M.2 kaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 18:07
Hoi het is niet echt een vraag maar maar eerder een. Waarom / hoe kan dit?

Ik heb een m.2 kaart en m.2 case gekocht. Nadat ik kaart had ingevoerd probeerde ik ze op 4 verschillende pc die op windows 11 draaien maar geen m.2 slot hebben. Windows herkende wel een usb device maar er was een drive te herkennen.
Nu heb ik ook een eversolo DMP-A6 streamer en die werkt ook met m.2 kaarten. Nadat ik de kaart er in stopte kon ik hem formateren. Daarna geprobeerd via de case aan de pc en werd hij wel herkent als een exFAT drive.
Hoe kan dit. Als ik dus de steamer niet had kan ik niets met de kaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:32
het kan zijn dat je de drivers moet hebben alvorens de pc het kan zien dat het een m.2 ssd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig met overige hardware te maken. Schopje naar OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Je ziet een schijf met schijfletter pas in Windows als je deze geformatteerd hebt.

(Eigenlijk hoeft de schijf zelfs alleen maar geparticipeerd te zijn met een partitietabel die Windows snapt.)

Hoogstwaarschijnlijk zag Windows het ding prima en had jij dat kunnen zien in Diskmanagement. Daar had je de schijf dan kunnen partitioneren/formatteren en dan had je er ook een driveletter voor gekregen en hem daarna kunnen zien in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kodak

FP ProMod
White Feather schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:44:
Je ziet een schijf met schijfletter pas in Windows als ....
Het is een retail product van een bekend merk, het product is daarbij ontworpen voor desktop en notebookcomputers. In veel gevallen zijn die juist bij verkoop al voorzien van een direct herkenbare configuratie voor het ontworpen platform. Of de fabrikant levert hulp mee zodat de consument het makkelijk zelf geschikt kan maken voor het eigen platform.

Wat ik mis is onder welke omstandigheid @S en A DW de opslag heeft gekocht en of er moeite is gedaan om de standaard hulp van de fabrikant te volgen. Als ik me niet vergis levert het merk (te downloaden) software mee om de opslag in gebruik te kunnen nemen, zoals een applicatie voor het beheer van de ssd en software om te clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

Met mijn beperkte kennis weet ik 1 ding. Alles wat SATA of M2 is, is leeg en ongepartioneerd (klopt de term?). Deze wordt ook nooit als drive gezien in Windows zonder dat je er een partitie op maakt en formatteert in disk management.

Wanneer je een losse USB kastje koopt en daar zo een disk in stopt moet je nog steeds partitioneren en formateren. Heb thuis wel eens gezien dat je ook nog moest initialiseren ???

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 18:07
Wat ik mis is onder welke omstandigheid @S en A DW de opslag heeft gekocht en of er moeite is gedaan om de standaard hulp van de fabrikant te volgen.
Zoals gezegt de usb drive werd gezien. Daar hebben we de drivers van geprobeerd te zoeken via windows maar dat leverde niets op. En dat heeft als ik het goed begrijp heeft dit ook niets te maken met de m.2 kaart. Maar puur en alleen voor de m.2 case zelf.
Verder heb ik inderdaad niet op het doosje van de m.2 slot zelf gelezen. Was ook alemaal erg miniscul klein geschreven. Nu even op de website gekeken maar hier vind ik het ook niet 1,2,3 iets van drivers.
Maar ja het probleem is nu toch al opgelost. Bedankt voor de moeite voor de reacties.
Pagina: 1