EPDM dak lekt en geen gehoor van de dakbedekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yfs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 09:24
Excuses voor de lange post maar ik ben ten einde raad:

Reeds 4 jaar hebben wij een EPDM dak door *knip* geplaatst waar wij het laatste jaar nu al 3 maar zichtbaar een redelijke hoeveelheid water binnen hebben. M’n eerste reactie was om te bellen naar de eigenaar van *knip* , hij gaf een hele lange uitleg over de waarschijnlijkheid van een gevellek door de unieke combinatie van heel veel regen en harde wind uit een bepaalde windrichting. Hij raadde me aan om met de tuinslag de gevel nat te spuiten om het zo te simuleren. Ik had geen enkele indicatie om te twijfelen aan z’n advies en deed wat hij me vertelde en contacteerde ook de Architect en de schrijnwerker. Zij kwamen beiden onmiddellijk ter plaatse om het probleem te bekijken. Beiden gaven ze aan dat het onwaarschijnlijk was dat het probleem bij de gevel was en dat ik toch best *knip* opnieuw contacteerde.

Maar de eigenaar van het bedrijf stelde me nogmaals gerust door te zeggen dat dit héél uitzonderlijk was die zich één keer om de 10 jaar voordeed. Maar toen we een tijd erna opnieuw water binnen hadden contacteerde maar hij bleef beweren dat het niet zijn probleem was en weigerde te komen, daarop begon ik heel hard aan te dringen. Toen er me plots in de namiddag iemand belde van *knip* met de vraag of ze de volgende ochtend konden langskomen was dit niet mogelijk voor ons gezien wij afspraken hadden op het werk. De persoon aan de telefoon beloofde me dat ze me gingen bellen met een nieuw tijdstip.

Tijdens het wachten bleef ik niet bij de pakken zitten en sprak nogmaals met de architect die in tegenstelling tot *knip* wel ter plaatse kwamen. Het leek ons een interessante piste om het water van ons zadeldak weg te leiden van ons plat dak via een afvoerbuis zodat daar bij hevige regen minder water op komt die voor problemen kan zorgen. Ik wilde afwachten of dit een oplossing was en liet *knip* dus weten dat ik niet langer verwachtte dat zij gingen komen voor ik nog eens kon vaststellen dat het na het afleiden van het water geen oplossing was.

Je kan het al raden, gisteren hadden we opnieuw na een hevige bui water op onze plafond die naar binnen stroomde. Ik contacteerde *knip* opnieuw met de vraag aub toch het probleem eens ter plaatste te komen bekijken wat ze tot nu toe nog altijd niet gedaan hebben. Tot nu toe ben ik altijd heel kalm gebleven en wilde ik ook via de verzekering *knip* nog niet in gebreke stellen gezien ik niet geloofde dat dit onze communicatie tussen *knip* en ons niet ten geode zou komen, maar nu hij vind dat ik moet stoppen met “lullen” en dat hij urgentere zaken heeft dan naar een dak komen kijken die in 4 jaar tijd 3 keer water binnen heeft.

Je kan je voorstellen dat ik bij iedere regenbui met een klein hartje kijk in ons plafond om te kijken of er geen water op staat. Ook op reis vertrekken doen we niet meer met een gerust gevoel. Ik wil dat dit probleem aangepakt wordt ook omdat ik bang ben dat dit voor schade gaat zorgen aan de dakconstructie of gaat beginnen schimmelen.

Mijn vraag is hoe deze community dit probleem zou aanpakken, ik ben een beetje ten einde raad en voel me volledig in de steek gelaten door *knip* het bedrijf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr2A8ujYkiJWSOloVu96CsTxuIs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0D78shuzrT0is3uFJmN41x1u.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6AusdNHrGXgOxDaMabwMbHQiZA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hgQAIkoRsqyYwhzWcIaRCxYz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_D1WSNIRuPhljGNmeADK9rl_A8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PnmeqNOizUq0l5C4ffrOEByS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiW5zDgeKmaTLYlxCafFQpIPCkU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fXMbIoOwYQgAon6pSaS5uMAo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvLiRiMg5KMm3LkQlrFgKZ8yEDo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U4pTxdmTFkAGQVgk1ldv2mG6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tKUV45vPrWpcg1G9L9tixsH9t4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TTXDWVDp28RUrLDxlmWYc5qz.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRns_YWNSRtNbe6N0mPwg68KxdM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4elnqLxLT151ot2uise1CVfD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVRRyFBEDLMZQ-QYDKZb5C_GICk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CvS9q9ER7rwGClaRY1GhFyuh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPzR8xaIwXc3j1gY2nEG7aXtaBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyVrEOf9axeUultFHOGkUkRe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door twain4me op 03-08-2024 22:25 . Reden: naming and shaming ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:59
Je bent ook (volledig) in de steek gelaten door de firma roof. Dus dat gevoel kan wel kloppen.
Direct contact opnemen met je rechtsbijstand en die het laten overnemen. Niet langer zelf nog energie in steken, het is nu tijd om de strijd door anderen te laten voeren aangezien de firma roof toch niet naar jou luistert. Dat laatste ligt overigens niet aan jou.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Niet erg netjes om gelijk het bedrijf te noemen.
Het is ook niet te beoordelen zonder foto's van de situatie.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Kunt u fotos posten ? van de situatie en het dak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
Rechtsbijstand. Een ander advies is er denk ik niet.
Evt je verzekering inschakelen maargoed lijkt me evident dat het met je dakbedekking te maken heeft die niet deugdelijk gekegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yfs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 09:24
edsandje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:26:
Niet erg netjes om gelijk het bedrijf te noemen.
Het is ook niet te beoordelen zonder foto's van de situatie.
Inderdaad ik begrijp dat het niet te beoordelen was zonder foto's. Jammer dat ik geen filmpjes kan opladen anders kon ik ook laten zien van waar het water komt. Dit zijn ook de foto's die ik doorstuurde naar de aannemer om hem te overtuigen om toch alstublieft eens de situatie te komen bekijken zonder het direct af te schuiven op een gevellek.

Normaal gezien zou ik ook *knip* de aannemer niet met de naam vernoemen. Maar gezien ik me zo in de steek gelaten voel en vol ongeloof zit dat een bedrijf zich zo gedraagt zit ik er niet mee in om de naam te delen. De figuurlijke druppel bij mij om ze met naam te vernoemen was toen hij zei dat hij m'n gelul beu was (omdat ik blijf aandringen dat hij of iemand van z'n werkmannen langskomt om hun werk te inspecteren).

Bovendien geeft hij letterlijk aan in z'n communicatie dat hij wel belangrijkere dingen te doen heeft dan een 3 keer een klein beetje water op bijna een jaar tijd. Hij weet heel goed dat het iedere keer gaat over meer dan een halve emmer water die door m'n plafond stroomt.

ik snap dat je teleurgesteld bent in het bedrijf, maar naming and shaming doen we hier niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 03-08-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:45
Rechtsbijstand of andere juridische hulp.

Ik weet niet hoe de regels in België zijn, maar dat wordt dan waarschijnlijk een ingebrekestelling en van daaruit verder.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:52
Het heeft geen zin meer m dit bedrijf zelf te vragen om te komen oplossen.
Juridische stappen zullen nodig zijn. Of de eer aan uzelf houden en een ander bedrijf vragen het op te lossen.
Dan is het klaar met het gezever en kunt u met gerust hart verder leven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Op de eerste foto staat de goot vol met water? Is dat altijd zo?
Je geeft aan dat het lekt bij hevige regen en/of veel wind, meestal zit het dan in een detail op het dak.
In dit geval de goot of het dakraam.
Wat mij opvalt is dat er erg weinig ruimte zit tussen het laagste punt van het raam en het sedum.
Kan het water wel snel genoeg weg? Zitten er voldoende afvoeren in het dak en ook voldoende afschot?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:30
Zelf recent dit meegemaakt (dak van nieuwe uitbouw wat uitzonderlijk eens lek gaf), ook eerst in der minne geprobeerd, bleef ook duren. Oorzaak was waterinsijpeling langs een aantal vijzen waar normaal bovenop nog EPDM had moeten komen maar wat niet meer kon door afwerking dakrand door ramenplaatser (architect had beter moeten sturen, dakdekker had dit moeten vlaggen als probleem).
Ik heb even de rechtsbijstand gebeld, en met hun advies een ingebrekestelling naar architect en dakdekker gestuurd, onafhankelijk van elkaar keuze gegeven om het volledig op hun kosten op te lossen of mij alle kosten te vergoeden om dit door anderen te laten doen (met vraag vooraf provisonaire betaling van een zeer ruime inschatting van de kosten; architect had in ervoor al offertes gevraagd en daar heb ik zo´n 30% bijgerekend). Ik gaf ze 14 dagen tijd, op aanraden van rechtsbijstand, dan ben je zeker dzt ze vlot in gang schieten. Vergeet niet op te lijsten welke contacten er zijn geweest.

Dan zijn beide partijen met hun verzekering langsgeweest, even bekeken, en dan rond de tafel. Ik heb wat gehamerd op ´ik ben leek en vertrouwde jullie om jullie job te doen´ en ´al die keren zijn jullie langsgeweest zonder oplossing´; beide verzekeringen waren meteen poeslief naar mij (want verdere stappen zou ik zonder moeite winnen). Even discussie over verdelen kosten, en dan papieren opstellen (dading).
Daarna nog even vuile truuk afgewend (architect vroeg of ik de opdracht wou geven aan de verschillende partijen: nee, jullie gingen alles regelen, zo snel mogelijk. Had ik opdracht gegeven, kwamen facturen bij mij vermoed ik.).

Al bij al viel dat best mee, even alles goed oplijsten en nette brief opstellen voor ingebrekestelling (je vind voorbeelden op internet) aan alle ´verdachten´ (architect als die aanstuurt, dakdekker, eventueel schrijnwerker of andere die aan dak of gevel hebben gewerkt). Dat triggert ze vlot om in beweging te komen, even samenzitten en bespreken, en laat ze dan maar onderling uitvechten wie betaalt. Vraag ook even na bij je verzekeraar of die lekdetectie kan doen ofzo, of wat die kunnen betekenen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1