Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hoi ,

Ik heb een oude meter voor gas en een slimme meter voor electra.
Nu kan ik een slimme meter krijgen van stedin, en tevens wordt die van de electra ook vernieuwd vanwege communicatie.

Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee in een huis van 1960?

je leest op internet veel klachten , maar ook positief.

Over niet aangemeld, verbruik 3 keer zo hoog etc.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen, en doen? of toch afzeggen?
(P.s. Ik heb geen zonnepanelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:32
Wat de ervaring is in een huis uit 1960 weet ik niet

Maar met een woning uit 1965 gaat t prima..

Nee gekkigheid, ik heb hier slimme meters van Stedin en ik heb geen absurde of afwijkende meetwaarden.

In de zin van wat de Stedin meter meet aan actueel verbruik of teruglevering zie ik ook terug in de waardes van mn laadpaal app. en deze meet het met aparte stroomtrafo's dus niet via de p1 poort van de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
S-te-fan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:34:
Wat de ervaring is in een huis uit 1960 weet ik niet

Maar met een woning uit 1965 gaat t prima..

Nee gekkigheid, ik heb hier slimme meters van Stedin en ik heb geen absurde of afwijkende meetwaarden.

In de zin van wat de Stedin meter meet aan actueel verbruik of teruglevering zie ik ook terug in de waardes van mn laadpaal app. en deze meet het met aparte stroomtrafo's dus niet via de p1 poort van de slimme meter.
Bedankt voor uw antwoord, je leest van alles namelijk.

Veel negatief en positief hoor je amper, want internet is vaak alleen negatief haha.

Ik hoef niet te vernieuwen, maar dacht dan is het vast gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

tattooboy1985 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

want internet is vaak alleen negatief haha.
Daar heb je eigenlijk je eigen antwoord al. Want er zal nooit iemand een positieve review plaatsen over iets als een meter voor je elektra. En klagen kunnen we met zijn allen heel erg goed.

Ik heb een woning uit 58, ook een slimme meter maar zie verder geen afwijkingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Luchtbakker op 03-08-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Luchtbakker schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Daar heb je eigenlijk je eigen antwoord al. Want er zal nooit iemand een positieve review plaatsen over iets als een meter voor je elektra. En klagen kunnen we met zijn allen heel erg goed.

Ik heb een woning uit 58, ook een slimme meter maar zie verder geen afwijkingen.
Klopt, maar misschien dat hier mensen zijn met goede ervaringen of eigen ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Luchtbakker schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Bedankt:) ook niet op het gasverbruik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:37
tattooboy1985 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:57:
[...]

Bedankt:) ook niet op het gasverbruik ?
Als je een afwijking hebt dan zijn er een paar mogelijkheden:
- verkeerde installatie. Is af en toe bij stroom voorgekomen, waardoor bijvoorbeeld de teruglevering van zonnepanelen als verbruik werd geregistreerd
- de nieuwe meter meet niet goed
- de oude meter meet niet goed

Met betrekking tot gas zal een eventuele afwijking voornamelijk komen door punt 3: je huidige meter meet te veel of te weinig.

Maar goed; gewoon gratis later vervangen. Straks vanaf 2027 moet iedereen toch een digitale meter hebben op opwekking en verbruik beiden los te registeren ipv Ferris meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
President schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Als je een afwijking hebt dan zijn er een paar mogelijkheden:
- verkeerde installatie. Is af en toe bij stroom voorgekomen, waardoor bijvoorbeeld de teruglevering van zonnepanelen als verbruik werd geregistreerd
- de nieuwe meter meet niet goed
- de oude meter meet niet goed

Met betrekking tot gas zal een eventuele afwijking voornamelijk komen door punt 3: je huidige meter meet te veel of te weinig.

Maar goed; gewoon gratis later vervangen. Straks vanaf 2027 moet iedereen toch een digitale meter hebben op opwekking en verbruik beiden los te registeren ipv Ferris meter
Top dank je wel, ik ga het dan ook gewoon laten uitvoeren in augustus:) dan heb ik het maar vast gehad:) en hoef ik niet meer de standen door te geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:36

dunklefaser

Point Of KnowReturn

tattooboy1985 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Top dank je wel, ik ga het dan ook gewoon laten uitvoeren in augustus:) dan heb ik het maar vast gehad:) en hoef ik niet meer de standen door te geven:)
Prima - trouwens bij het doorgeven van meterstanden werden/worden soms ook vouten gemaakt.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:16
@tattooboy1985 In jouw situatie zou ik gaan voor een slimme meter voor gas en vervanging van die voor stroom.
President schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:29:Straks vanaf 2027 moet iedereen toch een digitale meter hebben op opwekking en verbruik beiden los te registeren ipv Ferris meter
Maar dit klopt niet. Er is nog geen wet die dit per welke datum dan ook verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

President schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:29:
[...]
TS heeft al een slimme meter wordt gemeld ;)
Niet relevant hier dus.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:41

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Voor TS, huis 1960, slimme meter werkt perfect. Wil je ook zelf de verbruiken in de gaten houden, dan P1 meter en app regelen. Homewizard.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Truus01 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:01:
@tattooboy1985 In jouw situatie zou ik gaan voor een slimme meter voor gas en vervanging van die voor stroom.

[...]

Maar dit klopt niet. Er is nog geen wet die dit per welke datum dan ook verplicht.
Ik ga het doorzetten✌️dank je wel voor de reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:21:
Voor TS, huis 1960, slimme meter werkt perfect. Wil je ook zelf de verbruiken in de gaten houden, dan P1 meter en app regelen. Homewizard.
Thanks ga er gelijk morgen achteraan✌️👌
Pagina: 1