Ik heb 10 stuks 300 Watt AEG panelen op het dak en een Solaredge omvormer.
Wat ik mij afvraag is of ik in geval van een calamiteit (overstroming, groot langdurig geen energienetwerk door bijv. een hack of aanval) de omvormer kan loskoppelen van het netwerk en dan met voldoende zware bekabeling kan aansluiten op een eenvoudige Solar Charge Controller.
Deze heeft een input van <50 volt DC en een laadcapaciteit van 20A
...
Relevante software: nvt
Hardware:
Accu 12 volt 20A,
Solar Charge Controller 20A,
DC-AC omvormer 200W
Alle relevantie bekabeling en aansluitmaterialen
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...
Ik heb met 2 zonnepanelen die ik had liggen een werkende opstelling gemaakt en die ga ik meer definitief maken, maar dat is maar een beperkte capaciteit.
Daarom zou het mooi zijn als ik de bestaande installatie (bij van te voren bekende langdurige noodzaak) kan koppelen aan de circa 40 volt vanaf de optimizers, dus net VOOR de omvormer.
Iemand daar ervaring mee, of die mij kan zeggen of dit zou kunnen.
Ik heb een technische opleiding, ben alleen minder bekend met dit specifieke gebeuren.
...
Wat ik mij afvraag is of ik in geval van een calamiteit (overstroming, groot langdurig geen energienetwerk door bijv. een hack of aanval) de omvormer kan loskoppelen van het netwerk en dan met voldoende zware bekabeling kan aansluiten op een eenvoudige Solar Charge Controller.
Deze heeft een input van <50 volt DC en een laadcapaciteit van 20A
...
Relevante software: nvt
Hardware:
Accu 12 volt 20A,
Solar Charge Controller 20A,
DC-AC omvormer 200W
Alle relevantie bekabeling en aansluitmaterialen
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...
Ik heb met 2 zonnepanelen die ik had liggen een werkende opstelling gemaakt en die ga ik meer definitief maken, maar dat is maar een beperkte capaciteit.
Daarom zou het mooi zijn als ik de bestaande installatie (bij van te voren bekende langdurige noodzaak) kan koppelen aan de circa 40 volt vanaf de optimizers, dus net VOOR de omvormer.
Iemand daar ervaring mee, of die mij kan zeggen of dit zou kunnen.
Ik heb een technische opleiding, ben alleen minder bekend met dit specifieke gebeuren.
...