wel controleren of ze netjes de certificaten (+chain) krijgt die hoort bij de websites, op mijn werklaptop gaat bijna al het verkeer door een proxy en krijg ik in de browser bij 99% van de websites een chain waar de proxy tussen staat als uitgever van het certificaat, en dat werkt gewoon omdat het rootcertificaat van mijn werk vertrouwd wordt.
Over het afluisteren van WiFi zou ik met niet zo druk maken. Leuke theoretische aanval waar je mensen mee kan laten schrikken, maar in de praktijk kun je er niet super veel mee. En als je er wel serieus wat mee zou kunnen is de ex gevorderd (ethisch) hacker en dan zou ik me veel meer zorgen maken.[b]TomsDiner schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:Wifi
Dit schoot me vandaag ook te binnen. Haar router is redelijk nieuw, ze doet alles draadloos (kan niet anders), maar Pineapples kunnen geen https meelezen, toch? Tenzij er fake-certificaten geplaatst zouden zijn, maar dan doen de echte sites het niet meer. (die kunnen het fake-certificaat niet ontsleutelen). Https is zo algemeen, dat ik denk dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.
Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik niet weet hoezeer je bekend bent met de 'cloud' materie.TomsDiner schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:
Cloud-diensten:
Mail zou je ook als een clouddienst kunnen zien. Deed ik niet. Maar er worden geen backups in de cloud gebruikt, geen sleutelhangers van Apple, geen sync functies. Ik zal duidelijker zijn: op mail na wordt er geen gebruik gemaakt van onedrive, gdrive, en al dat soort zaken.
[ Voor 6% gewijzigd door RiDo78 op 06-08-2024 16:08 ]
Hangt er vanaf op welk niveau het gedaan is, als het op device niveau is in plaats van in de modem/router ziet TS er natuurlijk niets van op zijn eigen devices.Vogel666 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Maar als TS daar dan met zijn telefoon op de Wifi op komt, gaat het natuurlijk wel opvallen dat alle certificaten ongeldig zijn.
Vraag was al eerder beantwoord, maar op advies worden deze als bewijs bewaard. Ze leest ze normaal niet (komen in een aparte map terecht), maar heeft er idd nu wel een gelezen.Jrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 03:49:
Waarom heeft ze hem niet gewoon geblokkeerd ipv dat ze communiceert met hem dat ze geen contact wil?
Nee, op het moment dat de mail van de stalker kwam had ze het nog niemand verteld.Jrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 03:49:
Zijn er nog meer mensen die alle ins en outs te horen krijgen over hem van haar? M.a.w., zijn er meer TS’ers en ben je niet zo speciaal
A. Het is niet heel erg (ik denk dat er honderden of duizenden vrouwen in NL ergere vormen van stalkingsterreur meemaken). De reden van dit topic was dat we een beetje paranoia werden.Jrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 03:49:
Waarom is er geen aangifte gedaan als het zo erg is?
NeeJrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 03:49:
Heeft ze nog meer van dit soort ervaringen?
Wat een warrig stukje. Gezien je post-tijd denk ik dat je een beetje moe was. Ik weet alleen niet was je van me wil horen.Jrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 03:49:
Waarom denk je dat ze nu beter met wachtwoorden om kan gaan? Het proberen is geen technisch probleem.
Wat zou ze (toch) zonder jou (moeten) doen op dit moment?
Stap lekker uit deze drama
De laptop is idd windows. Bij een installatie waarbij ik via een usb live creator eerst de harde schijf formatteer, ben ik er toch ook? Ik kan geen hidden partitie met de win installatie vinden, dus het werd denk ik toch een nieuwe licentie.ibmpc schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 04:19:
Ik mis hier:
1. Ticket bij Microsoft inschieten om de laptop uit AutoPilot te halen
2. Ticket bij Apple inschieten om de iPad en iPhone uit ABM te halen
Verder is alles al genoemd, maar ga met wachtwoorden aub een stap verder omdat wachtwoord zelfs met MFA zinloos is. Ik zou nu meteen de stap naar passkeys zetten met bijvoorbeeld een hardwaresleutel en alle wachtwoorden simpelweg uitzetten. Dan kun je direct de herstelsleutels hergenereren.
Ja, ik had het niet vermeld. Het is een Windows 10 laptop. Voor de Apple producten moet ik dus voor het schone OS eerst "ont-managed-devicen".Croga schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 05:29:
[...]
Ik heb het nergens over een macbook; geen idee of de laptop van apple is of niet. Maar dan nog;
De stalker kan zijn eigen managed installatie gemaakt hebben. Dat is niet voorbehouden aan grote bedrijven. Datzelfde gaat dus ook op voor de iPad en iPhone. Als ik mij bij Apple registreer als bedrijf kan ik die iPhone en iPad gewoon toevoegen aan mijn managed organisatie en er dus permanent controle over nemen.
@TomsDiner let hier goed op! Een clean install van de iPad en iPhone heeft helemaal geen zin als die dingen als managed device in de omgeving van de stalker zitten! Daar moet éénmalig accoord van de gebruiker voor gegeven worden maar als hij het device dus een keer in zijn hand gehad heeft dan heeft hij zelf dat accoord kunnen geven. Dan kun je herinstalleren wat je wilt maar kan hij altijd mee blijven kijken.
Transportman schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:15:
[...]
Je kan wel controleren of ze netjes de certificaten (+chain) krijgt die hoort bij de websites, op mijn werklaptop gaat bijna al het verkeer door een proxy en krijg ik in de browser bij 99% van de websites een chain waar de proxy tussen staat als uitgever van het certificaat, en dat werkt gewoon omdat het rootcertificaat van mijn werk vertrouwd wordt.
Hier ben ik niet goed in thuis. Ik ben nog nooit op dat netwerk ingelogd (mijn telefoon heeft onbeperkt internet). Zij is ook nog nooit op de router ingelogd om aan de instellingen te komen (ze weet niet eens hoe dat moet), en diverse apparaten in huis gebruiken internet via WIFI. De router is nieuw (KPN experidinges meende ik). Voor geklooi met een pineapple worden toch geen valse certifaten gebruikt? Ik snap dit punt niet zo goed...Vogel666 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Maar als TS daar dan met zijn telefoon op de Wifi op komt, gaat het natuurlijk wel opvallen dat alle certificaten ongeldig zijn.
Wij hebben hierop gegoogled.. Tenminste, ik heb perplexity.ai zo'n lijst op laten stellen. Die is verre van compleet, maar die liet doorschemeren dat als je je bij slachtofferhulp meldt, ze daar meer informatie hierover hebben. (Vriendin heeft geen slachtofferhulp nodig)ahbart schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:44:
Ik was redelijk in shock van wat ik tegenkwam.
Ik zou daar nog eens een checklist voor moeten maken! Of zou dat al ergens bestaan? Hierboven staan al heel veel suggesties.
Beide toestellen hebben hetzelfde Apple account. Wachtwoorden (die sleutelhanger) wordt niet gebruikt. Geen sync, backup of foto's naar de cloud.RiDo78 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:03:
[...]
Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik niet weet hoezeer je bekend bent met de 'cloud' materie.
Ik zeg altijd, de cloud is niets anders dan jouw zooi op andermans server. En dat kun je heel breed trekken. Zelfs zover dat je écht je best moet doen om een iPhone te gebruiken zonder gebruik te maken van iCloud. Het kán, maar dan kun je (vooralsnog) geen apps installeren.
Dus, ga ik er vanuit dat je vriendin een iCloud account heeft. Dan kan ze de synchronisatie van foto's en dergelijke hebben uitgezet, zodra ze ook maar 1 app van de appstore wil downloaden is dat account nodig. Ook voor gratis apps als whatsapp. Apple slaat namelijk op dat jij de (gratis) apps hebt 'gekocht' en een app zelf heeft een klein beetje opslagruimte op de server van Apple waar hij data kan opslaan.
En als ze een iPhone en een iPad heeft dan lijkt het me helemaal sterk als die niet samen in hetzelfde Apple account zitten.
[ Voor 58% gewijzigd door JJ Le Funk op 08-08-2024 06:48 ]
~
Ja klopt, ik had al een eerdere post gemaakt, maar blijkbaar op voorbeeld gedrukt ook oidTomsDiner schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:32:
[...]
Wat een warrig stukje. Gezien je post-tijd denk ik dat je een beetje moe was. Ik weet alleen niet was je van me wil horen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Als je kijkt naar het certificaat voor tweakers.net, is dat certificaat getekend door "DigiCert TLS RSA SHA256 2020 CA1" die weer getekend is door root certificaat "DigiCert Global Root CA". Doordat die laatste door ieder OS en browser als vertrouwd wordt gezien, wordt alles getekend door dat certificaat ook als OK gezien. Zo zijn er tientallen ingebakken certificaten (mijn Windows komt op 71 uit). In corporate omgevingen met interne sites, wordt naast de standaard lijst vanuit OS/browser ook een eigen root certificaat toegevoegd zodat gebruikers geen certificaatfout krijgen op de interne sites.TomsDiner schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:32:
[...]
Hier ben ik niet goed in thuis. Ik ben nog nooit op dat netwerk ingelogd (mijn telefoon heeft onbeperkt internet). Zij is ook nog nooit op de router ingelogd om aan de instellingen te komen (ze weet niet eens hoe dat moet), en diverse apparaten in huis gebruiken internet via WIFI. De router is nieuw (KPN experidinges meende ik). Voor geklooi met een pineapple worden toch geen valse certifaten gebruikt? Ik snap dit punt niet zo goed...
[ Voor 101% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2024 12:26 ]
[ Voor 120% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2024 12:26 ]
[ Voor 126% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2024 11:08 ]
In principe zou ook hier omheen gewerkt kunnen worden met behulp van de Intel Management Engine (of AMD equivalent)TomsDiner schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:32:
De laptop is idd windows. Bij een installatie waarbij ik via een usb live creator eerst de harde schijf formatteer, ben ik er toch ook? Ik kan geen hidden partitie met de win installatie vinden, dus het werd denk ik toch een nieuwe licentie.
Dat kun je alleen als je het beheer over de "organisatie" hebt waar het device aan hangt.Ja, ik had het niet vermeld. Het is een Windows 10 laptop. Voor de Apple producten moet ik dus voor het schone OS eerst "ont-managed-devicen".
Daarvoor moet je fysiek toegang hebben tot het apparaat, de pincode en ook de QR-code op het beeld kunnen scannen.ppassie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 05:38:
De medische diagnose kan wellicht op een andere wijze gelekt zijn. Ik kan met Digid inloggen op het patiëntenportaal van het ziekenhuis. Daar kan ik alle verslagen van bijvoorbeeld de radioloog inzien. Ook brieven die vanuit een medisch specialist zijn verstuurd naar de huisarts zijn te bekijken.
Dus het hoeft niet via het mailtje van de huisarts gelekt te zijn.
[ Voor 99% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2024 12:22 ]
Complimenteren van aankopen: Zijn die online gedaan? Dan kan hij in de mail.Hij kan haar complimenteren met nieuwe aankopen, vertellen wie op bezoek was, maar ook waarvoor ze naar de huisarts is geweest(!).
[ Voor 29% gewijzigd door Tomas_ op 07-08-2024 11:52 ]
Dit klinkt dus ook het meest logisch.Tomas_ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:42:
Iedereen schiet hier met hagel, onder het mom van alles afsluiten en veranderen, maar dat lijkt mij niet de juiste weg. Ook om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd wil je precies weten hoe het zit.
Dus kijk je nog een keer naar de informatie die je hebt en ontleed deze:
[...]
Complimenteren van aankopen: Zijn die online gedaan? Dan kan hij in de mail.
vertellen wie op bezoek was: Via de mail bevestigd? Hoe is dit bezoek afgesproken. Hij kan ook posten in de buurt. Ik ken iemand waarbij dit gebeurde. Zat in de auto in de straat en stuurde info met. Kortom: geen conclusie te trekken Oplossing|: Spreek met iemand mondeling een paar keer af en kijk of hij met die infrmatie komt. Dan ziet hij het bezoek en post hij ergens in de buurt.
waarvoor ze naar de huisarts is geweest(!): Je geeft aan dat dit via mail is verstuurd. 1+1 hij kan in de mail
oplossing Laat iemand mail sturen met verkeerde belangrijke informatie. Over ziekte, aankopen, iets wat in het interessegebied ligt van de stalker m erachter te komen of hij er in kan.
Uiteraard kun je in gmail zien wie wanneer is ingelogd.
Maak een Excel met alle informatie die hij geeft en koppel dit met hoe deze informatie is verspreid. Zo kun je waarschijnlijk een profielmaken en er achterkomen hoe hij er aan komt.
Ik zie niet waar de "grapjes" zijn, en mijn quotes waren allemaal uiterst serieus. Ik begrijp ook niet waarom het "bij de tech" moet blijven. Het probleem ligt toch bij de stalker + "vriendin"?Jrz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:09:
[mbr]*Knip, ajb bij de tech etc blijven. Het is geen topic voor grapjes*[/]
[ Voor 99% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2024 12:22 ]
Ik weet niet of ze slecht met wachtwoorden om kan gaan, maar als ze gelekt zijn en we wijzigen ze op een schoon systeem, is hij zijn toegang kwijt.Jrz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:22:
[...]
Ja klopt, ik had al een eerdere post gemaakt, maar blijkbaar op voorbeeld gedrukt ook oid![]()
![]()
Wat het ongeveer had moeten zijn:
Waarom denk je dat ze nu beter met wachtwoorden om kan gaan? Het probleem is geen technisch probleem.
(de wachtwoorden policy / het onthouden dan wel managen. Tenzij er forwards en andere zaken zijn gebruikt. Maar als het zoveel jaar uit, vind ik het toch merkwaardig dat er nu dit soort problemen spelen)
Hoe (root) certificaten werkte wist ik wel, ik begreep het alleen niet met die router. Maar we gaan voor schone installaties, dus de verkeerde certificaten -als ze er zijn- verdwijnen wel.Transportman schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:31:
[...]
Stel nu dat de stalker ook een eigen certificaat heeft toegevoegd op de devices van zijn ex, dan kan hij al het verkeer omleiden via een eigen server zonder dat je het meteen doorhebt, want doordat hij zijn certificaat als vertrouwd heeft weten toe te voegen aan de devices, denken die dat alles in orde is, maar ondertussen kan hij (bijna) alles meelezen omdat hij zelf het verkeer opnieuw kan versleutelen zonder foutmeldingen. Maar als je dan zelf het certificaat bekijkt, zal het voor bijvoorbeeld tweakers.net niet ondertekend zijn door DigiCert maar door Stalker.
Dan gaan we er achter komen, want dan zou dus een format C:\ (Windows) vanaf USB Live met een linux variant mis moeten gaan?Croga schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 04:43:
[...]
Dat kun je alleen als je het beheer over de "organisatie" hebt waar het device aan hangt.
Gaat ook op het lijstje. Als ik ga zoeken kom ik wel iets over microsoft app passwords tegen.vormulier schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:46:
Snelle tip, wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen:
Hotmail heeft app/device wachtwoorden dit zijn simpele wachtwoorden voor services als pop/imap.
Weet 123 niet of deze standaard ook gereset worden bij een wachtwoord reset. Maar deze kan je ook geforceerd verwijderen in je security settings.
Het ellende met deze wachtwoorden is dat hotmail je niet vertelt hoeveel er zijn en waar je ze gebruikt.
De relatie is inderdaad toendertijd beëindigd omdat mijnheer ietwat trekjes daarvan had. Ik meen dat heel veel stalkers narcisten zijn.Arunia schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:49:
Dit komt voor mij heel erg narcistisch over (niet OP, maar uiteraard de stalker).
Zij gebruikt geen ww-manager. Weet ook niet of dat nodig is. En we zijn niet zo close dat ik haar ww weet, geen idee of die moeilijk genoeg zijn. Maar met name 2FA zou die mogelijke ruimte moeten afdichten.Arunia schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:49:
Qua wachtwoorden ben ik fan van wachtwoordmanagers sinds mijn server door een scriptkiddie gehackt is geweest (don't ask). Maar daar moet de wil wel naar zijn. Ik krijg mijn vrouw nauwelijks over, maar wellicht valt ze eens in zo'n kuil en is ze meteen over. Dus die strubbelingen snap ik absoluut.
Je quote een opmerking over de iPhone en iPad. Als je me kunt laten zien hoe je daar format c:\ uitvoert dan hoor ik het graag.....TomsDiner schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:42:
Dan gaan we er achter komen, want dan zou dus een format C:\ (Windows) vanaf USB Live met een linux variant mis moeten gaan?
Dan kun je toch gewoon zien?Croga schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:00:
[...]
Again: Als die devices onder controle zijn ga je ze daar niet onderuit krijgen. Dat is het hele doel van de organizatie functie van die apparaten. Als een iDevice eenmaal organizatie-managed is dan kan men hem jatten en alsnog er niets mee doen. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn.
Hoe controleer ik of een iPhone wordt beheerd door een bedrijf?
iPhone en iPad: U kunt naar Instellingen > Algemeen > Info gaan en naar deze regel tekst zoeken onder de naam van het apparaat : “Deze [iPhone] [iPad] staat onder toezicht. [Organisatienaam] kan uw internetverkeer monitoren en dit apparaat lokaliseren.”
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wachtwoord veranderen en 2fa op de mail adressen is inderdaad ook waar ik mee zou beginnen. Zorg er ook voor dat je tijdens deze stap overal wordt uitgelogd.Boudewijn schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 01:43:
Ik zou de laptop ed niet weggooien maar gewoon herinstalleren. Overap nieuwe wachtwoorden op, en doe maar meteen 2fa.
Als er geen automatische forwards ed zijn ingesteld ben je dan redelijk veilig.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Valt wel op dat je opeens een werk/school account verplicht in moet voeren toch? Daarnaast lijkt het me niet dat de persoon waar het hier over gaat dan ook nog toevallig een account heeft met het juiste wachtwoord in de tenant van deze stalker.Freak0zoid schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:22:
Ik weet dat ik extreem laat reageer. Maar ik zocht ergens naar en vond dit draadje.
Als je alleen "format c:" doet kan de laptop nog steeds beheerd worden door de stalker.
Stel: $stalker heeft bij Microsoft een eigen tenant. Dan kan hij van de laptop het device-id hebben gevonden en dat ingevoerd in zijn autopilot omgeving in Intune. Dus bij een verse installatie zal er apparaatbeleid op worden toegepast.
Als je dus echt volle zekerheid wilt hebben zal je full0-nuclear willen gaan en het apparaat vervangen.
Just my 2 cents.Ik hoop dat de situatie ondertussen een stuk beter is.
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 30-01-2025 14:45 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq