Abit KG7

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
Aangezien ik me Asus A7M zat ben, en hem voor een mooie prijs kan verkopen. Ben ik van plan om de Abit KG7 te kopen. Nou lees ik allerlei dingen over het dan wel niet reg.geheugen moeten hebben (jaja, heb dus de search gebruikt). Ik heb hier 2 stikkies van Crucial (pc2100), en ik wil er nog 2 stikkies bijkopen. Aangezien ik nogal een 3dmax en photosoep gek ban, en alles tegelijk wil gebruiken ook. Noem me gek, maar ff geen geflame over het switchen van borden en de hoev. mem..

De vraag is dus eigenlijk ofdat die 4 stikkies van Crucial (pc2100) gaat slikken, aangezien het geen reg.mem is.

[edit] wil dus niet weer een miskoop doen. Aangezien ik bij de asus A7M niet wist dat de multiplier niet ingesteld kan worden.. Ik was namelijk 1 van de allereerste met het bordje, en er waren nog geen goede reviews.

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
Dit lees ik net bij Tom:
The Abit board is one of the best performers. There were no stability issues during the tests. Of course I wanted to know if the board is able to run reliable with four DDR DIMMs. I used two different pairs of 128 MB modules. Each of them would run reliable even with CL2, but all four require the timings to be set to CL 2.5.
Dit is dus niet fijn, ik wil wel alle 4 me dimm'etjes op cas 2 kunnen draaien. Kan dat??? Zullen vast wel mensen zij met ervaring.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Geen ervaring, maar ik leg even de klemtoon:
I used two different pairs
MAW als je exact hetzelfde geheugen gebruikt, loop je een goeie kans dat het op CAS2 kan draaien.

Was getekend, enz. | specs

• BenJoep
Op dinsdag 11 september 2001 13:17 schreef Kris2904 het volgende:
Geen ervaring, maar ik leg even de klemtoon:
[..]

MAW als je exact hetzelfde geheugen gebruikt, loop je een goeie kans dat het op CAS2 kan draaien.
Das wel een idee. Maar zit toch nog met dat registerd mem. Moet dat nou, of nie?? :?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 13:20 schreef Genotix het volgende:

[..]

Das wel een idee. Maar zit toch nog met dat registerd mem. Moet dat nou, of nie?? :?
In de gewone versie volgens mij wel, omdat de chipset niet standaard 4 dimms ondersteund. Abit heeft een of ander trucje uitgehaald dat het wel kan. Ik weet het alleen niet zeker.

• BenJoep
Op dinsdag 11 september 2001 13:25 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

In de gewone versie volgens mij wel, omdat de chipset niet standaard 4 dimms ondersteund. Abit heeft een of ander trucje uitgehaald dat het wel kan. Ik weet het alleen niet zeker.
Weet iemand het wel zeker?? :? Want ik heb geen zin om weer geld uit te geven aan iets dat het dan niet gaat doen.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Lees hier de eerste alinea nog eens :)

http://www.tweakers.net/nieuws/17669?highlight=zonder

• BenJoep
Op dinsdag 11 september 2001 13:32 schreef Kris2904 het volgende:
Lees hier de eerste alinea nog eens :)

http://www.tweakers.net/nieuws/17669?highlight=zonder
Tanx weten we dat ook weer. :) :+

Dan word het dit bordje.. Jamjam kan niet wachten.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

* silentsnow gaat ook een Abitje KG7(misschien met raid) kopen :9

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BenJoep
Geen onboard raid voor mij, is alleen maar goed voor Sisoft :) :+ . En ik vind die raid wel op een erg rare plek zitten op dat ding.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ja, dat is de nieuwste trend in moboland. Ik vind het ook niks :(

• BenJoep
Op dinsdag 11 september 2001 13:48 schreef Kris2904 het volgende:
Ja, dat is de nieuwste trend in moboland. Ik vind het ook niks :(
Zijn altijd van die namaak raid dingen, ze werken wel. Maar geef mij dan maar een echt raid systeem, als je er dan toch aan begint. Doe dan maar meteen scsi. >:)

Maareh die Pci-ide-raid kaarten zijn naar mijn mening ook een stuk beter. Dus als ik nog een keer aan raid ga denken dan word het gewoon een kaart en niet onboard.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Waarom doen ze dat dan :).. Ik heb zelf kt7a-raid :P Maar hier bij zit ie gewoon naast je ide 1&2 poorten waarom doen ze in vredesnaam die dingen op zo'n beroerde plaats :+

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ik ben wel benieuwd naar je ervaringen ...

heb zelf ook een kg7-raid (de raid&fdd aansluitingen zitten idd ERRUG KUT!)

heb zelf nu maar 2xDDR erin zitten, maar denk ondertussen al wel aan een upgrade :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• MagicTempest
  • Laatst online: 21-08 12:37
Ik heb hem ook, zie sig, en zoals iedereen zegt zitten de raid en fdd controlers op een best irritante plek. Nu kreeg ik wel een verlengde fdd cable erbij, maar geen verlengde ide kabels.

Zelf vindt ik dat hij voor de rest lekker werkt, maar ik weet niet of hij 4 dimms pakt zonder dat het registered is. In het boekje staat namelijk wel dat je registered geheugen moet gebruiken.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik zal zo snel mogelijk testen of het werkt met 4 256MB PC2100 Crucial DIMM's. Het wordt wel morgen voordat ik kan zeggen hoe het ging.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• AVL

AVL

OHMSS

OK, hier de resultaten van wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Alles is getest met Crucial 256MB CAS2.5 PC2100 reepjes.

Let op: gewijzigd

4 unbuffered (niet registered) DIMMs werkt wel :), maar is bij de geheugensettings die ik normaal gebruik (140MHz FSB / CAS2 / geheugensettings op Turbo) niet te starten. De enige manier om dit op te lossen, is om terug te schakelen naar CAS2.5 en de geheugensettings op Normal te zetten. De geheugenperformance daalt hierdoor gigantisch.

Dusseh.. Toch maar registered kopen dan?

• BenJoep
Op donderdag 13 september 2001 00:12 schreef AVL het volgende:
OK, hier de resultaten van wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Alles is getest met Crucial 256MB CAS2.5 PC2100 reepjes.

4 unbuffered (niet registered) DIMMs werkt niet :(. De computer start niet op, en geeft piepjes die aangeven dat het geheugen niet goed werkt. Dit heb ik met verschillende DIMMs geprobeerd, dus het is niet zo dat één van de DIMMs toevallig kapot is :).

3 unbuffered DIMMs werkt wel, maar is bij de geheugensettings die ik normaal gebruik (140MHz FSB / CAS2 / geheugensettings op Turbo) extreem onstabiel. De enige manier om dit op te lossen, is om terug te schakelen naar CAS2.5 en de geheugensettings op Normal te zetten. De geheugenperformance daalt hierdoor gigantisch.

Dusseh.. Toch maar registered kopen dan?
gvd :(

• AVL

AVL

OHMSS

Update: Het systeem is met 3 DIMMs nog steeds niet stabiel. SiSoft Sandra benchmarks laten de computer crashen. Het enige wat ik nog kon doen, was de FSB verlagen naar de normale snelheid (133MHz). Nu lijkt het allemaal redelijk te werken; heb net een paar keer de Sandra benchmark gedraaid, nog geen vastlopers gehad.

Het lijkt er dus op dat je overclocken - of een snel geheugensysteem überhaupt - kunt vergeten als je 3 DIMMs gebruikt.

• BenJoep
Ik kan trouwens maar weinig reg mem vinden.. Misschien nog tips.

• AVL

AVL

OHMSS

Op donderdag 13 september 2001 00:28 schreef Genotix het volgende:
Ik kan trouwens maar weinig reg mem vinden.. Misschien nog tips.
http://www.crucial.com/UK/store/PartSpecs.asp?imodule=CT3272Y265

• BenJoep
Wat is nou eigenlijk het verschil???

• AVL

AVL

OHMSS

Op donderdag 13 september 2001 00:36 schreef Genotix het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil???
http://www.corsairmicro.com/main/trg-reg.html

(ik blijf links geven hier.. :P)

• BenJoep
Aangezien ik hier hele leuke dingen zie, maar niet heus.. Ga ik denk ik dan toch maar voor de Asus A7V266. Zijn dan maar 3 bankjes maar die gaan tenminste werken. Heb hier namelijk al 2 dimm'etjes liggen van crucial, en die zijn dus niet registered. Dus wil het eigenlijk hierbij houden. En dan later nog is ram erbij gooien.

Zijn er nog slechte dingen van de A7V266 die ik moet weten??

• AVL

AVL

OHMSS

Op donderdag 13 september 2001 00:50 schreef Genotix het volgende:
Aangezien ik hier hele leuke dingen zie, maar niet heus.. Ga ik denk ik dan toch maar voor de Asus A7V266. Zijn dan maar 3 bankjes maar die gaan tenminste werken. Heb hier namelijk al 2 dimm'etjes liggen van crucial, en die zijn dus niet registered. Dus wil het eigenlijk hierbij houden. En dan later nog is ram erbij gooien.

Zijn er nog slechte dingen van de A7V266 die ik moet weten??
Ik zou wachten op de KT266A chipset... Je hebt toch nog wel een paar weekjes geduld?

• BenJoep
Op donderdag 13 september 2001 00:54 schreef AVL het volgende:

[..]

Ik zou wachten op de KT266A chipset... Je hebt toch nog wel een paar weekjes geduld?
Zit nu net me order van me Abit te cancellen. >:) Zullen ze niet kick vinden.

• AVL

AVL

OHMSS

Update:

4 DIMMs werkt nu wel. Op de zo conservatief mogelijke settings (133MHz / CAS2.5 / Normal) worden alle 1024MB geteld en lijkt het systeem stabiel te werken. Voor de duidelijkheid heb ik m'n reactie hierboven ook even aangepast. Wat blijft, is dat de geheugenperformance hierdoor erg gedaald is.

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

helemaal mee eens. waarom de kg7 kopen als er in een paar weken al een groot broertje aankomt kr7

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• BenJoep
Op donderdag 13 september 2001 14:01 schreef vincentdeboer het volgende:
helemaal mee eens. waarom de kg7 kopen als er in een paar weken al een groot broertje aankomt kr7
Naar die kr 7 zit ik ook naar uit te kijken, dus daar wacht ik op. Ik hoop dat het nu wel gaat werken met die 4dimm's want anders dan zie ik het nut er eigenlijk niet van in.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op donderdag 13 september 2001 14:01 schreef vincentdeboer het volgende:
paar weken? volgens mij gaat het nog wel iets langer duren. en dan weet je nog niks van dit bord, of het stabiel is of niet.
je kan wel blijven w8ten, want binnenkort krijg je ook de n-force chipset die nog sneller moet zijn en zo kan je maar doorgaan. en dat beetje extra snelheid ga je echt niet merken. misschien wel de in benchmarks, maar niet in reallife als je fps tellertje uitstaat.

ik heb een kg7-raid en ik vind hem heerlijk stabiel :9
ben alleen niet te spreken over die $%^@^% highpoint controller maar ze zijn er ook zonder raid ;) en er komt vast wel een bios/driver update.

• BenJoep
Op donderdag 13 september 2001 18:28 schreef weareborg het volgende:

[..]

paar weken? volgens mij gaat het nog wel iets langer duren. en dan weet je nog niks van dit bord, of het stabiel is of niet.
je kan wel blijven w8ten, want binnenkort krijg je ook de n-force chipset die nog sneller moet zijn en zo kan je maar doorgaan. en dat beetje extra snelheid ga je echt niet merken. misschien wel de in benchmarks, maar niet in reallife als je fps tellertje uitstaat.

ik heb een kg7-raid en ik vind hem heerlijk stabiel :9
ben alleen niet te spreken over die $%^@^% highpoint controller maar ze zijn er ook zonder raid ;) en er komt vast wel een bios/driver update.
Het gaat hier dus niet zozeer om de snelheid, maar meer om de 4 mem bankjes die niet goed werken op dat bord, anders had ik hem gewoon besteld.

• AVL

AVL

OHMSS

Update:

Na wat rondspelen met settings werkt nu 4x256MB wél op een goede snelheid (op 133MHz, CAS2, Turbo). Misschien toch nog interessant om te weten voor sommigen :). Het gaat dus om 4x Crucial 256MB PC2100 CAS2.5 unbuffered DIMMs.

Performance (Sandra mem bench) is goed, ook met 4 DIMMs:
Afbeeldingslocatie: http://www.piwebs.com/temp/sandra.png

• BenJoep
Op vrijdag 14 september 2001 19:12 schreef AVL het volgende:
Update:

Na wat rondspelen met settings werkt nu 4x256MB wél op een goede snelheid (op 133MHz, CAS2, Turbo). Misschien toch nog interessant om te weten voor sommigen :). Het gaat dus om 4x Crucial 256MB PC2100 CAS2.5 unbuffered DIMMs.

Performance (Sandra mem bench) is goed, ook met 4 DIMMs:
[afbeelding]
Vind het nog niet bijster hoog hor.

• AVL

AVL

OHMSS

Op vrijdag 14 september 2001 19:54 schreef Genotix het volgende:

[..]

Vind het nog niet bijster hoog hor.
Meer DIMMs in je systeem maakt over het algemeen de memory performance niet beter, maar slechter. Dat je dan meer geheugen hebt, is iets anders.

• BenJoep
Op vrijdag 14 september 2001 19:58 schreef AVL het volgende:

[..]

Meer DIMMs in je systeem maakt over het algemeen de memory performance niet beter, maar slechter. Dat je dan meer geheugen hebt, is iets anders.
Das waar, maarjah ach. Heb hem nu al gecanseld en wacht dus nog ff. Want die VIA chipset gaat denk ik nog wel goed worden. En ook ondersteuning voor inelkgeval 3 a 4 dimm's.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op vrijdag 14 september 2001 19:58 schreef AVL het volgende:

[..]

Hoewel het geen fluit uit mag maken, ben ik er onlangs achter gekomen dat 4 DIMM's in mijn bak zelfs een significant bétere performance laten zien (een middagje met DIMM's spelen). Niet dat het merkbaar is overigens. Zal ongetwijfeld met de goede 'open page policy' van m'n chipset te maken hebben (meer banken = meer mogelijke open pages, en dat zie je juist in zo'n eenzijdige streamachtige bench als Sisoft terug, althans da's hoe ik het verklaar).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1