Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-05 21:50
Goede avond ,

Vandaag via een webshop een nieuwe LG evo C3 (65") binnen gekregen. Onderaan het beeld loopt een horizontale lijn . Nu dus de vraag , terugsturen onder wkoa of een reparatie aanvragen.
Ik neem aan dat LG gewoon aan huis komt voor reparatie. Terugsturen is omslachtig uiteraard , ook moet ik de kosten zelf betalen. Ik heb alleen geen idee hoe lang zo een reparatie procedure gaat duren.

Kortom , ik had graag advies van mensen die zelf zoiets vergelijkbaars hebben meegemaakt.

B.v.d. Fred

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55
Geen reparatie en geen WKOA zou ik zeggen, omruilen op kosten van de shop omdat je een DOA hebt ontvangen. Dat lijkt me heel normaal, gebruikelijk en daarmee redelijk.

Reparatie komt bij mij pas om de hoek kijken als het apparaat een tijdje na gebruik kapot gaat, niet als hij nieuw uit de doos komt.

WKOA is ook geen sprake van want je wilt het toestel wel, maar 1 die niet kapot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
Dank voor je reactie. BIj de voorwaarden van de webshop staat het volgende :
"Direct ruilen is helaas niet mogelijk. Wel bieden wij de volgende optie: je kunt een nieuw product bestellen, hierna neem je contact op met onze klantenservice. Zij koppelen het leveren van het nieuwe product aan de afhaal van je vorige bestelling. Als de retour aan de voorwaarden voldoet en het product gecontroleerd is ontvang je binnen 5 werkdagen je aankoopbedrag terug." Dus ik moet nog een keer 1500 euro neertellen en dan maar afwachten of ze het retour goedkeuren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FredjeK schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:05:
Dank voor je reactie. BIj de voorwaarden van de webshop staat het volgende :
"Direct ruilen is helaas niet mogelijk. Wel bieden wij de volgende optie: je kunt een nieuw product bestellen, hierna neem je contact op met onze klantenservice. Zij koppelen het leveren van het nieuwe product aan de afhaal van je vorige bestelling. Als de retour aan de voorwaarden voldoet en het product gecontroleerd is ontvang je binnen 5 werkdagen je aankoopbedrag terug." Dus ik moet nog een keer 1500 euro neertellen en dan maar afwachten of ze het retour goedkeuren?
Ik vermoed/hoop dat je dat verkeerd interpreteert. Waarschijnlijk doelen ze hiermee op ruilen voor een ander merk/model. Neem ff contact met ze op om te vragen wat de opties zijn. Als het geen shady toko is zullen ze je vast uitleggen hoe ze het gaan oplossen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik betwijfel of deze voorwaarden mogen. Als de webshop er al zo inzit, terugsturen vanwege wkoa... Zelfs als je de tv wel zou willen hebben/houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:10

FeaR

In GoT we trust

TPM > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik denk/hoop dat ze je inderdaad verkeerd begrijpen. Leg uit dat je een DOA hebt ontvangen en dat er dus geen sprake is van WKOA, ruilen/retourneren maar dat je gewoon een werkend toestel wil krijgen en de oude (op hun kosten) retour stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
FooLsKi schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Ik vermoed/hoop dat je dat verkeerd interpreteert. Waarschijnlijk doelen ze hiermee op ruilen voor een ander merk/model. Neem ff contact met ze op om te vragen wat de opties zijn. Als het geen shady toko is zullen ze je vast uitleggen hoe ze het gaan oplossen.
Is het dan niet het geval dat zogauw ik doorgeef dat de tv defect is ze de RMA procedure willen starten? Het gaat mij een beetje erom wat ik moet zeggen bij welke procedure (reparatie en ruilen).

[ Voor 8% gewijzigd door FredjeK op 03-08-2024 19:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:20:
Ik denk/hoop dat ze je inderdaad verkeerd begrijpen. Leg uit dat je een DOA hebt ontvangen en dat er dus geen sprake is van WKOA, ruilen/retourneren maar dat je gewoon een werkend toestel wil krijgen en de oude (op hun kosten) retour stuurt.
Hoe bedoel je verkeerd begrijpen? Zoals ik het lees heeft TS überhaupt nog geen contact gehad met de webshop.. alleen irrelevante voorwaarden van de website geplukt.

Ik zou gewoon eerst eventjes bellen met de webwinkel en het voorval bespreken.. als het een normale webshop is zal het vast keurig opgelost worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
FredjeK schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Is het dan niet het geval dat zogauw ik doorgeef dat de tv defect is ze de RMA procedure willen starten?
De nuance is dat je tv niet kapot is gegaan, maar dat je een defect/beschadigd toestel hebt ontvangen na je aankoop.

als @stin00 gelijk heeft dan eerst natuurlijk contact leggen.

Gek genoeg denk ik altijd dat mensen dat gedaan hebben voor ze een topic op t.net openen. Naiveling die ik ben! :+

[ Voor 21% gewijzigd door KnoxNL op 03-08-2024 19:25 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

De nuance is dat je tv niet kapot is gegaan, maar dat je een defect/beschadigd toestel hebt ontvangen na je aankoop.

Gek genoeg denk ik altijd dat mensen dat gedaan hebben voor ze een topic op t.net openen. Naiveling die ik ben! :+
Nee - eerst een topic openen met allemaal speculatie en doemscenario's. Daarna pas bellen met de winkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
KnoxNL schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Klopt , ze zijn pas maandag weer bereikbaar. MIjn vraag is gewoon wat ik het beste kan zodat dit voordelig voor mij uitpakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
FredjeK schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Klopt , ze zijn pas maandag weer bereikbaar. MIjn vraag is gewoon wat ik het beste kan zodat dit voordelig voor mij uitpakt.
Nou Fredje, dat is dus inderdaad gewoon maandag even melden dat je dit hebt meegemaakt.

En laat ze ook even dit topic lezen, kunnen ze lachen.

Sorry maar wat een waste of time 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
stin00 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Nee - eerst een topic openen met allemaal speculatie en doemscenario's. Daarna pas bellen met de winkel :+
Zoals ik al zei , dit is puur een vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. Als het niet gewenst is om vooraf wat advies in te winnen dan was ik me hiervan niet bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
KnoxNL schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Nou Fredje, dat is dus inderdaad gewoon maandag even melden dat je dit hebt meegemaakt.

En laat ze ook even dit topic lezen, kunnen ze lachen.

Sorry maar wat een waste of time 8)7
Prima hoor mensen , fijn weekend gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
stin00 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Doemscenarios , overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FredjeK schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Zoals ik al zei , dit is puur een vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. Als het niet gewenst is om vooraf wat advies in te winnen dan was ik me hiervan niet bewust.
Alsof er niet al 100 topics over bestaan... ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FredjeK schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Is het dan niet het geval dat zogauw ik doorgeef dat de tv defect is ze de RMA procedure willen starten? Het gaat mij een beetje erom wat ik moet zeggen bij welke procedure (reparatie en ruilen).
Kwestie van een beetje stevig in je schoenen staan en niets anders dan een omruiling accepteren? Als 'ie nou na een paar dagen kapot was gegaan, sure (en zelfs dan had ik aangestuurd op omruiling) maar als het een DOA is dan geen gemuts met RMA's; omruilen die handel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Prima , dankje wel voor het advies. Ik heb hier echt nog nooit mee te maken gehad. Aangezien er over de d.o.a. procedure op de webshop niets vermeld staat had ik dus wat vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25

Rannasha

Does not compute.

DOA, RMA en dergelijken zijn allemaal leuke termen die vooral in de VS gebruikt worden, maar die zijn in Nederland niet bijzonder relevant.

In Nederland is "conformiteit" het principe waar het om draait. Je hebt recht op een product dat functioneert conform de verwachtingen. Is dat niet zo, dan dient de verkoper de non-conformiteit kostenloos te verhelpen. De verkoper kan kiezen voor reparatie, omruiling of het ongedaan maken van de koop. Die keuze is aan de verkoper, niet aan de klant.

In dit geval is waar je recht op hebt dus niets meer dan het opstarten van het standaard garantie-proces, waarbij de TV op kosten van de verkoper retour gezonden wordt en de verkoper daarna beslist op welke manier ze het probleem voor jou oplossen.

Reparatie is hier zeker een optie en hoe zuur het ook is om het reparatieproces te moeten doorlopen, kun je niet afdwingen dat de winkelier een andere optie biedt.

Sommige verkopers zullen, gezien de situatie, uit coulance wellicht een betere optie (omruilen of geld terug) bieden, mogelijk als onderdeel van hun beleid, maar dit zou een extra service zijn en niet een verplichting.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
In ieder geval niet terugsturen onder wkoa want dan gaan ze zeggen dat jij hem stuk hebt gemaakt. Krijg he daar weeg gezeur mee.

Even foto’s maken (vergeet sn niet). Terug in de doos. En maandag even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
jeroen3 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:51:
In ieder geval niet terugsturen onder wkoa want dan gaan ze zeggen dat jij hem stuk hebt gemaakt. Krijg he daar weeg gezeur mee.

Even foto’s maken (vergeet sn niet). Terug in de doos. En maandag even mailen.
Heb inderdaad een foto waarop het probleem duidelijk te zien is. Ik ga maandag bellen en (hopelijk) een bevredigende oplossing krijgen. Bedankt voor alle reacties , ook van degenen die niet echt blij van dit topic werden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Rannasha schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:48:
DOA, RMA en dergelijken zijn allemaal leuke termen die vooral in de VS gebruikt worden, maar die zijn in Nederland niet bijzonder relevant.

In Nederland is "conformiteit" het principe waar het om draait. Je hebt recht op een product dat functioneert conform de verwachtingen. Is dat niet zo, dan dient de verkoper de non-conformiteit kostenloos te verhelpen. De verkoper kan kiezen voor reparatie, omruiling of het ongedaan maken van de koop. Die keuze is aan de verkoper, niet aan de klant.
De keuze is aan de klant, zie art. 7:21 BW: "dan kan de koper eisen". TS kan in dit geval eisen dat de tv wordt vervangen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
fopjurist schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:24:
[...]

De keuze is aan de klant, zie art. 7:21 BW: "dan kan de koper eisen". TS kan in dit geval eisen dat de tv wordt vervangen.
Ok , dat is goed om te weten. Mijn voorkeur is inderdaad gewoon een nieuwe tv. Als deze niet meer leverbaar is , dan ontbinding van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Precies, ding is niet conform, klaar. Laten ze m waar weer ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even los van het juridische, maar waarom wil je per se geen reparatie? Het is niet alsof ze dan met een soldeerbout je scherm gaan fixen, het hele scherm gedeelte wordt dan gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Sissors schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:27:
Even los van het juridische, maar waarom wil je per se geen reparatie? Het is niet alsof ze dan met een soldeerbout je scherm gaan fixen, het hele scherm gedeelte wordt dan gewoon vervangen.
Ja. En daarvoor moet de hele backing plate los, wordt er aan geduwd en getrokken (verlijming, schroeven, geklemde panelen), moet ts een afspraak maken om te wachten op een mannetje die langskomt vanuit LetMeRepair of wat voor ander gaar bedrijf en heeft ts direct een gerepareerd apparaat staan in plaats van een nieuw apparaat. Ik had het wel geweten. Je weet ook niet wat er nog meer mee is gebeurd waarom het een DOA is.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 05-08-2024 14:51 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
ViezeVis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Ja. En daarvoor moet de hele backing plate los, wordt er aan geduwd en getrokken (verlijming, schroeven, geklemde panelen), moet ts een afspraak maken om te wachten op een mannetje die langskomt vanuit LetMeRepair of wat voor ander gaar bedrijf en heeft ts direct een gerepareerd apparaat staan in plaats van een nieuw apparaat. Ik had het wel geweten. Je weet ook niet wat er nog meer mee is gebeurd waarom het een DOA is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZuAgPGyyBALFoX12LILs9Burek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrXk5IemWV8i6tUx9NcmP8aK.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om de streep onderaan het beeld. Er is geen fysieke schade zichtbaar aan de tv of de doos.
Ik neem dus aan dat het een fout in het paneel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding]

Het gaat om de streep onderaan het beeld. Er is geen fysieke schade zichtbaar aan de tv of de doos.
Het is nu maandag, wat heeft de winkel gezegd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 15:42
FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding]

Ben ik scheel, of zie ik geen "foute" streep.

Ik zie alleen strepen/kruis van de flits van de camera.
En ik zie een streep wat een weerspiegeling is van je soundbar.

Kan je omcirkelen waar jij die lijn ziet? ( of een betere foto )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Wren schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Het is nu maandag, wat heeft de winkel gezegd?
Ik moest fotos maken van de tv en de verpakking , vervolgens kreeg ik deze mail:
"Zodra deze bij ons fysiek binnenkomt kunnen wij verder met eventuele credit. Er zal een rapport opgesteld worden waarna wij verder kunnen aan de hand van dit rapport. Waarna u uiteraard uw aankoopbedrag terug mag verwachtten. Wij hebben in ieder geval een claim door verstuurd naar de vervoerder om te achterhalen of dit hier weg komt. Over dit proces wordt u uiteraard op de hoogte gehouden. "

Ik vraag me wel af wat ik met hun vervoerder te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
corporalnl schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Ben ik scheel, of zie ik geen "foute" streep.

Ik zie alleen strepen/kruis van de flits van de camera.
En ik zie een streep wat een weerspiegeling is van je soundbar.

Kan je omcirkelen waar jij die lijn ziet? ( of een betere foto )
De horizontale streep aan de onderkant van het scherm , duidelijk te zien lijkt me?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Vdz5ziqCH8eCT-4mfTSxqxKrNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7tLFVRwljOZtUIAXni12biC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door FredjeK op 05-08-2024 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 15:42
@FredjeK Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcyqVYQdPn47KB3u7b7UVTS8kAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MPRuXWDtXtK45rVkz1h9poOf.png?f=fotoalbum_large

Deze? Is dat niet weerkaatsing van je soundbar? ( als in haal de soundbar eens weg en maak dan nog eens een foto )

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 05-08-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
corporalnl schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:15:
@FredjeK [Afbeelding]

Deze? Is dat niet weerkaatsing van je soundbar? ( als in haal de soundbar eens weg? )
Nee , is echt de soundbar niet. Dat dacht ik namelijk eerst ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:01
Of de weerspiegeling van het eind van het tv meubel waar hij opstaat, hij lijkt scheef mee te lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pjotrofsky op 05-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Pjotrofsky schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:22:
Of de weerspiegeling van het eind van het tv meubel waar hij opstaat.
Ik begrijp dat de foto lastig is , maar het is echt geen weerspiegeling of wat dan ook. Het zit echt in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

paQ

FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Ik moest fotos maken van de tv en de verpakking , vervolgens kreeg ik deze mail:
"Zodra deze bij ons fysiek binnenkomt kunnen wij verder met eventuele credit. Er zal een rapport opgesteld worden waarna wij verder kunnen aan de hand van dit rapport. Waarna u uiteraard uw aankoopbedrag terug mag verwachtten. Wij hebben in ieder geval een claim door verstuurd naar de vervoerder om te achterhalen of dit hier weg komt. Over dit proces wordt u uiteraard op de hoogte gehouden. "

Ik vraag me wel af wat ik met hun vervoerder te maken heb.
sja maar zo leggen ze de verantwoording van de retour bij jou, en dat is exact wat je moet zien te voorkomen.
Ook proberen ze de hete aardappel bij de vervoerder te leggen. Prima allemaal, maar dat alles moet buiten jou om worden gespeeld.

Het is meer van: Ik heb een product besteld en betaald, en dat is kapot bij mij binnengekomen. (non-conform)
Ik wil mijn geld terug en jullie dragen zelf verantwoording voor de retour en de kosten die daar mee gemoeid zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 05-08-2024 15:31 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
paQ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:26:
[...]

sja maar zo leggen ze de verantwoording van de retour bij jou, en dat is exact wat je moet zien te voorkomen.
Ook proberen e de hete aardappel bij de vervoerder te leggen. Prima allemaal, maar dat alles moet buiten jou om worden gespeeld.

Het is meer van: Ik heb een product besteld en betaald, en dat is kapot bij mij binnengekomen. (non-conform)
Ik wil mijn geld terug en jullie dragen zelf verantwoording voor de retour en de kosten die daar mee gemoeid zijn.
Hoezo ligt de verantwoording bij mij? Hun zijn de opdrachtgever van het retour. Ik heb alleen gemaild dat de TV doa was. De rest komt allemaal vanuit hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Hoezo ligt de verantwoording bij mij? Hun zijn de opdrachtgever van het retour. Ik heb alleen gemaild dat de TV doa was. De rest komt allemaal vanuit hun.
Hoe moet je zo'n enorme TV dan retourneren?
En: wordt de TV bij je opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Dat zegt @paQ . Dat ligt niet bij jou. Je moet alleen die verantwoordelijkheid niet bij jezelf laten beleggen door webwinkel. Wat webwinkel - vervoerder onderling bespreken zou voor jou niet van belang zijn.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
paQ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:31:
[...]

Hoe moet je zo'n enorme TV dan retourneren?
En: wordt de TV bij je opgehaald?
Hun vervoerder komt hem idd ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Hun vervoerder komt hem idd ophalen.
OK dat is prima :)
Dan lijkt het goed te komen verder.

Het verhaal over het onderzoek bij de vervoerder is voor jou irrelevant.
Die zal sowieso nooit zeggen: ja kan wel want we hebben hem laten vallen 8)7
Het voegt verder niets toe aan de afhandeling van jouw casus.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 05-08-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
paQ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

OK dat is prima :)
Dan lijkt het goed te komen verder.

Het verhaal over het onderzoek bij de vervoerder is voor jou irrelevant.
Die zal sowieso nooit zeggen: ja kan wel want we hebben hem laten vallen 8)7
Het voegt verder niets toe aan de afhandeling van jouw casus.
Volgens mij is het gewoon een defect paneel vanuit de fabriek , de doos was gewoon in perfecte staat toen hij aankwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
is ook niet aan jou om daar verder uitsluitsel over te doen. Jij wil gewoon een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
njitter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:48:
is ook niet aan jou om daar verder uitsluitsel over te doen. Jij wil gewoon een nieuwe TV.
Dat was inderdaad de bedoeling, maar hun hebben een terugbetaling in gedachten. Dat vind ik ook prima. Leg ik meteen wat geld bij en koop 'm bij een webwinkel die met dit soort zaken wat makkelijker omgaat .Ik vond het in elk geval geen prettige wissel van emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43
Hoop voor je dat je je geld zo snel mogelijk terugkrijgt en dat ze je niet proberen te naaien. Beetje een respectabele webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ik had er nog nooit van gehoord.
Staat wel al 5 + jaar op tweakers , gemiddelde scores variërend van 3.5 - 4 sterren. De prijs was gewoon echt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:06:
Ik had er nog nooit van gehoord.
Staat wel al 5 + jaar op tweakers , gemiddelde scores variërend van 3.5 - 4 sterren. De prijs was gewoon echt aantrekkelijk.
Niet zo best, dus. :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
Vanwaar die reakties over "naaien" en 3,5/4 sterren op een schaal van 5 niet best is nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:49
Oei, als ik de reviews op Google lees *knip* Hints als deze naar de naam van de winkel hoeven niet hebben ze er een handje van om kapotte TVs op te sturen; hoe heb je betaald?

[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 05-08-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

De Nelis

en anders maar niet...

Maar je krijgt dus geen vervangende TV, terwijl je dat wel wilde?
"Zodra deze bij ons fysiek binnenkomt kunnen wij verder met eventuele credit. Er zal een rapport opgesteld worden waarna wij verder kunnen aan de hand van dit rapport. Waarna u uiteraard uw aankoopbedrag terug mag verwachtten.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
De Nelis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:19:
Maar je krijgt dus geen nieuwe TV, terwijl je dat wel wilde?

[...]
In het geval van een DOA is het geen recht om een vervangende tv te krijgen,dat de winkel het aankoopbedrag crediteert is een normale oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
De Nelis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:19:
Maar je krijgt dus geen vervangende TV, terwijl je dat wel wilde?

[...]
Eerst wel inderdaad, maar na de email wisseling heb ik liever het geld terug om bij een andere winkel te bestellen. Dus ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
ufear schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:14:
Oei, als ik de reviews op Google lees *knip* hebben ze er een handje van om kapotte TVs op te sturen; hoe heb je betaald?
Ik heb via ideal betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 05-08-2024 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Wren schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

In het geval van een DOA is het geen recht om een vervangende tv te krijgen,dat de winkel het aankoopbedrag crediteert is een normale oplossing.
Dat is wel een recht. De klant kan herstel of vervanging eisen. Ik had dat eerder al in het topic gepost met bronvermelding. De verkoper kan niet zelf de keuze maken om het aankoopbedrag te crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
fopjurist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Dat is wel een recht. De klant kan herstel of vervanging eisen. Ik had dat eerder al in het topic gepost met bronvermelding. De verkoper kan niet zelf de keuze maken om het aankoopbedrag te crediteren.
Ok, jij zal het weten. Als de verkoper het toestel niet kan vervangen,bijvoorbeeld omdat het een laatste exemplaar is of omdat de verkoper opgeheven wordt dan zal er dus een herstel moeten komen bij een doa. Lijkt me ook niet ideaal voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:51
ufear schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:14:
Oei, als ik de reviews op Google lees *knip* hebben ze er een handje van om kapotte TVs op te sturen; hoe heb je betaald?
Wat ik zo in de reviews lees kan dit nog wel eens een vervelend staartje krijgen voor TS.

@FredjeK Ik zou zsm proberen (al) mijn geld terug te krijgen en een TV bij een gerenommeerde winkel bestellen…

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 05-08-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Blommie01 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Wat ik zo in de reviews lees kan dit nog wel eens een vervelend staartje krijgen voor TS.

@FredjeK Ik zou zsm proberen (al) mijn geld terug te krijgen en een TV bij een gerenommeerde winkel bestellen…
Ja , ik heb ook eens even op google gekeken. Uiteraard mijn schuld, heb even op tweakers naar de gemiddelde score gekeken en het feit dat ze al 5 jaar bekend zijn hier. Vraag me alleen af hoe het mogelijk is dat dit bedrijf nog bestaat als de reviews kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Discussie over hoe een winkel kan blijven of hoe ze te werk gaan, is hier niet de bedoeling. Die voegt niets toe bij het oplossen van het probleem van TS.

Tevens heb ik een hint naar hoe de webwinkel te vinden uit een reactie en een aantal quotes verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 05-08-2024 19:44 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
Ik zie nu ook dat ze het verkeerde model hebben geleverd. Op de website , de aankoop email en het verzendlabel staat netjes c35. Aachterop de tv staat C34...Enige verschil is de magic remote van de 35 heeft NFC. Maar toch het verkeerde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Heb het 2x gehad, beide keren reparateur van fabrikant langs geweest. Dat duwen en trekken viel ook wel mee, en ja, je moet thuis zijn als hij langs komt. Net als wanneer hij nu moest zorgen dat TV terug gezonden wordt, en thuis moet zijn als hij weer aan komt. En vooralsnog heeft TS geen werkende TV staan.

Dus als dit voorkeur is van TS, prima. Ik had zelf eerst gevraagd hoe lang wachten op reparatie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43
FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Ja , ik heb ook eens even op google gekeken. Uiteraard mijn schuld, heb even op tweakers naar de gemiddelde score gekeken en het feit dat ze al 5 jaar bekend zijn hier. Vraag me alleen af hoe het mogelijk is dat dit bedrijf nog bestaat als de reviews kloppen.
Ja, ik was er al bang voor, verhaal en de praktijken qua service kwamen me al te bekend voor. Hoop voor je dat het uiteindelijk goed gaat uitpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredjeK
NotSoSteady schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:25:
[...]

Ja, ik was er al bang voor, verhaal en de praktijken qua service kwamen me al te bekend voor. Hoop voor je dat het uiteindelijk goed gaat uitpakken.
Ik hoop het ook. Ik zal in ieder geval de uitkomst hier meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:49
FredjeK schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:16:
Ik zie nu ook dat ze het verkeerde model hebben geleverd. Op de website , de aankoop email en het verzendlabel staat netjes c35. Aachterop de tv staat C34...Enige verschil is de magic remote van de 35 heeft NFC. Maar toch het verkeerde model.
Ik hoop voor je dat ze hier niet moeilijk over gaan doen, van “je hebt het verkeerde product terug gestuurd”

Hou ons op de hoogte en laat vooral een review hier achter over de webshop, de Google reviews liegen er niet om. *knip* Discussie over hoe shopreviews werken hoor hier niet thuis.

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 06-08-2024 08:30 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
gielie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:16:
[...]

Ik hoop voor je dat ze hier niet moeilijk over gaan doen, van “je hebt het verkeerde product terug gestuurd”

Hou ons op de hoogte en laat vooral een review hier achter over de webshop, de Google reviews liegen er niet om. [mbr]*knip* Discussie over hoe shopreviews werken hoor hier niet thuis.[/]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij ligt de bewijslast bij hun, ook over het wel of niet versturen van het juiste product. Het probleem is dat ze zich hier weinig van aan lijken te trekken.
Hoe dan ook, ik ben bereid om tot het uiterste te gaan om mijn gelijk te halen. Maar ja , eerst maar eens kijken wat er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ik heb een vraag waar ik online niet echt een duidelijk antwoord vind.
Er is dus bij de webshop anngegeven dat de tv kapot is en wat nu de procedure is.
Vervolgens hebben zij aangegeven dat de tv retour moet. Ook hebben ze geregeld dat hun vervoerder de tv komt halen. Wie draagt nu het risico voor de verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
FredjeK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:10:
Er is dus bij de webshop anngegeven dat de tv kapot is en wat nu de procedure is.
Vervolgens hebben zij aangegeven dat de tv retour moet. Ook hebben ze geregeld dat hun vervoerder de tv komt halen. Wie draagt nu het risico voor de verzending?
Dat lijkt mij de webshop,die hebben de vervoerder toch geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

FredjeK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:10:
De webshop draagt het verzendrisico omdat de tv niet conform is.
Wren schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Dat lijkt mij de webshop,die hebben de vervoerder toch geregeld?
Dat is geen doorslaggevend criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wren schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:16:
[...]

Ok, jij zal het weten. Als de verkoper het toestel niet kan vervangen,bijvoorbeeld omdat het een laatste exemplaar is of omdat de verkoper opgeheven wordt dan zal er dus een herstel moeten komen bij een doa. Lijkt me ook niet ideaal voor de klant.
Dan kan de klant alsnog voor vervanging kiezen.
Bij opheffing van de winkel heb je nog steeds rechten, het is niet zo dat al je rechten daarmee ook wordt opgeheven.
Tenzij het een faillissement is dan is dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
NicoHF schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Dan kan de klant alsnog voor vervanging kiezen.
Bij opheffing van de winkel heb je nog steeds rechten, het is niet zo dat al je rechten daarmee ook wordt opgeheven.
Tenzij het een faillissement is dan is dan wordt het een ander verhaal.
Interessant, maar dan toch even terug naar mijn voorbeelden. Als een product het laatste exemplaar is, wat dan? Kan de winkel wel een ander product aanbieden maar dat is dus niet hetzelfde model.
Ik zeg ook niet dat de rechten van een consument opeens verdampen he, maar ik ben benieuwd naar hoe het eisen van vervanging in de praktijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:53:
[...]

Interessant, maar dan toch even terug naar mijn voorbeelden. Als een product het laatste exemplaar is, wat dan? Kan de winkel wel een ander product aanbieden maar dat is dus niet hetzelfde model.
Ik zeg ook niet dat de rechten van een consument opeens verdampen he, maar ik ben benieuwd naar hoe het eisen van vervanging in de praktijk gaat werken.
Het vervangende product mag afwijken mits het maar minimaal dezelfde specifieke eigenschappen bezit die het oorspronkelijke product had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
NicoHF schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Het vervangende product mag afwijken mits het maar minimaal dezelfde specifieke eigenschappen bezit die het oorspronkelijke product had.
Zeker, het moet minimaal dezelfde specs hebben. Maar wat als de klant perse hetzelfde model wil hebben (bijv. vanwege een bepaalde esthetische kwaliteit of wat dan ook)? Kan ie hoog en laag springen maar als het er niet meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

Zeker, het moet minimaal dezelfde specs hebben. Maar wat als de klant perse hetzelfde model wil hebben (bijv. vanwege een bepaalde esthetische kwaliteit of wat dan ook)? Kan ie hoog en laag springen maar als het er niet meer is...
Wat niet kan dat kan niet, het moet ook realistisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ik heb weer een vraag. Een kennis adviseerde mij om er zeker van te zijn dat ik het geld terug krijg een mail moet sturen om gebruik te maken van de wkoa. Hij zei ondanks dat ze hebben toegezegd om na controle van de tv het geld terug te storten , ze alsnog van mening kunnen veranderen. Dus i.p.v. geld terug reparatie of vervanging. Mijn vraag , kunnen ze zomaar van aanpak veranderen na deze toezegging? Ik neem aan dat ik dan ineens voor de vervoerkosten en het verzendrisico opdraai. Normaal gesproken zou vervanging mij niets uitmaken. Maar aangezien de vele reviews online wil ik graag van de overeenkomst af.

(ze komen de tv vandaag ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
FredjeK schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:54:
Ik heb weer een vraag. Een kennis adviseerde mij om er zeker van te zijn dat ik het geld terug krijg een mail moet sturen om gebruik te maken van de wkoa. Hij zei ondanks dat ze hebben toegezegd om na controle van de tv het geld terug te storten , ze alsnog van mening kunnen veranderen. Dus i.p.v. geld terug reparatie of vervanging. Mijn vraag , kunnen ze zomaar van aanpak veranderen na deze toezegging? Ik neem aan dat ik dan ineens voor de vervoerkosten en het verzendrisico opdraai. Normaal gesproken zou vervanging mij niets uitmaken. Maar aangezien de vele reviews online wil ik graag van de overeenkomst af.

(ze komen de tv vandaag ophalen).
WKOA met een 'defect' product leid zover ik links en rechts gelezen heb vaak tot gedoe vnauit de webshop. De webshop gaat er vanuit dat jij een werkend product ontvangen hebt, maar je stuurt een kapot product terug - hun standpunt is dat jij dat had moeten melden. Maar ik ben juridisch gezien hier absoluut geen expert in, dus neem met twee korrels zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
ufear schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:03:
[...]

WKOA met een 'defect' product leid zover ik links en rechts gelezen heb vaak tot gedoe vnauit de webshop. De webshop gaat er vanuit dat jij een werkend product ontvangen hebt, maar je stuurt een kapot product terug - hun standpunt is dat jij dat had moeten melden. Maar ik ben juridisch gezien hier absoluut geen expert in, dus neem met twee korrels zout.
Ze weten dat de tv kapot is, onder die wetenschap hebben zij het retour geregeld. Met de toezegging dat na controle het geld terug wordt gestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
FredjeK schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:14:
[...]

Ze weten dat de tv kapot is, onder die wetenschap hebben zij het retour geregeld. Met de toezegging dat na controle het geld terug wordt gestort.
Dan zou ik voor nu even niets doen en afwachten waar ze mee komen. Als je nu gaat strubbelen dan kom je sowieso onderop de stapel gok ik zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
FredjeK schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:14:
[...]

Dus daar zou ik het even bij laten, los van reviews online kan je het beste eerst even wachten en hen de kans geven het op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Wren schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Dus daar zou ik het even bij laten, los van reviews online kan je het beste eerst even wachten en hen de kans geven het op lossen.
Ben het met jullie beiden eens. Ik ben in een soort doemdenken terecht gekomen. Bijzonder irritante eigenschap van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:09
Echt om dit soort dingen betaal ik tegenwoordig vaak pas achteraf. Als dat geen mogelijkheid is, vaak met pay-pal. Vooral grotere aankopen.

Heerlijk gevoel als je nog niks betaald heb, je product gewoon opgestuurd heb gekregen, een paar dagen kan testen en dan pas betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:51
@FredjeK We zijn een week verder… Is alles inmiddels goed gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
Blommie01 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:45:
@FredjeK We zijn een week verder… Is alles inmiddels goed gekomen?
De afhandeling zou tot 2 weken kunnen duren , dus we moeten nog even afwachten. Als ik iets weet laat ik van me horen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FredjeK
Het was even billenknijpen maar vandaag stond het geld op de rekening.
Ik heb op dinsdag de klantenservice gebeld met de vraag hoe lang het nog ging duren.
De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ze mij dit niet kon vertellen omdat ze daar niet over ging.
Wel kon ze me vertellen dat ik teveel tape had gebruikt voor de verpakking en dat het daarom was uitgelopen. Dat was namelijk lastig om de tv weer met dezelfde doos te verkopen als 2e kans. Voor de duidelijkheid : er zaten 2 lagen verpakkingstape op de plekken waar deze ook hoort te zitten.

Maar goed , uiteindelijk dus toch goedgekomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FredjeK
Voor de geïnteresseerden, ik heb voor €1720 een 65" LG G3 kunnen bemachtigen bij een lokale tv winkel. Geen pixel defecten, alleen wat vertical banding bij grijze achtergrond. Na een pixelrefresh was deze helemaal verdwenen. Eindelijk klaar na ongeveer een maand zonder tv.
Pagina: 1