Optical Denon activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexwal
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-08-2024
Mijn vraag
Recent nieuwe router Box 12 KPN geplaats ter vervanging van oude router.
Ik krijg op mijn Denon 1611 reciever geen radio. Deze wil via de Denon installatie horen. Hiervoor moet de Optical worden geactiveerd.De input van KPN werkt, het einde van het optical snoer geeft een rood licht weer.
De handleiding van Denon geeft aan aanzetten Op[tical middels een aantal handelingen, echter ik kom niet bij die set van handelingen om daarmee de Optical geaciveerd kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Mogelijk is iemend bekend met deze Denon 1611 reciever.

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Lexwal op 03-08-2024 22:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35

Santford

FP PowerMod
Ik denk dat je bedoeld dat je de optical input wilt toewijzen aan een bron.
In de Engelsetalige handleiding vind je het onder ‘input assign’, vanaf pagina 41.

Voor de gewenste bron dien je ‘digi’ te selecteren en daaronder te kiezen voor ‘O1’.

De handleiding stelt dat input ‘O1’ standaard is toegewezen aan bron ‘TV’, ik weet niet of je hem daar eerst moet de-selecteren om de input beschikbaar te maken voor een andere bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexwal
Ga dit proberen. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexwal
Is helaas niet gelukt. Het input assign krijg ik niet op het scherm.

Beschik over de handleiding (Nederlands).

Geen idee wat ik moet activeren om hierin te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55

FeaR

In GoT we trust

Lexwal schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:00:
Het input assign krijg ik niet op het scherm.
Krijg je überhaupt wel het OSD/GUI van Denon op de aangesloten monitor/TV? En anders, hoe lastig het aflezen op één regel ook is, display op de receiver geeft ook het menu weer en input toewijzen kan op die manier ook.
Beschik over de handleiding (Nederlands)
Google geeft mij alleen Duits of Engels maar aangezien het niet veel zal schelen, waar loop je vast in de genoemde stappen bij "Input assign" (iets van "ingang toewijzen" in het Nederlands), pagina 40 van de Engelse versie?

Overigens hoef je alleen het menu in als je de optische ingang aan een andere input/naam wilt hangen dan "TV". De bron "TV" is namelijk bij default actief en gekoppeld aan de optische ingang. Oftewel, wat gebeurt er als je op de Denon input "TV" selecteert?

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 05-08-2024 15:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Even een vraagje, je zegt dat je een nieuwe experiabox hebt geinstalleerd. Maar, hoe kijk je tv?
Is dat via een STB (kastje van KPN) of via een app op je tv?
Ik kon even niet zo snel vinden of die 1611 HDMI-ARC heeft, maar in beide gevallen heb je dan geen optische kabel nodig.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexwal
Er is een nieuwe router geplaats de box 12. De oude tv ontvangers zijn ingeleverd en vervangen door nieuwe ontvangers met op optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lexwal schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:14:
Er is een nieuwe router geplaats de box 12. De oude tv ontvangers zijn ingeleverd en vervangen door nieuwe ontvangers met op optische uitgang.
Dat geeft slechts deels antwoord op de vraag, dat je TV kijkt via een externe ontvanger. Wat terugkomt op het andere deel van de vraag, vanwaar optisch aansluiten en niet via HDMI? Daar zijn redenen voor te bedenken, door het geven van die redenen/opzet zal het totaalplaatje dan mogelijk wel duidelijker worden. Niet alleen qua setup maar ook qua eventuele issues waar je tegenaan loopt. Als in, als je vanaf de TV ontvanger direct met HDMI naar de TV gaat en optisch voor geluid naar Denon kan ik inkomen als je geen OSD hebt. Maar allemaal aannames en eigen invulling.

Concrete antwoorden zouden dit topic verder helpen. Voor het totale beeld van de situatie zijn ook de vragen uit de template:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
In deze casus maakt de router niets uit, type van de KPN TV ontvanger mogelijk wel. Voor de volledigheid zou het type van de TV ook genoemd kunnen worden. Wederom, concrete antwoorden op vragen in plaats van losse flarden aan (niet relevante) informatie zoals nu.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 06-08-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bij het tikken van bovenstaande neigde ik al om op " Close & Submit" te drukken omdat de eigen inzet/geleverde informatie niet overliep. Het uitblijven van antwoorden maakt dat het topic nu wel gesloten wordt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.