Oudere hydrofoorpomp in gekochte woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetoe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-01 12:08
Ik heb een nieuw koophuis waarin op de begane grond nabij de entree en meterkast een oude hydrofoorpomp geinstalleerd staat (vanuit buiten en naar boven in de meterkast). Deze is er blijkbaar bij de bouw (2006) ingezet en is door de vorige bewoners (2017-2024) niet gebruikt. (ondanks de nieuwe regendouche in de badkamer, die nog wel degelijke output levert)

Met de stekker erin slaat de hydrofoor niet aan en er is geen waarneembaar effect.
Ik heb werkelijk geen enkel idee waar ik moet beginnen. Daarbij ga ik op korte termijn de vloer op de begane grond vervangen. Kan ik de hydrofoor maar beter verwijderen of kan ik er nog wat mee?

Ik heb foto's bijgesloten van de situatie, iemand die mij op weg kan helpen? Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCG5LkeKCmXAzjeJnv5S9__DtcU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3UqLDq5xXM8gmWGOYIjPicj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_mHdnQyxokVnsywhYhDbhbP5o8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imlVPwgyxDb2qU1Mfec4O6pb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljUdogZ2oi5IM8zJ32vgaQj4850=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3laOp2FtRHMyBmRNRA0llsWa.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hydrofoor loopt alleen maar als er water loopt. Daarom zit er ook een flowsensor net onder het besturingskastje. Dus kraan open zou effect moeten hebben.

Maar inmiddels al 18 jaar oud en dan ook nog eens een hele lange tijd niet aangestaan is vragen om problemen. Als je de druk niet mist in huis zou ik deze verwijderen en de leiding fijn doortrekken of verwijderen (ik neem aan dat het met een bypass gebouwd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:13
En als het helemaal niet meer werkt en je wil weer laten werken kun je informeren bij Duijvelaar in Alphen a/d Rijn, daar komt dit vandaan.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als hij al een paar jaar uit staat is de kans groot dat hij vast is geroest.
Als je hem niet nodig hebt, lekker weghalen en op marktplaats zetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Stetoe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:31:
Ik heb een nieuw koophuis waarin op de begane grond nabij de entree en meterkast een oude hydrofoorpomp geinstalleerd staat (vanuit buiten en naar boven in de meterkast). Deze is er blijkbaar bij de bouw (2006) ingezet en is door de vorige bewoners (2017-2024) niet gebruikt. (ondanks de nieuwe regendouche in de badkamer, die nog wel degelijke output levert)

Met de stekker erin slaat de hydrofoor niet aan en er is geen waarneembaar effect.
Ik heb werkelijk geen enkel idee waar ik moet beginnen. Daarbij ga ik op korte termijn de vloer op de begane grond vervangen. Kan ik de hydrofoor maar beter verwijderen of kan ik er nog wat mee?

Ik heb foto's bijgesloten van de situatie, iemand die mij op weg kan helpen? Alvast bedankt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je moet bij een hydrofoorpomp volgens mij eerst het pomphuis vullen met water. Heb je dat al gedaan voordat je hem aanzet?

Edit: er staat veel informatie over de ingebruikname van dergelijke pompen op internet overigens. Dat was bij mij de oplossing bij een pomp uit 2007.

[ Voor 3% gewijzigd door Squawk op 02-08-2024 16:59 ]