vitamine- en mineralen tabletten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:38
Ik ben alweer een tijd geleden begonnen met het slikken van magnesium tabletten. Gewoon standaard tabletjes te koop bij o.a. Kruidvat. Merk duidelijk verschil in vermindering van spierpijn na het sporten.

Daarna ben ik voor de grap ook ijzer en zink tabletjes gaan kopen, merk daarbij geen verschil. Ga ik ook maar mee stoppen.

Maar daarnaast zie je in de Kruidvat nog veel meer in de rekken staan: Vitamine A,B,D.... Omega, magnesium, ijzer, zink, .....

Nu heb ik 2 vragen:

1. Zijn er anderen hier die ook vitamine tabletten en/of mineralen tabletten slikken en zo ja welke en waarom neem je die?

2. Er zijn ook totaaltabletten (bijv. Man compleet) waarin alle benodigde mineralen zitten. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja welke?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als je een gezond dieet volgt zijn eigenlijk alle supplementen onnodig, tenzij je iets onder de leden hebt. Het is vooral een gigantische verdienfabriek voor de fabrikanten. De meeste vitaminen plas je weer uit, maar let op met de B vitaminen. Vitamine B6 is een risico voor je zenuwstelsel als je er langere tijd te veel van binnen krijgt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21
Begin eens met goed bij te houden wat je binnen krijgt. Dan kun je daaruit halen of en wat je nog tekort komt. Zomaar extra vitaminen en mineralen heeft weinig nut en kan ook negatief uitpakken. Hetzelfde geldt trouwens ook voor die magnesium, het kan best helpen, maar goede kans dat je het met een ander/beter eetpatroon niet nodig hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Alleen vitamine D, de rest krijg ik genoeg binnen via gevarieerde voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Mits je een medische reden hebt is het nergens voor nodig extra vitamines te slikken.
Je kan via bepaalde apps je voeding bijhouden en eventueel daarop bijsturen maar alles krijg je met een gezond voedings patroon binnen.

Magnesium kan helpen bij bepaalde duursporten maar ook kun je veel halen uit voeding. Dus advies zou eerder zijn eerst dat aanpassen voordat er pillen in gaan

Eventueel vitaminen D in de winter maanden maar thats it.

Keep your money in the pocket zou ik zeggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je extra magnesium wil kan je imo veel beter o.a. een banaan, handje cashewnoten en spinazie eten. Grote bonus is dat je nog veel meer gezonde zaken binnenkrijgt zoals anti-oxidanten, vitamine b6, etc.

Een wat meer volledig lijstje: https://www.nutribites.nl/artikel/waar-zit-magnesium-in/

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 04-08-2024 13:32 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:39
Ik slik een totaaltablet. Vooral vanwege B12. De rest is waarschijnlijk onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 14:29
Ik ben van mening dat wat de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid te laag is. En als je dan via normaal eten niet aan de adh komt laat staan een plus dan is supplementeren gewoon een prima alternatief.
Ik neem elke dag een multivitamine tablet en magnesium, in de maanden met een R in de naam vitamine D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
Ik slik regelmatig vitamine c (eet geen fruit) en vitamine d (werk altijd binnen). Soms wissel ik het af met een multivitamine die alles bevat, maar volgens mij niet meer dan 100% adh.
Standeman schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:01:
Als je extra magnesium wil kan je imo veel beter o.a. een banaan, handje cashewnoten en spinazie eten. Grote bonus is dat je nog veel meer gezonde zaken binnenkrijgt zoals anti-oxidanten, vitamine b6, etc.

Een wat meer volledig lijstje: https://www.nutribites.nl/artikel/waar-zit-magnesium-in/
Bedankt voor de link, grote kans dat ik ook te weinig magnesium binnenkrijg als ik zie hoeveel waar in zit. Ik krijg dagelijks hooguit 1 portie binnen van hooguit twee genoemde producten en dat is verre van de ADH. Ik kan me ook vinden in de genoemde bijwerkingen van een tekort aan magnesium. Heb al jaren dat ik me vaak futloos voel. Toch eens kijken wat het brengt wanneer ik een tijd dit supplement gebruik.
Pagina: 1