Apple Pay payment denied in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 22:45
Apple Pay payment denied in Duitsland. :N De gewone bankkaart werkt vervolgens wel. Hoe kan dat?
...

iOS 17.5.1 met iPhone 13
...

Bij de buurman, restaurant lukte dit een uur eerder wel.
...

Beste antwoord (via DefaultError op 04-08-2024 11:44)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Duitsland is bekend om zijn Bar geld en dus Cash is king buiten de supermarkt/pompstation en hotel.

Ben nu in Oostenrijk en eigenlijk komt er nu een beetje schot in Mit Carte bitt. Ben deze vakantie nog niet tegen gekomen dat ze "pin" storing hebben. Of Bar only.

Nederlandse pin/kaart acceptatie is echt een uitzondering binnen Europa.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Wat voor betaalkaarten gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt meestal veroorzaakt door (verouderde) betaalautomaten waarbij de leverancier (nog) geen geldig contract heeft met de betaalprovider welke Applepay op jouw device ondersteund. Maak je vaak mee met nieuwe devices (i.e. Apple Watches) op het moment dat ze net gereleased zijn.

Is dus niet iets waar jij iets aan kunt doen, moet door de eigenaar van die betaalterminal in combinatie met zijn leverancier opgelost gaan worden middels een softwareupdate van die terminal + de bijbehorende back-end. Dat is helaas allemaal niet gratis voor de eigenaar van zo'n betaalautomaat / terminal.

M'n AWU-1 wordt op veel plekken buiten NL, maar ook in NL bij kleinere zaakjes, nog steeds niet geäccepteerd terwijl dat ding inmiddels ook al weer bijna twee jaar oud is :(

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 03-08-2024 10:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het kan zomaar zijn dat je ING-pas in Apple Pay een ander type kaart is dan je bankpas. Als de winkelier die niet accepteert, dan doet ie het niet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Je doet je naam wel eer aan. Hier kunnen we niks mee. Is het een Maestro, VPay of MasterCard?

In Duitsland zijn er ook merchants die alleen Girocard accepteren en dan kun je niet met de bovenstaande schemes betalen. Dus ook niet via Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Vpay is het en m’n naam is een geuzennaam😉. Vanmiddag kon ik wel betalen. Het lijkt op een foef. Gebeurde vorig jaar in België ook, en wilde ze een dubbele betaling triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Dit is pas de tweede keer sinds jaren, en altijd met vakantie. Ze hanteren allerlei prijzen trouwens, en er valt geen pijl op te trekken.

Zo aardig als het lijkt op het eerste gezicht, valt mij op dat je bij iets aan onderzoek er allerlei prijs verhullingen zijn. Op de hotspot is de prijs bijna een keer zo duur € 100,- per dag. Vragen om een prijslijst kan niet tenzij je een iets huurt. Dan laten ze wel een prijslijst zien. Eenmaal iets gehuurd krijg je dus een fixe korting. Die krijg je bij een automaat niet. Koppel verkoop kom ik achter, en daar maak ik geen vrienden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 19:56
In Duitsland is niet overal ondersteuning voor vpay (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Het ene moment wel en een uur later weer niet. De volgende dag weer wel. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Het lijkt eenvoudig te storen zijn. Dat bleek vorig jaar. Had ik betaald en moest ik ook cash afrekenen. Bleek een ‘kortstondige’ storing.
De volgende dag verhaal halen en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
M’n grootste bezorgdheid is als ik drie keer een betaling niet tot stand breng wat de gevolgen zijn. Volgt er een stornering? Kan dit technisch. De derde keer heb ik met mijn bankkaart betaald.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Duitsland is bekend om zijn Bar geld en dus Cash is king buiten de supermarkt/pompstation en hotel.

Ben nu in Oostenrijk en eigenlijk komt er nu een beetje schot in Mit Carte bitt. Ben deze vakantie nog niet tegen gekomen dat ze "pin" storing hebben. Of Bar only.

Nederlandse pin/kaart acceptatie is echt een uitzondering binnen Europa.
Pagina: 1