Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amateur1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn gehoor gaat achteruit ;( en gehoortoestellen komen eraan.

Momenteel luister ik naar mijn pc via een hoofdtelefoon. met hoortoestellen lijkt het me eleganter, en handiger, als ik rechtstreek van PC naar hoortoestellen kan streamen.

Ik zoek een bluetooth 5,3 usb adapter met BLE support
Mijn doel is het streamen van PC naar een hoorapparaat.

Mijn vragen:
  • Is het eigenlijk wel mogelijk om op deze manier te streamen van pc naar hoortoestel?
  • Zoja, welke adapter raden jullie me dan aan
  • Zo niet, is er een alternatief
?

Budget en merk voor nu irrelevant

Systeem; hp pavilion desktop tp01, windows 11 23h2, bluetooth 4.2

Dank,
John

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:01
O, dit is een interessante vraag! Mijn vriendin is ook slechthorend en zij luistert voornamelijk naar muziek met gewone luidsprekers, maar rechtstreeks naar haar hoortoestellen zou wel een uitkomst zijn.

Je zou denken dat wanneer de protocollen compatible zijn (BT 5.3), het koppelen en streamen zou moeten werken. Maar ja, techniek hè, dan weet je het nooit ;)

Bedoel je soms zoiets? (link naar Amazon)

[ Voor 18% gewijzigd door PCG2020 op 02-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is meer een vraag voor de leverancier van de hoorstoestellen, sommige hoortoestellen kan je inderdaad koppelen met bluetooth, anderen hebben een 'eigen' streaming oplossing.

Afhankelijk van de mate van gehoorverlies kan je streamer ook vergoed krijgen vanuit de zorgverzekering.

Edit: zoals deze

[ Voor 15% gewijzigd door Diederik op 02-08-2024 15:28 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amateur1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-12-2024
Ja, die 5.3 adapters zijn wel te vinden, maar of zo ook werken met een gehoortoestel? Je zou zeggen dat het moet kunnen, maar....
Ik hoop dat hier iemand het al eens geprobeerd heeft of een alternatief heeft.
Er worden wel "tvstreamers" verkocht voor verbinding tussen tv en gehoortoestel. Die zul je ook wel op een PC kunnen aansluiten, maar ze zijn belachelijk duur en tja er is toch bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:01
amateur1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:32:
Ja, die 5.3 adapters zijn wel te vinden, maar of zo ook werken met een gehoortoestel? Je zou zeggen dat het moet kunnen, maar....(...)
Nou ja, voor pakweg €15,- is zo'n dongel als waar ik naar linkte het proberen waard.

Het is natuurlijk wel zo dat jouw (aankomende?) hoortoestellen Bluetooth moeten ondersteunen. Dat is lang niet bij alle typen het geval.

Voor welke categorie je volgens de zorgverzekering in aanmerking komt, ligt aan de mate van gehoorverlies. Je zult dus bij jouw audicien of het audiologisch centrum moeten informeren naar merken, typen en specificaties van gehoorapparaten binnen jouw categorie.