(QD)-Oled beeldscherm schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
hi,

Ik heb recent een ASUS ROG Swift OLED PG32UCDM waarbij ik bij het verplaatsen kennelijk een mooie vingerafdruk heb achtergelaten.
Graag zou ik het scherm schoon willen maken; hoe kan ik dit het beste doen zonder mijn dure scherm te beschadigen?
Online lees ik microfiber cloth + (distilled) water; is Nederlands kraanwater ook goed? Op de samsung site lees ik iets over 70% ethanol; raden jullie dit aan?
Specifieke microfiber cloth - zo ja; welke? Of kan ik die gewoon bij de action kopen?
Ik lees dat screen cleaner producten niet aan te raden zijn. Klopt dit?
Nog ergens waar ik rekening mee moet houden omdat het een qd-oled glossy scherm is?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een heel zacht doekje (micro fiber is goed maar neemt slecht vocht op), nat maken met een druppeltje afwasmiddel en zachte draaiende bewegingen. Dan veeg je het zo weg.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:52
Zowel lg als Samsung geven aan met een droge microvezel doek.

https://www.lg.com/nl/lg-...k-je-een-tv-scherm-schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:16
ik gebruik gewoon een microfiber doek van de Action en glas reiniger van de jumbo werkt perfect en streep vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 15:45
Ik heb onlangs een nieuwe QD Oled tv gekocht (Samsung) en de verkoper adviseerde om wondersponsjes te gebruiken (Action/Kruidvat/...). Met een klein beetje water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Afwasmiddel sec uit de fles wordt plakkerig en wrijf je lastig weg, @DukeBox of bedoel je een druppel in water?

@eelcootjuh Wondersponsjes zijn bedoeld voor voegen, tegels, badkamers en toiletten.

Microfiber van Action is goed bruikbaar.

@Scyke
Mijn recept in de afgelopen vijfentwintig jaren voor kunststof schermen:
Twee microfiber doekjes, een oplossing van een drup afwasmiddel in een kopje water.
Een van de doekjes om zacht te drogen, de ander door een lichte dep in het water bevochtigen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niet te moeilijk denken, even met een microvezel doekje en even ertegenaan “hijgen” voor wat vocht. Wrijf je het zo zachtjes weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik bedoel een druppel afwasmiddel op een vochtig doekje. Dan een paar keer dubbelvouwen zodat het concentraat wat verdeeld is in het doekje en dan daarmee 'poetsen'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:32:
Niet te moeilijk denken, even met een microvezel doekje en even ertegenaan “hijgen” voor wat vocht. Wrijf je het zo zachtjes weg.
Ja dit.. ik ga altijd voor een tshirt en warme adem, vingerafdruk is zo weggepoetst :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
Dank voor alle adviezen.
Heb nu een microvezel doekje en een klein beetje water gebruikt op het doekje.
Merk dat de vlek redelijk weg is; alleen met een zaklamp op het scherm, zie ik hem nog.
Voor nu even voldoende; als het me toch ergert, dan ga ik afwasmiddel pogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:13
bumtroll schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:38:
ik gebruik gewoon een microfiber doek van de Action en glas reiniger van de jumbo werkt perfect en streep vrij.
Glasreiniger zit amoniak in. Dat kan soms slecht uitwerken op coatings van beeldschermen. Zou niet mijn eerste keuze zijn....
Pagina: 1