Beste Forum leden
ik ben helemaal brandnieuw op dit forum, dus hieronder mijn vraag.
ik hoop dat iemand kan/wil helpen.
alvast bedankt.
...
Probleem met Philips tv i.c.m Philips soundbar.
tot 16 juli 2024 heeft alles perfect gewerkt.
na 16 juli is er een automatische firmware update geweest op de tv (50pus8804/12)
daarna geen geluid meer over de soundbar ( Fidelio B8/12)
Stappen die gedaan zijn om de soundbar weer te aan de praat te krijgen:
• tv terug naar fabrieksinstellingen. Geen pos resultaat
• SB terug naar fabrieksinstellingen. Geen pos resultaat
• Niet werkende soundbar aangesloten op andere Philips tv. Soundbar werkt perfect.
• Andere Philips soundbar geleend en aangesloten op mijn tv waarvan de Firmware is ge-update. Geluid wordt
perfect naar de soundbar geleid.
• TV instellingen, samen met Philips helpdesk medewerker diverse keren nagelopen. Instellingen staan goed.
• Nieuwe HDMI 2.1 ultra high speed kabels gekocht en geplaatst. Geen pos resultaat
• Uitvoer Geluidsinstelling staat op hdmi geluidsysteem. Maar geeft onmiddellijk, onder in beeld de melding: kan
niet naar geluidsysteem schakelen. TV luidsprekers zijn actief.
• OBR ( one button recovery) uitgevoerd. Geen resultaat.
• Originele FW (via usb stick) terug geplaatst. geen resultaat.
wat daarna vreemd is, is dat als ik naar sw update ga, en naar updates laat zoeken, krijg ik de melding: SW is up to date.. Dit zou toch niet moeten kunnen als er een vorige versie is terug gezet?
Wie heeft dit eerder gezien /gehoord en kan mij helpen om dit “rare” probleem op te lossen.
Wat wel werkt:
• Muziek op USB-stick via soundbar.
• Tv audio uitvoer via optical naar input soundbar optical.
Bedankt en gegroet,
Karel104
ik ben helemaal brandnieuw op dit forum, dus hieronder mijn vraag.
ik hoop dat iemand kan/wil helpen.
alvast bedankt.
...
Probleem met Philips tv i.c.m Philips soundbar.
tot 16 juli 2024 heeft alles perfect gewerkt.
na 16 juli is er een automatische firmware update geweest op de tv (50pus8804/12)
daarna geen geluid meer over de soundbar ( Fidelio B8/12)
Stappen die gedaan zijn om de soundbar weer te aan de praat te krijgen:
• tv terug naar fabrieksinstellingen. Geen pos resultaat
• SB terug naar fabrieksinstellingen. Geen pos resultaat
• Niet werkende soundbar aangesloten op andere Philips tv. Soundbar werkt perfect.
• Andere Philips soundbar geleend en aangesloten op mijn tv waarvan de Firmware is ge-update. Geluid wordt
perfect naar de soundbar geleid.
• TV instellingen, samen met Philips helpdesk medewerker diverse keren nagelopen. Instellingen staan goed.
• Nieuwe HDMI 2.1 ultra high speed kabels gekocht en geplaatst. Geen pos resultaat
• Uitvoer Geluidsinstelling staat op hdmi geluidsysteem. Maar geeft onmiddellijk, onder in beeld de melding: kan
niet naar geluidsysteem schakelen. TV luidsprekers zijn actief.
• OBR ( one button recovery) uitgevoerd. Geen resultaat.
• Originele FW (via usb stick) terug geplaatst. geen resultaat.
wat daarna vreemd is, is dat als ik naar sw update ga, en naar updates laat zoeken, krijg ik de melding: SW is up to date.. Dit zou toch niet moeten kunnen als er een vorige versie is terug gezet?
Wie heeft dit eerder gezien /gehoord en kan mij helpen om dit “rare” probleem op te lossen.
Wat wel werkt:
• Muziek op USB-stick via soundbar.
• Tv audio uitvoer via optical naar input soundbar optical.
Bedankt en gegroet,
Karel104