forum activiteiten kinderen / mensen met beperking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-05 11:38
Dag mensen :)

Zouden jullie weten of er bepaalde forums of websites zijn die een uitgebreid aanbod hebben om als begeleider zelf een activiteit te doen voor kinderen of mensen met een (verstandelijke) beperking? O+

Zelf kom ik vooral uit op Pinterest en websites die enkele activiteiten bundelen, zoals https://www.ouders.nl/for...leuke-spelletjes-kleuters 8)

Dus vroeg ik me af of er mensen zijn die een forum kunnen aanbevelen? :*)

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dellete op 06-08-2024 10:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Toevallig iemand uit het werkveld een tip? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kidsproof.nl is een leuke voor regio-specifieke kindertips...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt! Ziet er een goede website uit! Jammer genoeg zijn ze van Vlaanderen :p

Het zou eerder gaan om zelf knutselactiviteiten, etc te maken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:55
@dellete heb je zelf wel eens wat gedaan met kinderen / mensen met een verstandelijke beperking?
Vaak zijn dit soort activiteiten heel anders ingericht dan bij reguliere mensen.
Ik heb een zoon met verstandelijke beperking. Downsyndroom, 9 jaar oud.
Ik woon in de regio Haaglanden.
De meeste zorg / dagbesteding wordt geleverd in professionele vorm. In mijn geval is Ipse de Bruggen een grote zorgverlener in mijn regio.
Daarnaast is er (voor Downsyndroom) de Stichting DownSyndroom.
Die heeft in de lokale regio's zogenaamde "kern" groepen waar vrijwilligers (vaak ouders) een aantal keer per jaar activiteiten organiseren voor deze doelgroep.
Dit kunnen activiteiten zijn voor de kinderen / jong volwassenen, maar ook informatie avonden voor ouders.

Ik ken eigenlijk geen enkele website of forum waar dit soort dingen worden besproken.
Veelal is het mond-op-mond reclame.

Wat ik veel zie is dat ouders individueel via PGB danwel WLZ een professionele zorgverlener inzetten om voor hun kind individueel bepaalde begeleiding / activiteiten te organiseren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
GarBaGe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:10:
@dellete heb je zelf wel eens wat gedaan met kinderen / mensen met een verstandelijke beperking?
Vaak zijn dit soort activiteiten heel anders ingericht dan bij reguliere mensen.
Ik heb een zoon met verstandelijke beperking. Downsyndroom, 9 jaar oud.
Ik woon in de regio Haaglanden.
De meeste zorg / dagbesteding wordt geleverd in professionele vorm. In mijn geval is Ipse de Bruggen een grote zorgverlener in mijn regio.
Daarnaast is er (voor Downsyndroom) de Stichting DownSyndroom.
Die heeft in de lokale regio's zogenaamde "kern" groepen waar vrijwilligers (vaak ouders) een aantal keer per jaar activiteiten organiseren voor deze doelgroep.
Dit kunnen activiteiten zijn voor de kinderen / jong volwassenen, maar ook informatie avonden voor ouders.

Ik ken eigenlijk geen enkele website of forum waar dit soort dingen worden besproken.
Veelal is het mond-op-mond reclame.

Wat ik veel zie is dat ouders individueel via PGB danwel WLZ een professionele zorgverlener inzetten om voor hun kind individueel bepaalde begeleiding / activiteiten te organiseren.
Bedankt om dit te delen! O+
Pagina: 1