Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludopoot
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11-2024
TP-link M7650 gekocht, KPN unlimited data abonnement afgesloten vervolgens doet de MiFi router het op het ene apparaat wel en mijn telefoon (OnePlus 8 iN2013, OxygenOS 13.1) niet.

Met KPN bellen helpt ook niet "wel de simkaart in het apparat steken" en "het wachtwoord staat achterop".

Wat ik heb geprobeerd:
De router aan en uit zetten
Mijn telefoon aan en uit zetten
Ik zet mijn telefoon op vliegtuigmodus en probeer vervolgens verbinding te maken met wifi
Het netwerk vergeten en het wachtwoord opnieuw invoeren
Netwerkinstellingen resetten MiFi
Telefoon opnieuw opstarten in de veilige modus

Ook heb ik DNS 1 op 1.1.1.1 geprobeerd, maar doet ook niets.

Moet ik een andere DNS of iP instellen?

Beste antwoord (via rens-br op 06-11-2024 14:35)

• ludopoot
@Truus01 best makkelijk eigenlijk.

De oplossing voor het verbinden van de Android telefoon was het aanmaken van een nieuw profiel op de Mifi router van TP-Link.

Log in: https://tplinkmifi.net/ > settings > Dial-up Settings > En dan nieuw Profile aanmaken: willekeurige naam aanmaken, PDP Type: IPv4, APN Type: Dynamic en save!

Hier is de handleiding: https://static.tp-link.co...114/M7650(EU)_V1.1_UG.pdf

Ik haal nu om 8 uur savonds Download Mbps 26.12 / Upload Mbps 13.22 met 2/4 signaal sterkte op de Mifi (maar zit al op de extra bundel omdat ik toevallig vandaag eens een keer de dagbundel op heb gemaakt.)

Al dat gemiep over een simkaart met een 097 nummer slaat nergens op. Althans niet meer bij KPN, heb meerdere malen contact gehaden dit was allemaal prima, werkt nu ook dus 06 is geen probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:41

GrtA

TEH

Je telefoon ziet de Mifi wel? Welk IP-adres krijgt je telefoon van de MiFi? En weet je zeker dat de apparaat dat wel werkt ook echt via de MiFi verbinding krijgt?

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

Je zegt "op het ene apparaat wel". Wat is dat dan voor apparaat? En werkte dat direct op dezelfde manier als je de OnePuls probeert?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 17:12

sus

is druk :+

Zeg niet dat dit bij jou aan de orde is, maar wie weet:

Ik heb recent iemand in de winkel gehad met eenzelfde issue; telefoon ging prima op wifi, kreeg een valide IP adres, maar kon niet op internet. Bleek een (vergeten) VPN profiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludopoot
Het apparaat dat wel werkt zijn een laptop en een iPhone. Die werkten direct zoals je zou verwachten.

Ik heb nooit een VPN op mijn mobiel gehad, dus neem aan dat hier niets mis mee kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 10:14
Ik lees in de handleiding dat voor het WiFi-netwerk een band geselecteerd moet worden. Dus 2,4 Ghz of 5 Ghz. Dus staat daar alles goed in?

Telefoon of laptop op "Vliegtuigmodus" betekent dat alles uitgaat ook de WiFi van het apparaat. Je zou dus alleen "WiFi" aan hoeven te zetten en dan 3G/4G / 5G-data uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:31
ludopoot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:02:
Het apparaat dat wel werkt zijn een laptop en een iPhone. Die werkten direct zoals je zou verwachten.

Ik heb nooit een VPN op mijn mobiel gehad, dus neem aan dat hier niets mis mee kan zijn.
Ik had ook zoiets, wat bij mij geholpen heeft is de instelling APN-protocol: IPv4/IPv6 heb gewijzigd in IPv4.
Misschien dat zoiets bij jou ook kan en dat dat ook voor jou werkt.
(Als het probleem niet al verholpen was. Als dat zou is, wat was jouw oplossing? )

Oh en als ik vragen mag, hoe zijn bij jou de snelheden? Wat krijg jij gemiddeld op 'n speedtest?

[ Voor 15% gewijzigd door Truus01 op 31-10-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je hebt waarschijnlijk een simkaart met een 06 nummer in de router zitten.

Dit is al sinds 2017 niet meer toegestaan en moeten de providers dan ook blokkeren.
Alleen apparaten die met native IPv6 kunnen omgaan zullen nu (nog) werken.

Voor gebruik in een router moet een simkaart met een 097 nummer gebruikt worden.

Dat is o.a. op de website van de ACM en op de website van KPN zelf ook terug te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door fordrwd4ever op 01-11-2024 11:44 ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ludopoot
@Truus01 best makkelijk eigenlijk.

De oplossing voor het verbinden van de Android telefoon was het aanmaken van een nieuw profiel op de Mifi router van TP-Link.

Log in: https://tplinkmifi.net/ > settings > Dial-up Settings > En dan nieuw Profile aanmaken: willekeurige naam aanmaken, PDP Type: IPv4, APN Type: Dynamic en save!

Hier is de handleiding: https://static.tp-link.co...114/M7650(EU)_V1.1_UG.pdf

Ik haal nu om 8 uur savonds Download Mbps 26.12 / Upload Mbps 13.22 met 2/4 signaal sterkte op de Mifi (maar zit al op de extra bundel omdat ik toevallig vandaag eens een keer de dagbundel op heb gemaakt.)

Al dat gemiep over een simkaart met een 097 nummer slaat nergens op. Althans niet meer bij KPN, heb meerdere malen contact gehaden dit was allemaal prima, werkt nu ook dus 06 is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ludopoot schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:58:

*knip*. Dit is niet constructief.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 06-11-2024 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludopoot
*knip*. Een TR is voldoende, je hoeft dit dan vervolgens niet in het topic te vermelden.

Als je even goed leest zie je dat ik met KPN heb gebeld en vastgesteld is dat een 06 juist is. Daarnaast leg ik ook uit hoe ik het probleem heb opgelost (waarvan het 06 nummer geen rol speelde).

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 06-11-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludopoot
Binnen mijn bundel een speedtest gedaan: Download Mbps 39.16 / Upload Mbps 8.54. Aardig goed voor een Mifi apparaatje..

@Truus01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:31
Lijkt erop dat we het ongeveer hetzelfde opgelost hebben.
En inderdaad ook hetzelfde hebben bij KPN, ik had ook gevraagd of ik zo'n 097-nummer kon krijgen, maar dat kon alleen zakelijk. Dus prima.

Bedankt voor je terugkoppeling, ook van de snelheden.
Pagina: 1