Beste klussers,
Graag kreeg ik even jullie fantastische input op mijn waarschijnlijk simpele vraag.
Ik had graag een railsysteem voor verlichting in mijn zolder gemonteerd.
Ik kom heel wat tegen op het internet van smaken, soorten, voltages etc, dus kom ik even bij jullie terecht.
De railsysteem zou op de houten balk gemonteerd moeten worden, om zo een viertal spots te plaatsen.
Er ligt al een voedingskabel klaar aan de rechterkant van de balk. Er kan een rail van 2m op (1m aan elke kant)
.
.
.
een optie zou zijn om de rail tussen de twee horizontale balken te monteren ( er is een opening van 45mm tussen de balken).
helaas moet ik dan de rail in twee snijden en doorverbinden, maar dan lijkt de rail wel onzichtbaar.
.
.
Een andere optie zou zijn om de rail omgekeerd te plaatsen op de balk, en zo spots te monteren naar boven en onderen. De vraag is mag dat ook (stofophoping) en welke voltage zou veilig zijn (230V of 48V of ...)
Welke spanning wordt aangeraden? de balk is op een hoogte van 2m24, ik kan deze met mijn hand aanraken.
.
.
een derde optie is de rail achterwege laten en gewoon 2 spots aan de buiten einden van de balk te monteren en richten tegen de muren, zo heb je ook een klare ruimte.
Wat zijn jullie ideëen? rail, of eerder losse spots? Je mag gek gaan met RGB lightning of andere toffe ideëen, het wordt mijn Man "Attic"
Alvast bedankt!
mvg,
Joran
Graag kreeg ik even jullie fantastische input op mijn waarschijnlijk simpele vraag.

Ik had graag een railsysteem voor verlichting in mijn zolder gemonteerd.
Ik kom heel wat tegen op het internet van smaken, soorten, voltages etc, dus kom ik even bij jullie terecht.
De railsysteem zou op de houten balk gemonteerd moeten worden, om zo een viertal spots te plaatsen.
Er ligt al een voedingskabel klaar aan de rechterkant van de balk. Er kan een rail van 2m op (1m aan elke kant)
.
.
.
OPTIE 1 - tussen de balken
.een optie zou zijn om de rail tussen de twee horizontale balken te monteren ( er is een opening van 45mm tussen de balken).
helaas moet ik dan de rail in twee snijden en doorverbinden, maar dan lijkt de rail wel onzichtbaar.
.
.
OPTIE 2 - op de balken
.Een andere optie zou zijn om de rail omgekeerd te plaatsen op de balk, en zo spots te monteren naar boven en onderen. De vraag is mag dat ook (stofophoping) en welke voltage zou veilig zijn (230V of 48V of ...)
Welke spanning wordt aangeraden? de balk is op een hoogte van 2m24, ik kan deze met mijn hand aanraken.
.
.
PLAN B - gewoon spots, jongen
.een derde optie is de rail achterwege laten en gewoon 2 spots aan de buiten einden van de balk te monteren en richten tegen de muren, zo heb je ook een klare ruimte.
Wat zijn jullie ideëen? rail, of eerder losse spots? Je mag gek gaan met RGB lightning of andere toffe ideëen, het wordt mijn Man "Attic"
Alvast bedankt!
mvg,
Joran