CodeCaster schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:25:
Ik zie de relevantie niet, noch het nut van deze "QFT"? Van "zoek maar op" gaat mijn Wappie-antenne tintelen, is het zoveel moeite om te typen dat vurenhout in de eerste plaats al zelden recht is en dat in de tweede plaats nooit blijft, of waar wordt er dán op gehint?
Behalve de punten die jij noemt is vurenhout ook lastiger the frezen dan mdf, zeker voor iemand als de TS, die klaarblijkelijk nog nooit een frees vastgehouden heeft.
Het zal machinaal best wel kunnen - maar de TS wil het kennelijk zelf doen.
Ik heb niet veel ervaring met frezen, maar een (boven)frees is potentieel een van de gevaarlijkste power tools in de schuur, en generfd hout frezen met de nerf mee is lastiger (het hout gaat scheuren op de nerf) dan nerfloos mdf.
Maar goed, het simpele feit dat verreweg de meeste plinten van mdf zijn, en niet van vuren, is vast omdat bedrijven die plinten fabriceren allemaal door wappies worden geleid, en niet omdat er goede redenen voor zijn
Maar goed, dit is voorlopig allemaal weinig relevant, want ik zie geen enkele reactie van de TS op vragen en opmerkingen, dus kan er alleen nog maar gespeculeerd worden over wat de TS precies wil en wat handig is voor hem / haar.