iMac ontgrendelen met Apple Watch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
iMac (2017, Ventura 13.6.7) ontgrendelen met Apple Watch 5 heeft destijds altijd goed gewerkt totdat ik sinds kort nieuwe iPhone 14 heb. Sindsdien kan ik met geen enkel manier iMac ontgrendelen met mijn enige Apple Watch.
Ik krijg echter wel vraag vanuit iMac naar Apple Watch als ik een bestandje wil verwijderen of iets installeer ('Druk tweemaal om goed te keuren').

Aan de hand van Apple helpservice:

Op je Mac en Apple Watch zijn wifi en Bluetooth ingeschakeld. CHECK!

Je Mac en Apple Watch zijn ingelogd met dezelfde Apple ID met twee-factor-authenticatie. CHECK!

De Apple Watch maakt gebruik van een toegangscode. CHECK!

Als je Mac macOS Ventura of hoger gebruikt:

Kies het Apple-menu  > 'Systeeminstellingen'.

Klik in de navigatiekolom op 'Touch ID en wachtwoord' (of 'Inlogwachtwoord', afhankelijk van je Mac-model).

Schakel in het gedeelte 'Apple Watch' aan de rechterkant de instelling voor je Apple Watch in. CHECK!

Als je problemen hebt met 'Automatische ontgrendeling', open je 'Systeeminstellingen' (of 'Systeemvoorkeuren') en schakel je de Apple Watch-instelling uit die wordt beschreven in het vorige gedeelte. Vervolgens herstart je de Mac en schakel je deze instelling opnieuw in. CHECK!

Als dat niet werkt, installeer je de nieuwste macOS-updates en watchOS-updates. Zorg ook dat de Mac geen gebruik maakt van internetdeling of schermdeling, die standaard zijn uitgeschakeld. watchOS is 10,6 en up-to-date. iMac kan ik geen nieuwere versie meer updaten en blijft dus op Ventura 13.6.7 steken.

Wat kan ik doen om iMac te kunnen ontgrendelen met mijn Apple Watch Series 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Probeer eens, je zet het uit in je iMac. Dan de iMac afsluiten en opnieuw opstarten.
Vervolgens het aan zetten en wederom je iMac uitzetten. Opstarten en dan zou het eigenlijk moeten werken.
Bij mij heeft dit en keer geholpen. Kan zijn dat het al op deze manier hebt gedaan. Dan weet ik het ook niet.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien dat de officiële Apple handleiding is, zal er niet veel meer zijn om het op te lossen.

Je zou nog kunnen overwegen vanuit recovery macOS te herinstalleren over je huidige installatie (maak eerst een backup voor de zekerheid). Werkt dat nog niet dan is het een schone installatie doen of overwegen met OCLP toch Sonoma erop te zetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
Montana schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:49:
Probeer eens, je zet het uit in je iMac. Dan de iMac afsluiten en opnieuw opstarten.
Vervolgens het aan zetten en wederom je iMac uitzetten. Opstarten en dan zou het eigenlijk moeten werken.
Bij mij heeft dit en keer geholpen. Kan zijn dat het al op deze manier hebt gedaan. Dan weet ik het ook niet.
Ik heb deze al meerdermaals gedaan, maar heeft jammer genoeg niet geholpen.
Wat wel opvalt, iMac weet precies wanneer ik mijn Apple Watch wel aan heb maar was nog niet ontgrendeld.
Nadat mijn Apple Watch is ontgrendeld en probeer ik opnieuw. dan krijg ik nog altijd ''Ontgrendelen met Apple Watch...." en na enkele seconden later moet ik alsnog mijn wachtwoord intypen.

Hoe kan een nieuwe iPhone dit proces verstoren? Voorheen heeft het altijd gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
nelizmastr schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:07:
Gezien dat de officiële Apple handleiding is, zal er niet veel meer zijn om het op te lossen.

Je zou nog kunnen overwegen vanuit recovery macOS te herinstalleren over je huidige installatie (maak eerst een backup voor de zekerheid). Werkt dat nog niet dan is het een schone installatie doen of overwegen met OCLP toch Sonoma erop te zetten.
Bedankt voor deze tip maar dat ga ik niet doen.
Dan maar liever inloggen met een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Heb je al eens met Apple gebeld? Of beter nog, maak een afspraak in een Apple Store en neem je MacBook en Watch mee. Dat lijkt me de beste plaats om hier hulp voor te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tennis-boy
Archer_VC10 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:38:
Heb je al eens met Apple gebeld? Of beter nog, maak een afspraak in een Apple Store en neem je MacBook en Watch mee. Dat lijkt me de beste plaats om hier hulp voor te krijgen.
iMac is wel lastiger om mee te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Oh ja... beter lezen is ook een vak! 😆
Pagina: 1