77 inch OLED - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyolie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik zoek een?
75-77 inch OLED televisie.

Wat is je budget?
€2.000,- tot €2.800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
OLED televisie scoren over het algemeen weg goed, we zijn geen mensen die veel waard hechten aan het nieuwste van het nieuwste. Onze huidige televisie 4k philips the one is ondertussen 4 jaar oud en is in principe nog prima, echter te klein voor onze woonkamer na een verbouwing. We gebruiken Apple TV, dus het besturingssysteem van de televisie gebruiken wij eigenlijk nooit aangezien apps op de AppleTV staan. Daarnaast wel de voorkeur voor OLED aangezien we met de bank te maken krijgen met een kijkhoek. Niet van plan om de televisie op te hangen, maar wellicht wel een mogelijkheid. Voor geluid ook altijd surround systeem gebruikt, idee wel om nu een nieuw systeem te kopen dus geluid is ook geen grote must.
Er is een playstation 5, echter die wordt niet dagelijks gebruikt en dus niet de belangrijkste reden voor een nieuwe televisie. Sport en series worden het meest gekeken. 75-77 inch is wel een must, niet kleiner!

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf twijfelen we tussen een Philips 77OLED808 of LG evo C3 77

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk een gevalletje ‘door de bomen het bos niet meer zien’ elke review site beveelt andere modellen aan en de recensies zijn over het algemeen over het algemeen goed. Samsung springt er natuurlijk overal wel een beetje uit, maar is ook een andere prijsklasse. Model van vorig jaar nu deze nog beschikbaar zijn is goed genoeg voor ons.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Enige reden om voor de Philips te kiezen is wanneer je veel waarde hecht aan Ambilight. Imo kun je beter kijken naar een van de volgende modellen;

LG 77C3, biedt de meeste bang for the buck.

LG 77G3, biedt o.a. een betere uniformiteit en meer HDR impact (+ meerprijs voor voet).

Sony 77A84K, biedt o.a. een betere processing/ motion handling (biedt voordeel bij snelle beelden en je hebt geen last van judder zonder zichtbare artifacts) en een stevige voet die je in meerdere configuraties kunt instellen. Beeldkwaliteit is in grote lijnen vergelijkbaar met de C3.

Wanneer er directe zonlicht op de TV schijnt valt -in de regel- OLED af. De Sony 75X95L is dan de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyolie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Freshouttheoven schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:
Enige reden om voor de Philips te kiezen is wanneer je veel waarde hecht aan Ambilight. Imo kun je beter kijken naar een van de volgende modellen;

LG 77C3, biedt de meeste bang for the buck.

LG 77G3, biedt o.a. een betere uniformiteit en meer HDR impact (+ meerprijs voor voet).

Sony 77A84K, biedt o.a. een betere processing/ motion handling (biedt voordeel bij snelle beelden en je hebt geen last van judder zonder zichtbare artifacts) en een stevige voet die je in meerdere configuraties kunt instellen. Beeldkwaliteit is in grote lijnen vergelijkbaar met de C3.

Wanneer er directe zonlicht op de TV schijnt valt -in de regel- OLED af. De Sony 75X95L is dan de beste keuze.
Dankjewel, ik neig dan toch naar de LG 77C3 als ik jouw verhaal lees.
Maar, ik kom net ook de Samsung OLED QD S90C 77" tegen. Deze valt ook in dezelfde prijsklasse. Zou je dan nog steeds voor de LG gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
babyolie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:14:
[...]

Dankjewel, ik neig dan toch naar de LG 77C3 als ik jouw verhaal lees.
Maar, ik kom net ook de Samsung OLED QD S90C 77" tegen. Deze valt ook in dezelfde prijsklasse. Zou je dan nog steeds voor de LG gaan?
Wanneer we naar het paneel opzichzelfstaand kijken is QD-OLED superieur aan standaard WOLED, echter zou ik nooit een Samsung TV kopen door de matige/ slechte bouwkwaliteit, Quality Control en technische implementatie.

Het OS en afstandsbediening zijn imo ook waardeloos echter kun je dit relatief eenvoudig oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-05 12:20
Mijn reden voor een 77" was om een betere beleving te krijgen bij series en films (ik kom van 50'').

In februari de Sony Bravia XR-77A84L gekocht en nog ben ik elke dag blij met dit pareltje.

Ik heb zo'n 2 maand gezocht naar een goede tv. Ook ik twijfelde tussen LG, Samsung en Sony.
To be honest vond ik de Sony tv's het best uit de verf komen toen ik in de winkel stond om de schermen te bekijken in cinema modus.

Daarnaast... Alle drie de merken zijn super goed, een verkeerde keuze bestaat niet.
Ik heb daarom ook het criterium meegenomen hoe de tv eruit ziet als die uitstaat (zo'n 95% van de tijd). Ik vond Sony net wat luxer, robuuster en beter afgewerkt dan de andere merken.

Tenslotte, mocht je nog een extra geluidsysteem overwegen, let dan wel op bij het merk tv.
Samsung tv's werken goed samen met Samsung Q990D bijvoorbeeld (i.v.m Q-symphony, het systeem waarbij de tv samenwerkt met de boxen).

Voor Sony geldt dat ook voor Sony geluidsystemen. Ik kwam daar wat later achter toen ik de tv al had gekocht. Uiteindelijk dus wel voor een Sony geluidsysteem gegaan (HTA-9000) inclusief sub. Maar die is weer duurder dan de Samsung systemen.