Celly 100MHz FSB... (andere is brak)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:18

sus

is druk :+

Topicstarter
owkee, ff opnieuw (hoop dat deze niet brak is):

Mijn ouders hebben een PC met daarin een al wat ouder mobo (MSI-6119). Na enige navraag blijkt dat hierop een proc. kan van max. 700MHz.

De gebruikte proc. op dit moment is een pII 350. (Slot 1)

Aangezien ik nergens meer aan een pII kan komen, zat ik te denken om er een Celereon op te zetten, met een slot-converter.

Nu heb ik laatst gehoord dat er Celerons bestaan met een 100MHz FSB, ipv 66MHz.

Mijn vraag is of die bestaan, en zo ja, vanaf welke snelheid. Als hij er nl. is op 100MHz, dan kan die er mooi op.

tnx in advance

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Jep.. Celly's met een 100MHz FSB bestaan.. in ieder geval de 800MHz versie en de 1GHz versie. (en vast nog vele meer!)

Maar zoek effe uit of je bordje wel om kan gaan met coppermine processoren.. Dus of er een bios-update voor is, en of het gewenste voltage (1.75V) geleverd kan worden..
Anders moet je via een slotket gaan werken!

Overigens maakt de multiplier in dit geval niks uit.. Als het bordje coppermines aan kan (zo te zien wel, anders geen 700MHz), kun je ook tot boven de 1GHz gaan!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Precies..... Ee n celly 850 met goede (asus) slot 1 convertor heb ik van de week binnen gekregen en geplaatst. Samen was ik 230 piek kwijt......850@1020 Mhz....

(Voltage kan je op de slotket veranderen)

• sus
  • Laatst online: 05:18

sus

is druk :+

Topicstarter
nope geen coppermine ondersteuning. Tenminste, nu niet iig.

Misschien met biosflash?

Verwijderd

Heb je niet liever een P3-100FSB ?

• dion_b
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De MSI-6119 lijkt nogal op de ASUS P2B- pas vanaf een bepaalde revisie (1.2a als ik me niet vergis) ondersteunt het Coppermine (PIII of Celly2). De revisie kun je op de mobo PCB vinden.

Als het geen Coppermine ondersteunt, kun je best een Katmai PIII erop gooien (2e hands nog redelijk te krijgen). Zorg er dus voor dat het geen "E" is - dat is coppermine. En houd er rekening mee dat "B" 133MHz FSB heeft en dat dat niet (officieel) door de BX van je 6119 ondersteund wordt. Ik weet niet meer of de 6119 133MHz FSB uberhaupt laat selecteren. Zo ja is de P3-600B je snelste optie, zo niet de 600 'normaal' (dus geen E of B)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1