Windows 11 doet raar, startknop en search doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:36
Na het installeren van Quicktime had ik opeens dat wanneer ik rechterklik op bureaublad deed bijv. en nieuwe map wilde aanmaken, de nieuwe map optie niet beschikbaar was.
Daar wat op gegoogled en een of andere tool van microsoft gedownload waarna mijn start menu het niet meer deed (critical error). Daarna windows gerestart, en hij repareerde zichzelf.
Maar nu gebeurt er niks als ik op het windows icoontje klik, en de search functie doet het ook niet. Kan wel weer mappen aanmaken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan nergens bij, niet bij de terminal zelfs.

Had wel wat tweaks er op staan.

De klok is ook weg rechtsonder, en alles werkt nogal wat vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door saken op 04-08-2024 22:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Windows + R
cmd.exe
(of direct vanuit Run:)
sfc /scannow

appwiz.cpl en dan QuickTime verwijderen, lukt dat?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik heb hem net herstart en nu blijft ie hangen op welcome screen. QuickTime had ik gelijk al verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat klinkt als ook nog eens een kapot profiel.

Ik zou opnieuw beginnen. Windows USB media erin en tijd voor een schone lei.

Tijdens de setup kun je in het begin via Shift+F10 in de command via xcopy nog zaken backuppen. Of via een live linux stickje.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Quicktime? De media player van Apple dat al sinds Windows 7 niet meer ondersteund wordt?

Heb je niet gewoon malware naar binnen getrokken en je pc om zeep geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik probeer nu terug te gaan naar eerder restore point. QuickTime was van officiële apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Hmmm .. dat werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Edit

[ Voor 91% gewijzigd door saken op 04-08-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:47
In safe mode kunnen opstarten?

Anders een WinPe omgeving gebruiken om je gegevens veilig te stellen
Hiren’s BootCD PE is een bekende basic WinPe.

Normaal doe ik bij aanhoudende Windows problemen meestal een repair install, maar dan moet je natuurlijk nog wel in windows kunnen komen.
ElevenForum: Repair Install Windows 11 with an In-place Upgrade
The_Doman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:44:
Een In-place Upgrade/Repair doe ik ook liever offline zonder updates te downloaden.
Voordat je de repair/update poging start kan je ook nog even sfc /scannow en disk cleanup uitvoeren om zoveel mogelijk (update) restbestanden te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik zit nu in safe modus.

Start menu doet het... maar als ik iets intyp in de search functie krijg ikeen of andere vage error

Bestanden heb ik naar D schijf gekopieerd. Kan ik nu een frisse install doen en de bestanden op D schijf ongemoeid laten?

EXPLORER.EXE - System Error
The system detected an overrun of a stack based buffer in this application. This overrun could potentionally allow amalivious user to gain control over this application.

Druk ik OK en dan crasht explorer , herstart explorer weer.

Maar een nieuwe installatie gedaan. Hoe kon dit überhaupt gebeuren hmmm 🤔

[ Voor 12% gewijzigd door saken op 05-08-2024 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je geen waarschuwing gehad (van Smartscreen, blauw venstertje) dat QuickTime misschien schadelijk of verouderd was?

Of stond dat allemaal uit door je tweaks? UAC is ook zoiets, die kan ook beter aan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
PD2JK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:15:
Heb je geen waarschuwing gehad (van Smartscreen, blauw venstertje) dat QuickTime misschien schadelijk of verouderd was?

Of stond dat allemaal uit door je tweaks? UAC is ook zoiets, die kan ook beter aan blijven staan.
Nee geen waarschuwing of iets.... UAC zal ik in vervolg aan laten staan.
Shutup10 net geinstalleerd. Nu nog iets zoeken om classic rechterklik opties terug te krijgen zoals in win7.
Pagina: 1