Vaatwasser en nisbreedte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 11:41
Goedemiddag, een korte vraag over een vaatwasser.

Wij hebben een oude keuken die voor nu nog prima is. Alleen wij willen wel weer het gemak van een vaatwasser. De plek waar de vaatwasser komt is smal dus we gaan voor een vaatwasser van 45cm breed.

Nu was ik aan 't rondkijken en bij volledig en geïntegreerde vaatwassers. Nu zie ik bij beide modellen opeens ook een maximale nisbreedte staan (45,8CM).

Dus dan hier meteen ons probleem, de nisbreedte (als het keukenkast gedeelte eruit gehaald is) is 50cm. Bij half geïntegreerd snap ik wel dat je met de breedte zit van het bedieningspaneel zit, maar bij een volledige inbouw is dit probleem er niet.

Dus mijn vraag: is het erg als mijn nis breder is dan de vaatwasser? Ik snap dat ie dan niet superstrak tussen de keukenkastjes zit, maar neem aan dat met goede montage dit geen probleem hoeft te zijn.

Alvast dank als iemand dit weet :)

Boo!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je vaatwasser word met twee schroeven in de zijwanden gezet, zodat hij niet kantelt als je de deur open trekt.

Je zult dus een balkje van 5cm moeten kopen om dit op te vullen.

Mooi afwerken is dan nog een 2e.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, dat maakt niet uit. Hij staat toch ook op de grond. De schroef aan de zijwand kun je ook gebruiken om een nette plank te plaatsen. In de overgebleven ruimte zou je een (heel) smal kastje kunnen maken voor, bijvoorbeeld, snijplanken of zo. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 11:41
Dat zijn snelle antwoorden. Dank beiden :)

Smal kastje voor snijplanken zou mooi zijn, kost alleen misschien meer moeite dan het waard is, maar ik ga erover nadenken!

Boo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:56:
Nee, dat maakt niet uit. Hij staat toch ook op de grond. De schroef aan de zijwand kun je ook gebruiken om een nette plank te plaatsen. In de overgebleven ruimte zou je een (heel) smal kastje kunnen maken voor, bijvoorbeeld, snijplanken of zo. :)
Een lege vaatwasser weegt niks, als je dan de deur uit de sluiting trekt kantelt hij zo naar voren.

I tried ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:23
Bovendien, als je al 1 cm ervanaf haalt hou je 4 cm over. Als dan een snijplank iets te ver naar achter zit is het veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
forodrova schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:51:
Goedemiddag, een korte vraag over een vaatwasser.

Wij hebben een oude keuken die voor nu nog prima is. Alleen wij willen wel weer het gemak van een vaatwasser. De plek waar de vaatwasser komt is smal dus we gaan voor een vaatwasser van 45cm breed.

Nu was ik aan 't rondkijken en bij volledig en geïntegreerde vaatwassers. Nu zie ik bij beide modellen opeens ook een maximale nisbreedte staan (45,8CM).

Dus dan hier meteen ons probleem, de nisbreedte (als het keukenkast gedeelte eruit gehaald is) is 50cm. Bij half geïntegreerd snap ik wel dat je met de breedte zit van het bedieningspaneel zit, maar bij een volledige inbouw is dit probleem er niet.

Dus mijn vraag: is het erg als mijn nis breder is dan de vaatwasser? Ik snap dat ie dan niet superstrak tussen de keukenkastjes zit, maar neem aan dat met goede montage dit geen probleem hoeft te zijn.

Alvast dank als iemand dit weet :)
De oplossing is toch simpel, keukenkast gedeelte laten zitten en daar de vaatwasser inzetten. Houd je 46,4 cm over, daar past de vaatwasser wel in. Oude deur hergebruiken dan valt die mooi over de vaatwasser heen. (probleem is dan wel het handvat)

Welke vaatwasser hebben jullie op het oog?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

Geen enkele keuken komt toch exact uit? Bij mij zit er gewoon een plint links van de vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYEPA3dBZlizpq_gQi0CKnt7xYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhYsJqUu8D2gpqqLwAbHwcyW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Breedte opvullen totdat je 45,5cm overhoudt, hoeft niet eens tot de volle diepte.
Een vaatwasser zet je vast aan de voorkant paar schroeven in zijkant in de sponning van de vaarwasserdeur en waarschijnlijk 2 schroeven aan de bovenkant.
Vaatwasser stel je tegen de onderkant van het aanrechtblad aan zodat die niet meer kan kantelen als je de deur opentrekt.
Het frontje van het oude keukenkastje kan, alleen zit de greep links of rechts ipv in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FOTO!

Dan kan ik je prima vertellen welke vaatwasser en hoe je het moet doen.
Want bij een houten aanrecht kan het aan de bovenkant.
Een stenen aanrecht moet het aan de zijkant.
Een ETNA, Pelgrim, AEG, ATAG, Gaggenau, Bosch, Siemens, Miele, etc. moeten allemaal op een andere manier worden gemonteerd.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1