Laminaatvloer op 2e verdieping doorleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrianhilbink
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-08-2024
Goedenavond.

Ik heb een huis uit 1950, wij willen een laminaatvloer leggen en doorleggen in 3 kamers en de overloop. Als we genoeg ruimte laten tussen de wanden zodat deze kan werken, hoe groot is dan de kans dat dit goed gaat?

Betreft 2 slaapkamers een overloop en een werkkamer. We hebben de verwarming bijna nooit aan staan.

Bedankt alvast voor het meedenken.
Jurrian

Beste antwoord (via Jurrianhilbink op 03-08-2024 18:34)

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Hoewel het totale aantal m2 ook nog wel relevant zou kunnen zijn. Maar dan moet het wel een erg groot huis zijn ;).

Ik zou hier zelf altijd voor kiezen, het loopt prettiger, en geen dorpels is ook mooier vind ik.

Denk wel even op welkrnplek je gaat beginnen, dat bepaalt namelijk hoeveel m2 je achteruit mag leggen. Je wil zo min mogelijk m2 achteruit leggen.

En laat de vloer voor je gaat leggen goed acclimatiseren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:57
50%. Het gaat goed of niet :+

Maar dit moet inderdaad prima kunnen als je genoeg ruimte houdt. Mocht het toch teveel gaan werken gaan, dan kan je bij de deurposten altijd nog ruimte om uit te zetten maken.

[ Voor 89% gewijzigd door GermanPivo op 03-08-2024 18:29 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrianhilbink
GermanPivo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:27:
50%. Het gaat goed of niet :+

Maar dit moet inderdaad prima kunnen als je genoeg ruimte houdt. Mocht het toch teveel gaan werken gaan, dan kan je bij de deurposten altijd nog ruimte om uit te zetten maken.
Zou jij dit zelf doen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Hoewel het totale aantal m2 ook nog wel relevant zou kunnen zijn. Maar dan moet het wel een erg groot huis zijn ;).

Ik zou hier zelf altijd voor kiezen, het loopt prettiger, en geen dorpels is ook mooier vind ik.

Denk wel even op welkrnplek je gaat beginnen, dat bepaalt namelijk hoeveel m2 je achteruit mag leggen. Je wil zo min mogelijk m2 achteruit leggen.

En laat de vloer voor je gaat leggen goed acclimatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:57
Jazeker. Had het in mijn vorige woning ook, compleet doorlopend gelegd in een appartement van 80m2.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
Het gaat natuurlijk om de afmetingen die je maximaal gaat halen... aantal kamers is totaal niet relevant.

Staat ook gewoon beschreven bij elke laminaat wat de maximale lengtes zijn die de fabrikant aangeeft. Meeste fabrikanten houden 10-13m aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker_BE op 03-08-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Denk goed na hoe je begint om zoveel mogelijk door te kunnen leggen. ik heb hetzelfde gedaan, maar begon aan de verkeerde kant. Ik kan je vertellen dat het lastig is goed uit te komen vanuit meerdere kanten en een vloer van 10m2 is lastig te verplaatsen, ook al is het maar een halve cm….

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:31
jeanj schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:40:
Ik kan je vertellen dat het lastig is goed uit te komen vanuit meerdere kanten en een vloer van 10m2 is lastig te verplaatsen, ook al is het maar een halve cm….
Een stuk hout met dubbelzijdig tape op het laminaat plakken, vlakbij de muur waar je juist vanaan wilt, en je zet er een breekijzer tussen. Het beste kun je twee balkjes dwars op de muur gericht op de vloer plakken, en dan daartegenaan eentje parallel aan de muur die niet per see geplakt is. Dan verdeel je de kracht het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:16
@Jurrianhilbink
Je zou ook kunnen kiezen voor klik-pvc. Dat werkt nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrianhilbink
chrisborst schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:52:
@Jurrianhilbink
Je zou ook kunnen kiezen voor klik-pvc. Dat werkt nog minder.
We hadden pvc liggen alleen is onze etage van hout. De PVC is helemaal uit elkaar gaan staan. Ik moest de kinderkamer nog doen en de vloeren winkel heeft ons geadviseerd PVC te vervangen door Klik laminaat. Ik heb de kinderkamer dus met laminaat gelegd maar moet de rest boven nog doen. Ik ben begonnen in de overloop, makkelijk is dit inderdaad niet omdat ik met een in de langsrichting door de helft gezaagde plant moet beginnen langs de wand. Maar het gaat even om het geheel, niet dat we later spijt krijgen omdat dit dan alsnog vol gaat staan.

Bedankt voor de reacties tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:00
Vorige huis laminaat ook door de kamers en overloop gelegd. Ging prima. Beetje meer werk. Maar lukt zeker.
Huidig huis het parket overal doorgelegd. Dus dat gaat ook :-)
Pagina: 1