Ik had voor mijn ouders destijds een server neergezet met Raid5 omdat we al eens eerder data waren kwijtgeraakt door een corrupte schijf. Dit heeft lang gewerkt, ook een keer data kunnen redden omdat één van de disks stuk ging, en weer had uitgewisseld voor een nieuwe.
Dit was op basis van een WIndows Server 2016 OS. Echter nadat ik deze had afgeschakeld om iets toe te voegen, startte hij niet meer op. "Bad System Config" BSOD.
In plaats van lang te zoeken naar het probleem, dacht ik simpelweg even op een andere SSD Windows 10 Pro te installeren en de Raid5 daar te heractiveren. Ik moest enkel die Raid5 data kopieren naar een andere schijf, dus de Server installatie was niet zo belangrijk.
Echter krijg ik bij het importeren van het Raid5 volume dit beeld. "Mislukt".
/f/image/UZ9Vizpkt3OSnxkpCmVlsWXf.png?f=fotoalbum_large)
De vraag is tweevoud,
Weet iemand waarom Windows Server 2016 die fout geeft?
Weet iemand hoe ik die Software Raid5 tijdelijk kan her-activeren om de data eraf te kopieren?
Ik heb dus nog de originele NVME drive met Windows 2016 server bewaard, maar ik weet niet hoe ik die Bad System Config issue moet oplossen. Ik had al iets gelezen van Secure Boot uitschakelen, maar dat stond niet aan.
EDIT:
Dit krijg ik met CHKDSK op de NVME (970 250GB) run:
/f/image/whaCxtHbulUI9P3i9JnmI2Z5.png?f=fotoalbum_large)
Is die gewoon naar de (#$*(?
Dit was op basis van een WIndows Server 2016 OS. Echter nadat ik deze had afgeschakeld om iets toe te voegen, startte hij niet meer op. "Bad System Config" BSOD.
In plaats van lang te zoeken naar het probleem, dacht ik simpelweg even op een andere SSD Windows 10 Pro te installeren en de Raid5 daar te heractiveren. Ik moest enkel die Raid5 data kopieren naar een andere schijf, dus de Server installatie was niet zo belangrijk.
Echter krijg ik bij het importeren van het Raid5 volume dit beeld. "Mislukt".
/f/image/UZ9Vizpkt3OSnxkpCmVlsWXf.png?f=fotoalbum_large)
De vraag is tweevoud,
Weet iemand waarom Windows Server 2016 die fout geeft?
Weet iemand hoe ik die Software Raid5 tijdelijk kan her-activeren om de data eraf te kopieren?
Ik heb dus nog de originele NVME drive met Windows 2016 server bewaard, maar ik weet niet hoe ik die Bad System Config issue moet oplossen. Ik had al iets gelezen van Secure Boot uitschakelen, maar dat stond niet aan.
EDIT:
Dit krijg ik met CHKDSK op de NVME (970 250GB) run:
/f/image/whaCxtHbulUI9P3i9JnmI2Z5.png?f=fotoalbum_large)
Is die gewoon naar de (#$*(?
[ Voor 19% gewijzigd door Majestici op 03-08-2024 21:04 ]