Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31
Hoi

Ooit heb ik dit gekocht met het idee wat meer met fotografie te doen. Helaas maakte ik niet zoveel uitstappen meer en nam ik deze enkel mee op vakantie, maar dat was maar 1 keer per jaar. Het toestel is redelijk zwaar, dus om nu mee te nemen op wandelingen in natuurgebieden weet ik niet of dat zo handig is.

Heeft het nog veel zin om me verder te verdiepen in fotografie gebruikmakende van dit toestel of kan ik beter proberen om dit nog te verkopen? Mijn interesse ligt vooral bij macro fotografie (bij aankoop was dit nog niet echt) en zwart/wit fotografie van personen, dieren, stillevens. Het toestel is ondertussen namelijk al bijna 16 jaar oud.

Momenteel gebruik ik vooral mijn smartphone (Samsung S23 Ultra) hiervoor.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
In de verkoop krijg je er niet heel veel voor (lees: paar tientjes gok ik), dus ik zou deze camera gewoon houden. Het heeft altijd zin om je verder te verdiepen en dat kan denk ik beter met deze camera dan met een telefoon. Maar dat is maar mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 03-08-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Archer_VC10 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:23:
In de verkoop krijg je er niet heel veel voor (lees: paar tientjes gok ik), dus ik zou deze camera gewoon houden. Het heeft altijd zin om je verder te verdiepen en dat kan denk ik beter met deze camera dan met een telefoon. Maar dat is maar mijn mening.
Bedankt voor je input! Ja misschien wel. Gewoon om wat mee te testen en te klooien. Ik heb de batterij niet meer getest, maar dat zal nog wel vervangbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:18
Vanwege je macro interesse kan je zien of er een goedkope (25 euro oid) extension tubes te vinden zijn voor de D60. Deze laten jouw huidige lens veel dichterbij focussen. Let wel op dat je de versie met electrische contacten koopt anders doet de lens niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Je hebt volgens mij ook nog steeds macro voorzetlenzen. Moet je even op zoek naar een exemplaar met de juiste filtermaat voor jouw lens. Geen idee wat het kost alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan je ogen openhouden voor een macro lens met geduld en zoeken kom je ver. Zowel op marktplaats als facebook. Voor DX kijk je naar 60 mm macro lens

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
[My 2 cents]

Ik had een Nikon D7100 inclusief een hele hoop lenzen. Elk jaar met vakantie 'moest' hij verplicht mee, want de rest van het jaar lag hij ook al in de kast.

Ik heb uiteindelijk de boel verkocht. Wel voor wat meer dan een paar tientjes. Grootste probleem was voor mij ook dat ik wel foto's maakte maar er niets mee deed. Uiteindelijk veel gelukkiger met de camera die ik altijd op zak heb. Namelijk keen goede telefoon. Ik zou zelf nooit meer een camera kopen. Met mijn iPhone 14 Pro kan ik prima leuke foto's maken met leuke effecten icm water (waterdicht) en de portrait / macro functionaliteit voldoet ook aan mijn verwachting!

Het leuke is dat ik die foto's dan ook altijd bij mij heb ipv op mijn desktop.

[/My 2 cents]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
gekke-gerrit schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:32:
[My 2 cents]

Ik had een Nikon D7100 inclusief een hele hoop lenzen. Elk jaar met vakantie 'moest' hij verplicht mee, want de rest van het jaar lag hij ook al in de kast.

Ik heb uiteindelijk de boel verkocht. Wel voor wat meer dan een paar tientjes. Grootste probleem was voor mij ook dat ik wel foto's maakte maar er niets mee deed. Uiteindelijk veel gelukkiger met de camera die ik altijd op zak heb. Namelijk keen goede telefoon. Ik zou zelf nooit meer een camera kopen. Met mijn iPhone 14 Pro kan ik prima leuke foto's maken met leuke effecten icm water (waterdicht) en de portrait / macro functionaliteit voldoet ook aan mijn verwachting!

Het leuke is dat ik die foto's dan ook altijd bij mij heb ipv op mijn desktop.

[/My 2 cents]
Bedankt! Ja verkopen gaat nu niet meer lukken, daarvoor is de camera te oud. Ik denk nog even na wat ik ermee ga doen, momenteel wat andere kosten die dringender zijn. Het ishet gewicht dat me tegenhoudt om het toestel mee te nemen als ik bijvoorbeeld ga wandelen in de Ardennen naast eten, reserve schoenen, et cetera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
De vraag die je jezelf moet stellen is: wat wil je met fotografie doen? Uiteindelijk is de beste camera diegene die je voorhanden hebt, dus in een hoop gevallen is je telefoon nu eenmaal erg handig. Maar als je echt meer wil leren over fotografie dan kan je dat beter met een instap-SLR oefenen. Zou je bijvoorbeeld een fotocursus willen doen of online wat zaken willen bestuderen dan kan je dat met je D60 een stuk beter aanpakken. Zolang je de voordelen van het apparaat t.o.v. je telefoon niet ziet/kent, dan blijf je tegen het nadeel van het gewicht en formaat aanhikken. Als je meer kennis van het toestel hebt en daardoor deze beter in kan zetten dan zal dat wellicht ook de keuze voor het meezeulen hiervan beïnvloeden. Maar dat is uiteindelijk jouw keuze.

In een hoop gevallen maken moderne telefoons prima snapshots, zeker als je deze ook op een telefoon bekijkt. Wil je ook eens op groter scherm naar je foto's kijken of groot afdrukken dan loop je tegen de beperkingen aan.

/Mytwocents...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:29
Als het alleen voor vakantie doeleinden is dan zou je ook een actioncam kunnen overwegen, die zijn super klein en maken hele mooie foto's maar ook bewegende beelden die je gewoon op je tv of laptop draadloos (bleutooth) kunt afspelen. Je zult verbaast zijn van de beeldkwaliteit, helaas zijn ze niet geschikt voor macro fotografie (hoewel er wel voorzet lensjes tekoop zijn).
Belangrijk bij een actioncam is de beeldstabiliteit en de beeldsensor. bijvoorbeeld Gopro, DJI Cosmo en Insta zijn zeer goede actie camera's.
Pagina: 1