Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans10
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-05 14:29
Probleem is dat ik geen ABNA kaart kan toevoegen in mijn wallet op mijn Galaxy Watch Ultra.

Op mijn Galaxy 4 was het geen probleem. ABN kan mij hierin niet verder helpen. Werd gezegd dat ik kontact moest opnemen met Google.Dat heb ik gedaan en kreeg dit als antwoord.
Ik verzoek u contact op te nemen met de bank en deze te vragen een nieuw tokenisatieverzoek in te dienen door eventuele oude goedkeuringen te verwijderen.
Nadat u tokenisatie heeft genoemd, weet de bank die de kaart heeft uitgegeven precies welke actie moet worden ondernomen om u hierbij te helpen..
Ik wordt hier niet veel wijzer van engeen idee wat er wordt bedoeld. 8)

Heeft iemand misschien een oplossing om dit wel te kunnen bewerkstelligen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weet niet of hier hetzelfde probleem optreedt als bij de Galaxy Watch4 in het begin. Toen moest ik eerst op de telefoon alle kaarten verwijderen en daarna kon ik deze pas toevoegen op het horloge (en vervolgens weer op de telefoon).
Google suggereert dat de bank dit voor je zou moeten doen begrijp ik uit de reactie. Hierbij worden de passen uit elk apparaat verwijderd (ook oude die misschien al eens gereset/verkocht/weggedaan hebt).

Verder zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans10
Dank voor je reactie Gismo. Ik heb echt al vanalles gedaan gereset, wallet verwijderd en opnieuw ingesteld.Op mijn oude telefoon de wallet verwijderd. ABN zegt dat alles correct is. Kan weliwaas wel normaal betalen met mijn telefoon S22 Ultra.Dus eigenlijk ben ik helemaal schoon begonnen. Maar als ik zo de reviews lees is dit toch een aardig probleem. Ik heb nog nergens gelezen dat iemand er geen probleem mee heeft.Wel jammer tis een top stoer horloge, dat wel maar je kunt er niet mee betalen. ING werkt volgens mij ook niet meer op de wallet. Vind dit wel een gemis. nogmaals dank voor je reactie Gismo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 08:12
Galaxy watch is een wearable en ik denk dat de bank die niet ondersteunt ik zie alleen drie Garmin horloges staan en Fitbit ook drie staan die ondersteunt worden.
Had zelf via de bank een sleutelhanger wearable gekocht waar je mee kon betalen daarvan is de ondersteuning ook gestopt.

In ieder geval moet je eerst de wearable aan je betaalrekening koppelen in de app op je telefoon eenmaal gekoppeld moet het gewoon werken in de wallet.

[ Voor 21% gewijzigd door aart44 op 03-08-2024 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:31
Kijk even in je abn app. Hierin vindt je de profiel, betaalpassen en wearables, beheer wearables de informatie voor bijvoorbeeld het kaartnummer van je pas. Ik maakte zelf de fout door mijn pasnummer bij kaartnummer in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans10
Dank Werner voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans10
Nog steeds een hardnekkig probleem. Nog steeds niet opgelost. ABN-AMRO doet er van alles aan om het te verhelpen, dat is zeker klasse. De ULTRA voldoet aan alle eisen maar komt niet door veiligheids eisen van de bank. NFC alle update van de wallet, etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans10
Ik heb een hardnekkig probleem om mijn ABN-AMRO kaart toe te voegen aan mijn Galaxy watch ULTRA.  ABN-AMRO doet er van alles aan om het te verhelpen, dat is zeker klasse. De ULTRA voldoet aan alle eisen maar komt niet door veiligheids eisen van de bank. NFC alle updates van de wallet, etc.etc alles gedaan. Op mijn Watch 4 classic was en is het geen probleem dat functioneerd. Ik heb alles verwijder op Mijn Galaxy watch 4 classic. Kan zijn dat de ULTRA geen  Nederlandse goedkeuring heeft. Modelnaam is SM-L705F en ik heb vernomen dat er bij andere ULTRA watch horloges er wat meer letters achter aanhangen. Misschien is dat het probleem. Wie weet het antwoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

MartNL

Het lukt mij niet om mijn sns toe te voegen. Mijn Abn heb ik wel kunnen toevoegen op mij watch Ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans10
Het is gelukt, kan de wallet op mijn Galaxy Ultra weer gebruiken. Weliswaar met een ander horloge. KPN heeft mij perfect geholpen door het horloge weer in te nemen en mij een ander toe te sturen. Super mooie service KPN. Ook Mees van de ABN-AMRO klantenservice heeft mij zéér goed geholpen, hij was degene die er achter kwam dat mijn toestel wellicht niet geschikt was voor de Nederlandse markt wat later door Samsung werd bevestigd. In ieder geval ben er weer blij mee, kan er weer mee betalen. Super top stoer horloge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyD
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-05 18:29
Wat ik gehoord heb is dat het te maken zou kunnen hebben als je een nieuwe ABN Amro betaalpas hebt ontvangen waar op de achterkant "Debit" staat. Oude kaarten schijnen wel te kunnen worden toegevoegd aan de Watch Ultra. Op de website van de ABN staat een uitgebreid stuk geschreven over de nieuwe Debit kaart.

Van de ABN AMRO website "Steeds meer consumenten, ook in Nederland, krijgen een betaalpas van het merk Debit Mastercard of Visa Debit in plaats van Maestro of V PAY."

Heeft iedereen die hier problemen ondervindt een Debit kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyD
Vraag over SM-L705F: Als je de achterkant van de doos kijkt waarin je Galaxy Watch Ultra bij aankoop zat, dan kan je ziet voor welke landen de Watch allemaal geschikt is (verkocht wordt). Als daar NL bijstaat dan is je Galaxy Watch Ultra gewoon geschikt voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyD
@ Frans10: hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen om als nog je kaart te koppelen? Heb jij dan een oude of nieuwe (Debit) kaart van de ABN AMRO? Met jou ervaring zou je andere hier en op andere forums goed kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijs0708
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-10-2024
hallo,
de galaxy watch ultra gebruikt Google pay wear.
niet alle type kaarten zijn ondersteund door Google en sommige banken niet eens.
dit is de link van alle kaarten/banken die ondersteund worden:

https://support.google.co...d=15566210940914681430-EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyD
Dank thijs0708.

Er staat in dat de ABN AMRO (nieuwe) Debit kaart ondersteund wordt, zou dus moeten werken.
Dit klopt wel voor Google Pay op je telefoon, maar niet voor een Galaxy Watch.

Heb ook telefonisch contact gehad met ABN AMRO, maar zij zien het niet kunnen toevoegen van een Galaxy Watch i.c.m. met hun nieuwe Debit kaart niet als een probleem omdat ze niet genoeg klachten hierover ontvangen.

Hang al meer dan een uur in de chat, maar dat schiet ook niet op. Krijg advies dat ik de app opnieuw moet installeren, terwijl ik al meerdere keren heb uitgelegd dat het ook Online (via internetbankieren) niet klopt.

Kleine update: ABN AMRO maakt ondersteund gemaakt tussen Wearable als in: Fitbit en Garmin en Watches zoals Apple en Android. Wees hier duidelijk in want de medewerker vraag maar steeds of mijn horloge er tussen staat bij de Wearables, maar volgens hun eigen definitie is een Watch geen Wearable :*)

[ Voor 16% gewijzigd door JohnnyD op 24-09-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyD
update: Na 3 uur in de chat gehangen te hebben met ABN AMRO is het eindresultaat: U moet maar met Google support contact opnemen wat wij weten het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyD
Net even een test gedaan met een Galaxy Watch6, met dezelfde Samsung telefoon en zelfde ABN AMRO betaalkaart; Maestro, Debit kaart (Rode/Blauwe bolletje). Deze kan ik zonder problemen installeren op de Watch6, maar dus niet op de Watch Ultra.

Dit geldt overigens ook voor de Debit Visa kaart van Wise; kan wel op de Watch6 geinstalleerd worden, maar niet op de Ultra.

Net nog even met de ABN in de chat gehangen, nu met een vriendelijke dame die gelijk wist waar ik het over had omdat ze zelf ook een Galaxy Ultra heeft, en tegen hetzelfde probleem aanloopt dat ze haar ABN pas niet geinstalleerd krijgt. E.e.a. is in onderzoek bij de ABN wist ze te vertellen.
Pagina: 1