Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.
Een dashcam kan ook prima op een accu werken, maar dan die van de auto. Zo werkt die van mij gewoon als de auto uit staat en kan die, in theorie, meerdere dagen vooruit. Afhankelijk van de hoeveelheid beweging en dus opname.
Ook heb je dashcams waar je losse accupacks op aan kunt sluiten. Ik zou die dus niet zonder meer uitsluiten.
Ook heb je dashcams waar je losse accupacks op aan kunt sluiten. Ik zou die dus niet zonder meer uitsluiten.
Die ipcamera die het 180 dagen volhoudt filmt waarschijnlijk alleen bij beweging. Hang je die langs een drukke weg, dan is je accu ook zo leeg.
die heb je dan rechtstreeks op de accu aangesloten gok ik? niet via sigarettenaansteker? (gezien deze uitschakelt als je de sleutels uit contact haalt)The Realone schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:14:
Een dashcam kan ook prima op een accu werken, maar dan die van de auto. Zo werkt die van mij gewoon als de auto uit staat en kan die, in theorie, meerdere dagen vooruit. Afhankelijk van de hoeveelheid beweging en dus opname.
En daarnaast, slurpt de camera dan niet je accu leeg?
Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.
Klopt. Daar zit een voltage cutoff tussen die de camera uitschakelt zodra die onder een bepaald voltage komt. Zo sta je nooit met een lege accu. Die zogenaamde hardwire kits zijn vaak als extra bij je dashcam te kopen, zoals deze:mtsberk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:16:
[...]
die heb je dan rechtstreeks op de accu aangesloten gok ik? niet via sigarettenaansteker? (gezien deze uitschakelt als je de sleutels uit contact haalt)
En daarnaast, slurpt de camera dan niet je accu leeg?
https://viofo.com/accesso...plus-duoa129-pro-duo.html
Edit: De nuance is dus dat die niet 24/7 opnemen, maar 24/7 beweging of schokken in de auto detecteren en daarna opnemen. Constant opnemen op een accu ga je niet eenvoudig vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 04-08-2024 14:29 ]